Fikk regning for barnebursdag

Viste ikke at foreldrene måtte selv betale når barna ble invitert i slike bursdager... Trodde det var den som inviterte som betalte for alle... Ja det blir dyrt men du må ikke invitere til noe du ikke har råd til....

Men lurer på pølsebursdagene hjemme hos folk har blitt av? Må ikke være kjempe dyrt for hver bursdag vel?

Helt drøyt å sende regning for bursdag - det skal jo vertene ta! Uansett om de kom eller ikke.

MEN foreldrene burde gitt beskjed. Hadde ikke tid? Det tar 2 min å sende en sms. Folk eier ikke respekt for andres tid.

Syns jo verten skal betale om man inviterer til slikt, men hvor har det blitt av pølsebursdag med aktiviteter hjemme? Vet jo ikke hva som er vanlig der da, siden dette ikke er i Norge..

Blir jo litt ord mot ord, når en part sier de ikke har fått invitasjon med kontaktinformasjon, og den andre sier motsatt.
Men å levere regning til læreren for å sende med ungen hjem fra skolen? Hva med å ta en tlf til foreldrene til gutten istedet, å snakke om det på en voksen måte?

Verten skal jo betale. Vi har en gang vært på Leos lekeland på bursdag, men betalte jo ikke noe for det vi :P

Men han kunne jo uansett sendt en SMS da.

Her har vi hjemmebursdager med skattejakt, halen på grisen, pizza, kake og godteri ;) Funker fint det :P

Men hvor vanskelig kan det være å sende en melding om at man ikke kommer da? altor mange taatte oreldre nå til dags.
Man må på mange plasser betale pr barn, klart det er kjipt når olk ikke dukker opp da så man må betale or barn som ikke har vært der.

Skjønner bursdagsbarnets foreldre på en måte.
Etter det e skjønte så hadde de inviterte sagt ja, for så å droppe å komme i bursdag, og heller ikke gav beskjed.
Hadde de gitt beskjed dagen før så hadde de neppe fått regning.

Vi har bursdagsfeiring her hjemme med pølser, kaker og brus. Samt at ungene får leke med det de vil.
I fjor hadde vi bursdagsfeiring i bhg og inviterte alle 19 barn. 9 sa ja og kom, de resterende 10 gav ikke beskjed og kom ikke. Var en megaskuffet liten 4-åring som spurte meg om koffør ikke x og x kom. Så i år dropper vi bhg-bursdag. Han vil ikke invitere noen fra bhg, kun familie.

Jeg forstår frustrasjonen til bursdagsbarnets foreldre- å måtte betale for et barn som ikke dukket opp og som i utgangspunktet hadde sagt ja. Men samtidig syns jeg at det å sende faktura i posten er en drøy sak! Hadde heller kontaktet familien først & evt snakket med dem for å høre først og fremst om alt er bra! Jeg syns også foreldrene til barnet som ikke dukket opp burde selv forstått det og tilby seg å betale for det.. Hvertfall vise at man bryr seg da!

Holder meg til de gode gammeldagse bursdagsfeiringene hjemme :-D

Jeg synes også bursdager er blitt litt i overkant, men forstår foreldre som blir frustrert når noen sier de skal komme, men ikke gjør det og de gir heller ikke beskjed. Synes det er drøyt med regning, men samtidig forstår jeg det.

Det er ikke alle som har plass eller ork til å ha det hjemme, så t mange har bursdager et annet sted skjønner jeg godt.

Helt drøyt å sende regning for bursdag - det skal jo vertene ta! Uansett om de kom eller ikke.

MEN foreldrene burde gitt beskjed. Hadde ikke tid? Det tar 2 min å sende en sms. Folk eier ikke respekt for andres tid.

Enig i dette!
Jeg tror mange foreldre prøver å leve opp til forventinger som ungene ikke har. De tror at ting må være svært og dyrt for at barna skal være fornøyde.

Burde jo sagt i fra at han ikke kom, men helt latterlig å sende faktura :P

Vi skal feire på lekeland for andre gang nå. Og om noen av de som har takket ja likevel ikke dukker opp, så er det uaktuelt for meg å sende en faktura til dem! D er rett og slett usmakelig spør du meg..

Jeg hadde heller aldri gjort noe slikt, og jeg synes det er ekstra ille og ta det igjennom barnet på den måten!

Men; Hvorfor skal disse foreldrene betale for andres barn som ikke er der? Ja, de har valgt og ha bursdagen ett sted som koster, og betaler for de som er tilstede, men hvorfor i alle dager forventes det at de skal betale for barn som har så sløve foreldre at de ikke gidder og gi beskjed om at de ikke kommer?

Jeg er fryktelig lei og oppgitt over slike foreldre!

Altså, kjipt at de ikke sier fra, men sende regning??

Nei.

Vi velger å ikke ha 13 klassevenner (Hele klassen) hjemme, men låner skolens gymsal og førsteklasserom for en slikk og ingenting. Vel verd det. vi har plass, og kan komme til å ha det hjemme etterhvert, men det er greit å ha denne løsningen.

Han har vært på lekelandbursdag et par ganger. Og vi betaler jo ikke for det.

Men at man kan si fra, absolutt!

Tja skjønner de som holdt bursdagen på en måte siden faren tydeligvis ikke evner å si ifra! Noe man absolutt burde gjøre!!! Fins ikke noen unnskyldninger der!

Men å sende en faktura og nærmest starte en familiefeid pga det er å dra det utrolig mye lengre enn man burde gjøre!

Back
Topp