Brystløft vs implantat

anines

Elsker forumet
Noen her som har gjort det etter graviditet og amming? Føler meg veldig utilpass med "ny" kropp og puppene er de jeg er mest misfornøyd med, i og med at det ikke er noe spesielt jeg kan gjøre for å forbedre de selv.

Har også lest at man ikke burde gjøre det før man er ferdig med barn, om man har planer om fler i nær fremtid mtp at de vil forandre seg selvom det er implantat i. Noen med erfaringer her og?

Jeg har ingen barn, men har tatt brystløft allikevel. Puppene ble mye bedre, men virker fortsatt litt tomme. Så i grunn hadde det beste vært innlegg i tillegg. Men nå har jeg lært meg å like dem. Det blir store arr etter en brystløftoperasjon, men om du kan leve med det så er det verdt det. Jeg angrer ikke. Hadde ingen smerter i ettertid heller. De fortalte at det er en viss sjanse for at operasjonen går utover amming, men at det som oftest går bra. Tiden vil vise. Jeg er nøytral når det gjelder amming eller om man skal gi flaske.

Det er snart 5 år siden jeg tok operasjonen. Skulle jeg hatt slike tanker nå ville jeg helt klart ha ventet til jeg var ferdig med å få barn. Brystene gjør store endringer under en graviditet og tiden etterpå. Jeg vil ikke risikere å kaste 30-40 000 kr ut av vinduet. Vet om noen som har fått "hengepupper" selv med implantater. Men det er sikkert veldig individuelt :)

Jeg har ingen barn, men har tatt brystløft allikevel. Puppene ble mye bedre, men virker fortsatt litt tomme. Så i grunn hadde det beste vært innlegg i tillegg. Men nå har jeg lært meg å like dem. Det blir store arr etter en brystløftoperasjon, men om du kan leve med det så er det verdt det. Jeg angrer ikke. Hadde ingen smerter i ettertid heller. De fortalte at det er en viss sjanse for at operasjonen går utover amming, men at det som oftest går bra. Tiden vil vise. Jeg er nøytral når det gjelder amming eller om man skal gi flaske.

Det er snart 5 år siden jeg tok operasjonen. Skulle jeg hatt slike tanker nå ville jeg helt klart ha ventet til jeg var ferdig med å få barn. Brystene gjør store endringer under en graviditet og tiden etterpå. Jeg vil ikke risikere å kaste 30-40 000 kr ut av vinduet. Vet om noen som har fått "hengepupper" selv med implantater. Men det er sikkert veldig individuelt :)

Er det jeg også tenker, at selvom man tar brystløft får man likevel ikke samme fylde som tidligere. Nå etter jeg har ammet (ammer fremdeles) føles puppene liksom litt tomme og med mindre spenst! Hehe. Men har hørt at de vil endre seg rundt 6 måneder etter ammeslutt, da vil melkekjertelvevet trekke seg tilbake og fettet kan komme til. Så man får jo bare se om det skjer da. Satser på å få nestemann iløpet av tre år, så jeg venter til det uansett. Selvom jeg gjerne skulle gjort noe med det i morgen :p

Jeg har vel mer eller mindre bestemt meg for å legge inn implantat, siden den eneste grunnen til at jeg går med BH er at det skal se ut som det er noe der. Jeg har lite kjertelvev, og fikk dermed også veldig lite melk. Måtte gi mme i tillegg.
Det er dog uaktuelt å gjøre noe med dem før jeg er ferdig med svangerskap og amming, tar ikke sjansen på å kaste bort så mye penger siden kroppen forandrer seg såpass mye i disse periodene. Men når jeg får tilbake kroppen min skal det fikses litt, så jeg kanskje endelig finner klær som passer.

Jeg har så og si nada pupper. Etter denne babyen og amming så blir det implantat. Må bare spare opp først. Jeg har bare tomme sekker i str 70 a

Skal du ikke ha flere barn, eller gjør du det nå likevel? :)

Med den som kommer i august, så har jeg to barn. Jeg har ikke tenkt å få flere etter det. Så jeg tenker at det er fritt frem. Hehe

Jeg skal ta løft og reduksjon når jeg føler meg ferdig med å få barn, og da skal det være bra tomt før jeg velger å legge noe i dem altså.

Jeg har et ønske om implantat når jeg er ferdig med å få barn. Venter nr 2 nå, og har egentlig ikke planer om å få flere. Men vi får se med tiden. Koster endel med implantater, så jeg får bare begynne å spare, og se med tiden når og om jeg får råd til å gjøre det :P

Jeg har implantat. Tok mellom nummer 2 og 3. De har ikke endret seg noe særlig etter graviditet og amming.

Jeg har implantat. Tok mellom nummer 2 og 3. De har ikke endret seg noe særlig etter graviditet og amming.

Så bra! Tenker jeg tar det etter nummer to, har ikke planer om tre, men om det skulle være sånn at det blir en tredjemann etter evt implantat får jeg bare ta endringene som de kommer.

Så bra! Tenker jeg tar det etter nummer to, har ikke planer om tre, men om det skulle være sånn at det blir en tredjemann etter evt implantat får jeg bare ta endringene som de kommer.
Nummer 3 var definitivt ikke planlagt. Det gikk veldig bra her heldigvis :)

Back
Topp