Hvilket bilsete

Huleboer!

Juli 2013 og desember 2014❤
Juli13-jentene
Januarskatter 2015
VIP
Har ei frøken på 1,5 år som i dag sitter i besafe bakovervendt med isofix. Setet er ikke kjempe lett å bare bytte fra en bil til en annen, så vi tenker det er lurt med et sete til. Vi har bare en bil, så setet er jo da med huleboermannen på jobb hver dag, men noen ganger har jeg sett behovet for å ha et sete til som jeg kan sette i bilen til bestefar eller naboen hvis vi skal være spontane. Jeg ønsker et sete som er enkelt å sette inn og ut, det må være bakovervendt og det må kunne festes bakovervendt om det skal brukes isofix eller ikke. Det sete vi har nå må du bruke isofix bakover og bilbelte om du skal feste det fremover siden det er et kombisete. Jeg vil virkelig ikke la henne sitte riktig vei enda, for da er jeg redd vi aldri får henne til å sitte bakover igjen. Hun er ikke så glad i å kjøre bil nemlig.
Har dere noen forslag om hvilket sete som kan passe for oss? Tenker også at det bør være et godt sete også, for littesøster på 1 mnd skal jo ha et sete om en liten stund... Då kan jo ha det i bakhodet...

Som et ekstra sete anbefaler jeg Britax TWE, det er enkelt å montere, lett å bære med seg, tar liten plass i bilen. Har ikke støttebein så må lenes på setet foran. :)

Plass til barn opp til 4-5 år :) God sikkerhet. Må festes med seler. :) Ser litt simpelt ut, og har ikke så god komfort på lengre turer da det er litt hardt, men ellers supert. :)

Kan enkelt festet i buss også :)

Som et ekstra sete anbefaler jeg Britax TWE, det er enkelt å montere, lett å bære med seg, tar liten plass i bilen. Har ikke støttebein så må lenes på setet foran. :)

Plass til barn opp til 4-5 år :) God sikkerhet. Må festes med seler. :) Ser litt simpelt ut, og har ikke så god komfort på lengre turer da det er litt hardt, men ellers supert. :)

Ja det kan være bra nok til korte turer. Men vi hadde dette til storebror da han var litt over tre år, og virkelig ikke et sete jeg anbefaler til en 1.5-åring. Det vil hun ikke sitte godt i.

Elendig side/hodebeskyttelse, og så fort storebror her sovna hang hodet langt nedpå knærne.

Dette setet er helt avhengig av at bilens seter ikke heller for mye, for da heller også barnesetet da fremover og ungen vil henge fremover.

Men vet ikke hvilke andre som er raske å bytte frem og tilbake da jeg bare har erfaring med besafe.

Ja det kan være bra nok til korte turer. Men vi hadde dette til storebror da han var litt over tre år, og virkelig ikke et sete jeg anbefaler til en 1.5-åring. Det vil hun ikke sitte godt i.

Elendig side/hodebeskyttelse, og så fort storebror her sovna hang hodet langt nedpå knærne.

Dette setet er helt avhengig av at bilens seter ikke heller for mye, for da heller også barnesetet da fremover og ungen vil henge fremover.

Men vet ikke hvilke andre som er raske å bytte frem og tilbake da jeg bare har erfaring med besafe.

Vi hadde ikke den erfaringen, her hadde de setet i besteforeldre sin bil fra de var 12 mndr. Og de satt godt. Vi hadde bare den "boksen" under setet, og da fikk vi god hvilestilling på setet, det var anbefalt for de minste barna. :) Så de satt veldig godt. :) Også når de sov.

Frøkna sovner aldri i bil og det er kun til korte turer. De fleste turene er på 2-3 minutter og i noen tilfeller kanskje 10-15 minutter. Skal hun lenger i en annen bil enn vår, så er det planlagt og ikke spontant og da ville vi brukt det setet vi har i bilen vår. Takk for innspill. Liker å høre alle sin mening om setet eller andre seter for å gjøre meg opp en mening om hva vi bør velge.

