migrene med aura =(

tuttifrutti

Gift med forumet
jeg er nå inne i en periode,med så og si kronisk migrene, fra jeg våkner om morningen, til jeg legger meg.
starter dagen med flimring for øynene, så værker det hele dagen, og er så uggen og kvalm.

hva hjelper?? flere uker på rad nå, er så sliten =(

lege gjr ikke noe, de er så forsiktig med medisin.

Er du gravid? Jeg har kraftige anfall med aura... Jeg tar migrenenesespray (jeg tror Ikke man kan ta den som gravid) når jeg merker det kommer, men før hodepinen virkelig setter inn. Stort sett må jeg kaste opp fordi jeg er så kvalm, og så legger jeg med i sofaen med både lys og lyd fra TVen på. Jeg klarer ikke å ligge i mørkt, kaldt rom da jeg bare blir enda kvalmere og i tillegg svimmel av flimringen.

Rart du ikke blir tatt på alvor???
Jeg har også migrene med aura, men heldigvis ikke så ofte.

Jeg har fått cataflam mot det (eller diclofenac kalium som er en billigere variant).

De tar jeg med en gang jeg merker noe.

De kan ikke tas under svangerskap da.

Men hvis du er gravid så er det noe som heter svangerskapsmigrene eller noe mener jeg. Bør være mulig å bruke noe mot det?

Mannen min har det og han tar Imigran sprøyter under anfall. Den skal visst også kunne brukes av gravide. Han går ellers på en del forebyggende medisiner som blodtrykksmedisiner.

Jeg pleier å gå på mitt stappmørke, kalde soverom med en vannflaske og sove. Da sover og hviler jeg uten lys/bråk/skjermer. Koffeintabletter og vann kan hjelpe mye. Prøver alltid før jeg tar medisiner, nå har jeg ikke tatt migrenemedisin på 1,5(2?) år. Jeg er høysensitiv og veldig lyssky, det gjør meg veldig utsatt.

Jeg pleier å gå på mitt stappmørke, kalde soverom med en vannflaske og sove. Da sover og hviler jeg uten lys/bråk/skjermer. Koffeintabletter og vann kan hjelpe mye. Prøver alltid før jeg tar medisiner, nå har jeg ikke tatt migrenemedisin på 1,5(2?) år. Jeg er høysensitiv og veldig lyssky, det gjør meg veldig utsatt.
Kan din migrene bli påvirket og trigget av skarpt lys?
Jeg kan nemlig få anfall hvis jeg sitter og snakker med noen som sitter foran et lyst vindu, sånn at jeg får vinduet rett mot meg. Må som regel sitte med vinduet i ryggen selv...
Skikkelig ekkelt :-o
Og ute må jeg ha solbriller.

Kan din migrene bli påvirket og trigget av skarpt lys?
Jeg kan nemlig få anfall hvis jeg sitter og snakker med noen som sitter foran et lyst vindu, sånn at jeg får vinduet rett mot meg. Må som regel sitte med vinduet i ryggen selv...
Skikkelig ekkelt :-o
Og ute må jeg ha solbriller.
Mitt høyre øye :( Jeg kan ikke ha lys fra høyre side, gjelder spesielt vindu. Kan heller ikke ha lys rettet mot meg når jeg ser TV, må ha dus bakgrunnsbelysning. Papplamper og tøylamper fra IKEA går bra siden belysningen ikke er konsentrert. :)

Min aura går gjerne utover synet og følelsen i venstre side av kroppen, migrena kommer som oftest etter auraen har slått inn. Migrena sitter alltid i høyre tinning, over og i øyehulen. Har hatt panikkanfall med hyperventilering på grunn av auraen første gangen jeg ble lam i tunga, venstre side av ansiktet og venstre hånd. Skumle greier :(

Mitt høyre øye :( Jeg kan ikke ha lys fra høyre side, gjelder spesielt vindu. Kan heller ikke ha lys rettet mot meg når jeg ser TV, må ha dus bakgrunnsbelysning. Papplamper og tøylamper fra IKEA går bra siden belysningen ikke er konsentrert. :)

Min aura går gjerne utover synet og følelsen i venstre side av kroppen, migrena kommer som oftest etter auraen har slått inn. Migrena sitter alltid i høyre tinning, over og i øyehulen. Har hatt panikkanfall med hyperventilering på grunn av auraen første gangen jeg ble lam i tunga, venstre side av ansiktet og venstre hånd. Skumle greier :(
Jeg mister også til dels synet ved aura. Første gang det skjedde, eller de to første kanskje, gikk det også utover talen min. Jeg bare snøvla. Kan ikke huske jeg ble lam, men veldig sløv. Etter auraen (30 min) kommer hodepinen her og, men heldigvis ikke superhardt hvis jeg får tatt tablett i tide. Da går det bra selv om jeg har vondt i hodet. Får jeg ikke tablett blir jeg kvalm og uggen og kraftigere hodepine.

