Både spennende og skremmende

Hope90

Pergo baby??
VIP
Den prosessen vi har startet på nå, eller er i ferd på å entre er vel rettere å si. Den er både skremmende og spennende, hvorfor den er skremmende kan jeg vel ikke helt svare på. Men det kommer vel kanskje av alt det ukjente og det nye. Den tanken av at vi aldri hadde trodd at vi hadde det behovet da vi allerede har ei lita tulle fra før som vi fikk til helt på egenhånd etter 1 1/2 år vel og mekre.

Etter alt vi har vært igjennom er det en glede og endelig ha fått et svar på hvorfor ting kanskje alltid ender som de gjør og vite at nå står vi på terskelen til å ende med et vellykket resultat og vår så kjære etterlengtede nr 2 <3
Jeg er veldig spent på den kommende tiden og alt nytt jeg vil møte og lære.
Det føles som om en liten ny verden har åpnet seg for meg og ennå mer slik føles det da dette er en situasjon jeg ikke hadde sett for meg at det skulle bli. Men nå som det er som det er, er jeg veldig takknemmelig for å ha en så flott gjeng med jenter her på BV å søke kunnskap, trøst og støtte hos.

Jeg har lest både gledes og sorg historier og er klar over at dette kan bli en tøff tid.

Vi venter fortsatt på time og pr i dag gleder jeg meg veldig til å få vite når vi skal til for samtale, men dette kan jo endre seg når det faktisk er tid for dette.

Hvordan er det med dere andre?:) Noen flere som akkurat er helt i begynnelsen av prossesen?:)

Heisann, er selv helt i begynnelsen av prosessen og har mange tanker selv :-) Både spennende og litt skummelt synes jeg det er, spennende fordi vi nå får hjelp sånn at vi får oppfylt drømmen om et lite nurk <3 Litt skummelt er det også fordi dette er helt ukjent for meg :-) Spent på hvordan jeg reagerer på hormoner osv :P Jeg er ferdig utredet og skal inn til samtale i feb/mars, grugleder meg :D Håper dere får time snart :-) Blir spennende å følge deg innpå her :-)

Kjenner veldig godt igjen følelsene dine!

Vi er også helt i startgropa, nettopp henvist. Vi fikk også nr en på egenhånd (på prevensjon faktisk!), men nr to lar visst vente på seg.

Vi får heie på hverandre :-)

Vi er også i startfasen. Syns og det er litt skremmende, men godt å endelig få hjelp. Vi har fått time til forsamtale i juni. Fikk timen om Forsamtalen bare 3-4uker etter henvisninga var sendt.

Kjenner godt igjen følelsen av både glede og engstelse. Jeg gru-gleder meg sånn til denne prosessen at jeg føler meg helt schizofren. Har nettopp startet med medisinene for første IVF. Om ganske nøyaktig en uke skal jeg ha uttak, men det klarer jeg ikke å forholde meg til. Virker så usannsynlig at det endelig skal skje. :)

Kjenner veldig godt igjen følelsene dine!

Vi er også helt i startgropa, nettopp henvist. Vi fikk også nr en på egenhånd (på prevensjon faktisk!), men nr to lar visst vente på seg.

Vi får heie på hverandre :-)
Rart at det skal utvikle seg sånn :confused: men vi får heie på hverandre helt klart :D

Vi er også i startfasen. Syns og det er litt skremmende, men godt å endelig få hjelp. Vi har fått time til forsamtale i juni. Fikk timen om Forsamtalen bare 3-4uker etter henvisninga var sendt.
Får håpe tiden frem til da går fort:) skal dere gå offentlig eller privat?:)

Kjenner godt igjen følelsen av både glede og engstelse. Jeg gru-gleder meg sånn til denne prosessen at jeg føler meg helt schizofren. Har nettopp startet med medisinene for første IVF. Om ganske nøyaktig en uke skal jeg ha uttak, men det klarer jeg ikke å forholde meg til. Virker så usannsynlig at det endelig skal skje. :)
Ååh så spennende :D jeg kan skjønne at det virker usannsynlig ennå :) masse lykke til det kommer sikkert til å gå kjempe bra :D

Vi er også ved start, selvom vi har holdt på i 2 år. Venter på brev fra Riksen til forsamtale. Er også veldig spent på hva som venter oss nå framover. Aldri vært gravid. Spent på hvordan de skal hjelpe oss, og om de får det til. Redd for alle hormonene, men gleder meg til å få det store pluss'et.
Er så glad for denne gruppa hvor man kan dele gleder og sorger. Trøste og motivere hverandre <3
Klem! :)

Får håpe tiden frem til da går fort:) skal dere gå offentlig eller privat?:)
Vi skal til offentlig. Hadde vi gått privat hadde vi fått begynt med en gang. Hva tenker dere? Offentlig eller privat? Fikk først time om forsamtale i august, så et par uker etterpå fikk vi ny time i juni. Håper vi klarer å snike oss litt til fram i køen ;) har gitt beskjed om at vi kan ta time på kort varsel hvis det kommer noen avbestillinger.

Vi skal til offentlig. Hadde vi gått privat hadde vi fått begynt med en gang. Hva tenker dere? Offentlig eller privat? Fikk først time om forsamtale i august, så et par uker etterpå fikk vi ny time i juni. Håper vi klarer å snike oss litt til fram i køen ;) har gitt beskjed om at vi kan ta time på kort varsel hvis det kommer noen avbestillinger.
Vi skal ha offentlig :) Hos Porsgrunn :) Men ikke fått noe brev til forsamtale ennå. Kan hende de venter på svar ang HIV og hepatitt prøvene kanskje?:) Skal uannsett få tatt dem til uka :)

Vi skal ha offentlig :) Hos Porsgrunn :) Men ikke fått noe brev til forsamtale ennå. Kan hende de venter på svar ang HIV og hepatitt prøvene kanskje?:) Skal uannsett få tatt dem til uka :)
Vi skal til Haugesund :) I brevet fra Haugesund fikk vi med rekvisisjon til hepatitt og hiv. Blodprøven skal vi ta når vi møter opp på Forsamtalen. Må også ha me sædprøve selv om det tidligere har blitt sjekket hos privat gyn.

Vi skal til Haugesund :) I brevet fra Haugesund fikk vi med rekvisisjon til hepatitt og hiv. Blodprøven skal vi ta når vi møter opp på Forsamtalen. Må også ha me sædprøve selv om det tidligere har blitt sjekket hos privat gyn.
Det var jo kjekt da :) Her måtte vi visst ha dette i orden før vi skulle inn til forsamtale så får vel ordne dette til uka så er det i boks :)

Det var jo kjekt da :) Her måtte vi visst ha dette i orden før vi skulle inn til forsamtale så får vel ordne dette til uka så er det i boks :)
Like greit å bli ferdig med ;). Nå i ventetiden måtte jeg også undersøke om jeg var vaksinert mot rubella (røde hunder). Må vel kanskje ta kontakt med fastlegen for å finne ut av dette. Noen som har peiling på hvorfor de må vite om jeg er vaksinert eller ikke?

Like greit å bli ferdig med ;). Nå i ventetiden måtte jeg også undersøke om jeg var vaksinert mot rubella (røde hunder). Må vel kanskje ta kontakt med fastlegen for å finne ut av dette. Noen som har peiling på hvorfor de må vite om jeg er vaksinert eller ikke?

Kan også sjekke ut om du har antistoffer mot rubella i blodprøve. På Riksen vil de ha det bekreftet i blodprøve (står hvert fall det i henvisningsskjemaet, jeg skal ta blodprøver på mandag).

Om du ikke har vaksinen, og får rubella mens du er gravid så kan det føre til abort eller alvorlige fosterskader. Så det er vel derfor de vil vite at det er gjort på forhånd. :)

Nei det aner jeg ikke :) Det vet jeg værtfall at jeg er vaksinert mot :) Etter en rundtur i Afrika for noen år siden måtte jeg undersøke meg for litt forskjellig og vaksinere meg mot rubbel og bitt :)

ja det er like greit å få gjort det :)

Back
Topp