Imunn mot Spysjuka ?

minesotesma

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Maiblomstene 2016
hele gjengen hadde jo omgang syka her i for ca en måned siden.... og deeet er det værste jeg har vært med på og være gravid + ha spysjuka.. ble mye dårligere enn de andre og det varte mye lengre.. nå har da min mor kommet på besøk og inatt har hun kastet opp hele natta.... så hun har da fått spysjuka..... og nå kjenner jeg at jeg begynner og få vondt i magen.... er man imunn mot dette enn viss til etter man har hatt det ? vær så snill og si at man er det.. orker ikke enda en runde ;)

Dessverre:(
Den kan gå på en evig runddans:eek:
Men god hygiene under farrang hjelper på, her klorer jeg absolutt alt som den syke er i
berøring med.

Niks, man blir ikke immun av det.
Bare å vaske hender godt med såpe og vann og krysse fingrene for å slippe.
Sist vi hadde det i hus spydde både mann og ungen, e sjøl slapp unna.
Brukte engangshansker ved sengeskift og stell av junior, så brukte e klorin på do, og håndtak på alle dører. Samt i vaskevannet når e måtte vaske senga og gulvene.

Søren altså :/ :P får være litt hysterisk og desinfisere alt ! Men virker dessverre som jeg allerede er smittet .. begynt og få vondt i magen og små kvalm ! Passer seg ikke når når jeg høygravid .. Arh typisk !!

Søren altså :/ :P får være litt hysterisk og desinfisere alt ! Men virker dessverre som jeg allerede er smittet .. begynt og få vondt i magen og små kvalm ! Passer seg ikke når når jeg høygravid .. Arh typisk !!
Åå æsj sånn uflaks!!! Det er forferdelig!! Vi har det nå i helga her i heimen og det finnes ikke verre :(:(

Vi har smittet andre selv om vi var i nærheten av dem først ETTER 48 timer :o han største var nok fortsatt litt uggen i magen senere enn vi trodde! Nå er vi kjempe nøye med håndvask og vi holder oss langt unna andre og respekterer virkelig den 48 timers regelen!!

Håper du slipper billig unna denne gangen da.. God bedring

Ååånei, så kjedelig :( Uheldigvis så kan denne drittsykdommen sette seg og man kommer inn i en ond sirkel :P Hadde selv en runde med dette for et par måneder siden, og det er helt forferdelig når det står på :( Håper og krysser fingrene for at du slipper unna, eller at det i hvert fall går fort over om det viser seg at du har fått det... God bedring! :)

Hvis man ikke blir immun en periode etter sykdom, hvordan kan da en vaksine mot Rota fungere?

Hvis man ikke blir immun en periode etter sykdom, hvordan kan da en vaksine mot Rota fungere?

Rotaviruset er ikke det samme som noroviruset. To forskjellige omgansyker!
Vi aller fleste er immun mot rotaviruset fordi den får flest små barn, men det betyr ikke at vi slipper helt unna, men kan få en veldig mildform.
Mens noroviruset blir man aldri immun mot, den kan gå som en evig runddans i familie, skoler og barnehager.

Rotaviruset er ikke det samme som noroviruset. To forskjellige omgansyker!
Vi aller fleste er immun mot rotaviruset fordi den får flest små barn, men det betyr ikke at vi slipper helt unna, men kan få en veldig mildform.
Mens noroviruset blir man aldri immun mot, den kan gå som en evig runddans i familie, skoler og barnehager.
Ok, men man kan aldri helt vite om det er rota eller noro barnet har?

Ok, men man kan aldri helt vite om det er rota eller noro barnet har?

Når vårt barn hadde rotavirus var det forskjell på den og den vanlige omgangsyken. Han hadde kraftig diaré og kastet nesten ikke opp.
Han ble også helt dehydrert og den varte i mer enn to dager, den var langvarig. Han var ikke ferdige med den før etter en lang uke.
Legen sa at dette er typisk for rotaviruset og det at han var under to år.
Det var slik de så forskjell sa legen om de ikke tok prøver.

Når vårt barn hadde rotavirus var det forskjell på den og den vanlige omgangsyken. Han hadde kraftig diaré og kastet nesten ikke opp.
Han ble også helt dehydrert og den varte i mer enn to dager, den var langvarig. Han var ikke ferdige med den før etter en lang uke.
Legen sa at dette er typisk for rotaviruset og det at han var under to år.
Det var slik de så forskjell sa legen om de ikke tok prøver.
Greit å vite da!
Vår jente har bare hatt omgangssyken to ganger. Ene gangen kastet hun opp en gang annen hver dag i ei uke, men ingen diarè. Andre gangen hvert 10.min i en time. Aldri hatt diarè :confused: Så da er det sikkert noro hun har hatt?

Greit å vite da!
Vår jente har bare hatt omgangssyken to ganger. Ene gangen kastet hun opp en gang annen hver dag i ei uke, men ingen diarè. Andre gangen hvert 10.min i en time. Aldri hatt diarè :confused: Så da er det sikkert noro hun har hatt?

Det er ikke alle som får den heller og alikevel blir immun. Min eldste hadde ikke noe slikt når han var liten, men når vi fikk den i hus så fikk han dette veldig mildt og ingen diaré. Så vil tro mange slipper unna og noen blir ekstra hardt rammet.
Han er forresten den som alltid har klart seg beste omgangsyken har vært i hus :D
Så det høres jo ut som noro, men det kan man aldri være sikker på.
Jeg skal ta vaksinen på nestemann, for det var skummelt når 1 åringen ble så syk, men dette var ikke i mine tanker når vi fikk andremannen vår :)

Back
Topp