Jeg var bra under svangerskapene og ammingen heldigvis.

Jeg har fått cataflam mot det (eller diclofenac kalium som er en billigere variant).

Men hvis du er gravid så er det noe som heter svangerskapsmigrene eller noe mener jeg. Bør være mulig å bruke noe mot det?

nei, jeg er ikke gravid, migrenen forsvant nesten i svangerskapene, og nå i mange år, har den kom sjelden, ca annenhver mnd bare.
men nå er det så og si hver dag =(
har hatt dette siden jeg var 17 ca, og nå er jeg 35. har tatt det opp flere ganger, til forskjellige leger oppigjennom årene, men eneste er t jeg får migrene dagbok jeg skl fylle ut, og så finner de ut at jeg må klare meg uten medisin.
han ene foreslo magnesium tabelett med en gang det startet, funker ikke.
så har jeg blitt foreslått banan når det starter, funker ikke.

må nok få meg en time, og få medisin.

nei, jeg er ikke gravid, migrenen forsvant nesten i svangerskapene, og nå i mange år, har den kom sjelden, ca annenhver mnd bare.
har hatt dette siden jeg var 17 ca, og nå er jeg 35. har tatt det opp flere ganger, til forskjellige leger oppigjennom årene, men eneste er t jeg får migrene dagbok jeg skl fylle ut, og så finner de ut at jeg må klare meg uten medisin.

Bytt lege eller legekontor, det der er uakseptabelt! Du bør også ta kontakt med pasientvernombudet .. Grusomt!

Lege? Hvorfor går du ikke til en nervolog å får skikkelig hjelp?

God bedring og skift fastlege!

Men i alle dager, du kan da ikke bli behandlet sånn???
Høres ut som du bare må sette foten ned og få deg henvisning til nevrolog som det ble nevnt.
Er ikke holdbart å gå sånn!

Er du egentlig i jobb?

Jeg får eller ingenting.. Og jeg får anfall der jeg mister syn og følelse i armer, bein og ansikt.. Jeg får ikke til å prate normalt og mumler bare mange usammenhengende ord.. Legene (har vært til flere og ja) sier at det 'bare' er migrene så det går bra!!!:/

Jeg hadde migrene før, med flimring for øynene, oppkast, nedsatt syn og taleproblemer. Var hos fysioterapeut eller kiropraktor. ( husker aldri hvem av de det var.) Mens jeg hadde migrene. Var der to ganger og aldri 'bank i bordet' hatt migrene siden.

Jeg får eller ingenting.. Og jeg får anfall der jeg mister syn og følelse i armer, bein og ansikt.. Jeg får ikke til å prate normalt og mumler bare mange usammenhengende ord.. Legene (har vært til flere og ja) sier at det 'bare' er migrene så det går bra!!!:/
Det er jo egentlig helt sykt!

At man skal ha det så fælt å ikke få hjelp!

Skjønner jeg er glad jeg hadde den legen jeg hadde da jeg fikk tabletter :-o

Og jeg ble ikke videre undersøkt heller, annet enn at jeg detaljert beskrev plagene og hvordan det utartet seg :-o

Men i alle dager, du kan da ikke bli behandlet sånn???
Høres ut som du bare må sette foten ned og få deg henvisning til nevrolog som det ble nevnt.
Er ikke holdbart å gå sånn!

Er du egentlig i jobb?

jeg er i 100% jobb ja, barnehage. heldigvis mye ute i frisk luft.
nå er jeg sykemeldt for noe annet, sover 3-4 timer hver dag full i migrene. men ellers erdet en gang i uken.
jeg overlever på jobb,eller holder ut heter det vel.

legene mener det er for mye bivirkninger vedmigrene medisin.

gikk inn på forbundet for migrenepas. migreneforbundet eller hva det het. de anbefalte også minst mulig medisin. men kan ikke ha det slik som dette, om det skal fortsette.

Eneste som hjelper her er migrenemedisin.

Back
Topp