Vi hadde ikke den erfaringen, her hadde de setet i besteforeldre sin bil fra de var 12 mndr. Og de satt godt. Vi hadde bare den "boksen" under setet, og da fikk vi god hvilestilling på setet, det var anbefalt for de minste barna. :) Så de satt veldig godt. :) Også når de sov.
Syntes bare den boksen gjorde at setet vippet enda mer fremover jeg??? Sitter ikke den bak på setet, altså sånn at den blir liggende ytterst på bilens seter og vipper barnesetet opp bak?

Jaja, det står nå nede i boden, så får vi se om vi slipper eller må bruke det til frøkna ;-)

Har litt samme dilemma selv. Har sett på Britax Max-way og synes det ser ganske greit ut. Nå er det også på tilbud på Jollyroom, men må innrømme at jeg ikke har kikket og testet det i butikken enda.

Vi har britax multitek 2 som bilstol nr 2. I bilen min har hu besafe izi pluss. Det er mye letter å flytte og montere enn besafe setet.

Har litt samme dilemma selv. Har sett på Britax Max-way og synes det ser ganske greit ut. Nå er det også på tilbud på Jollyroom, men må innrømme at jeg ikke har kikket og testet det i butikken enda.
Vi har britax multitek 2 som bilstol nr 2. I bilen min har hu besafe izi pluss. Det er mye letter å flytte og montere enn besafe setet.
Prøver å Google disse setene, de er med støttebein, ikke sant?

http://www.mimmis.no/produkt/12252-concord-reverso-stone.aspx

Jeg synes dette setet er litt spennende, det er visst helt nytt på markedet så har ikke vært testen av Forbrukerombudet enda. Men det hadde gjort det bra på front, side og bakfra kollisjonstest internasjonalt.

Setets egenvekt er så lav av Isofixfestene tåler barnets vekt opp til 22.5kg.

Skulle gjerne prøvd det selv iallfall, ser jo litt snålt ut men de hevder det skal passe til 105cm når man tar ut nyfødtinnlegget.

Kommer ikke britax veldig dårlig ut i kræsjtester?
Dette står om en test fra 2010:
Skuffende er det å se at Britax Multitech gjorde det dårlig også montert bakovervendt. I testen at setet kun har fått 2,5 poeng i frontkollisjon, noe som vel må kunne karakteriseres som ikke mer enn middelmådig, Forbrukerrådet skriver følgende:
Hvis setet monteres helt korrekt bakovervendt, klarer det seg godt i kollisjonstestene.

http://www.mimmis.no/produkt/12252-concord-reverso-stone.aspx

Jeg synes dette setet er litt spennende, det er visst helt nytt på markedet så har ikke vært testen av Forbrukerombudet enda. Men det hadde gjort det bra på front, side og bakfra kollisjonstest internasjonalt.

Setets egenvekt er så lav av Isofixfestene tåler barnets vekt opp til 22.5kg.

Skulle gjerne prøvd det selv iallfall, ser jo litt snålt ut men de hevder det skal passe til 105cm når man tar ut nyfødtinnlegget.
Den ser snasen ut!

Britax twe var vi veldig fornøyd med! De lå så godt og tilbakelent i dem, anbefales!
Hva er forskjellen på britax twe(two way elite) og two way thunder og two way chilipepper?
Twe er på tilbud på lek mer, (utsolgt) men ser ikke at dem har twe på barnas hus, der finner jeg bare de to andre...

Hva er forskjellen på britax twe(two way elite) og two way thunder og two way chilipepper?
Twe er på tilbud på lek mer, (utsolgt) men ser ikke at dem har twe på barnas hus, der finner jeg bare de to andre...

Det er bare fargene, heter bare two way nå, het two way elite før...

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp