Hjemmelaget kostyme

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
I februar skal det være karneval i barnehagen og tema er norske dyr, tamme og ville. I år vil jeg være så sprek og lage det selv, men er usikker på hva og hvordan. Kostymet er til vesla, altså. ;)

Jeg kan ikke bruke symaskin, bare så det er sagt. :P

Noen som har forslag?

Jeg laga katteører ved hjelp av en hårbøyle. Hale som jeg strikka sammen. Sminka som en pusekatt og i svart tights og svart/hvit genser. Ble en veldig fin pusekatt da :) Hadde også laga ei gipsmaske som gikk over øya bare :)

Jeg laga katteører ved hjelp av en hårbøyle. Hale som jeg strikka sammen. Sminka som en pusekatt og i svart tights og svart/hvit genser. Ble en veldig fin pusekatt da :) Hadde også laga ei gipsmaske som gikk over øya bare :)

Hva lagde du selve ørene av?

Hva lagde du selve ørene av?
Jeg klippa til litt kartong og limte på tråder. Svart ytterst og litt over kartongen så det skulle se ut som hår. Og lyserosa innerst. Brukte garn da som jeg laga til. Limte bare på ørene på hårbøyla etterpå :)

Jeg klippa til litt kartong og limte på tråder. Svart ytterst og litt over kartongen så det skulle se ut som hår. Og lyserosa innerst. Brukte garn da som jeg laga til. Limte bare på ørene på hårbøyla etterpå :)

Da skal jeg vurdere det. :)
Jeg prøvde å Google, men får opp nesten bare sexy damer iført kostymer. :P Enda jeg skriver "til barn".

Kan være en liten søt gris:D
Ha på rosa klær. Lage nese av eggekartong.
Hårbøye og lage til ører oppå der.
Hale kan du lage av sånn bøyelig trådting som jeg ikke husker hva heter haha..På Panduro.

Kanin?
Hvite klær, hårbøyle du lager kaninører på av kartong, sminke på nese og værhår, og lage søt hale av en hvit dusk/pompong.

Du kan jo egentlig lage mange dyr, bare ved å feste ører på hårbøyle, sminke på værhår osv. :-)

Er ikke så flink med sånt selv, så jeg har ingen råd/tips å komme med. Men ville bare si at det er kult at du ønsker å lage kostymet selv! Så gøy for jenta di å få et unikt og selvlaget kostyme som ingen andre har :)

Er ikke så flink med sånt selv, så jeg har ingen råd/tips å komme med. Men ville bare si at det er kult at du ønsker å lage kostymet selv! Så gøy for jenta di å få et unikt og selvlaget kostyme som ingen andre har :)

Så koselig å høre. :D
Er veldig mange som kjøper kostyme, jeg gjorde det i fjor, men vet at barnehagen setter pris på at foreldre lager selv på grunn av eventuelt kjøpepress. :)

Så koselig å høre. :D
Er veldig mange som kjøper kostyme, jeg gjorde det i fjor, men vet at barnehagen setter pris på at foreldre lager selv på grunn av eventuelt kjøpepress. :)

Ja, det er jo sånn det blir som oftest, da det er mye enklere å bare kjøpe et.. Men er jo gøy å ha noe som ingen andre har :)

Hund/katt lages enkelt ved å kjøpe svarte (eller hvite, eller brune) nylonknestrømper i minst 4-pakk.
En lager du pannebånd av ved å feste tå til ankel med noen få sting.
Så lager du ører ved å fylle tærne/fot og tær på en (eller doble) strømper med skumgummi/watt/garnrester og fester dem til pannebåndet med noen kjappe sting igjen.

Hale lages ved å fylle en (dobbel) strømpe med noe mykt, så kan den sys fast i baken på longs/joggebukse/skjørt med et par sting igjen.

"Kroppen" lages jo enkelt ved å ta på ungen hvite/brune/svarte klær.
Husker barnehagen syntes antrekket til Jr. var så flott fordi halen var så myk og finurlig festet at han kunne sove formiddagshvilen uten å måtte ta den av. ;)

Jeg er heller ikke flink til å sy, men lagde et kostyme av håndklær en gang:-) hvis du bare klarer å sy sammen en kjole eller noe av håndklær i riktig farge kan du bruke limpistol til å f.eks feste rosa på magen eller noe:-) grå kjole med rosa flekk på magen, noen søte ører og en liten hale så har du en mus:-)

Back
Topp