Askeladden som navn

Jeg tror heller ikke Hitler er lov pga faren for stor påkjenning for barnet. Noe jeg er enig i forsåvidt.

Jeg hadde ikke kommet til å valgt Askeladden heller.

Å? Ikke lov å hete Hitler? De kan nå vel ikke finne på at alle slemme mennesker det skal ingen få lov til å hete? Kan det være at etternavnet er fredet eller noe?

Den navneloven ble jo forandret veldig her for noen år siden.

Barnevernet måtte ta hånd om Adolf Hitler.
Dette er riktignok hele navnet, og saken er fra USA, men jeg tviler på at man får igjennom et slikt navn her til lands. USA og Storbritannia har visst de mest tolerante navnelovene i verden.

"LUCIFER, V8, Anal og Christ er noen av navneønskene som fikk avslag i New Zealand. " Rare greier dette gitt :P

"Og selv om alle ønsker å være originale, går nok noen litt for langt. Blant annet har disse navnene ikke blitt godkjent i Norge: Busemand, Anus, Ølgyda, Gnomen, Dynefjæder, Musa, Røy og Surill. "

Hvis navn er til vesentlig ulempe så kan de stoppes.
Hva voksne velger å hete selv er mer liberalt enn når voksne velger barnets første navn som barn.

Huff,tenk å kalle barnet sitt Hitler ja!! Godt det ikke er lov!
Jeg ville nok ikke kalt sønnen min Askeladden heller gitt,selvom det er et mye bedre alternativ og ikke på noen måte kan sammenlignes med hitler selvsagt:P
Min søster gikk i klasse med en som het Osama, og han ble mobbet kraftig stakkar. Endte med at han byttet navn.
Ellers har jeg hørt om en Rosa Bleie.

Dette har jeg aldri sagt om noen sitt navn før, men du kan ikke kalle barnet ditt for askeladden?

Sjekket det opp. De skulle stramme det inn, men det ble ikke vedtatt. Men man kan fremdeles få avslag på dyrenavn om navnet er sært, som f.eks. Elefant, Krokodille, skunk osv. Men det er strengere når man søker for barn enn på egne vegne. Heldigvis :)
Huff, Skunk Andersen :p

Huff,tenk å kalle barnet sitt Hitler ja!! Godt det ikke er lov!
Jeg ville nok ikke kalt sønnen min Askeladden heller gitt,selvom det er et mye bedre alternativ og ikke på noen måte kan sammenlignes med hitler selvsagt:P
Min søster gikk i klasse med en som het Osama, og han ble mobbet kraftig stakkar. Endte med at han byttet navn.
Ellers har jeg hørt om en Rosa Bleie.

Rosa Bleie er jeg ganske sikker gikk på samme videregående som meg. Ville aldri kalt barnet mitt for et adjektiv om jeg hadde vært så uheldig å hete Bleie til etternavn :/

Hitler er jo forståelig at man ikke får igjennom syns jeg, samt mange andre navn som kan være til ulempe for barnet.

Ville ikke kalt mitt barn Askeladden, men det er vel ikke det verste noen kan kalle barnet sitt heller.

Rosa Bleie er jeg ganske sikker gikk på samme videregående som meg. Ville aldri kalt barnet mitt for et adjektiv om jeg hadde vært så uheldig å hete Bleie til etternavn :/

Hitler er jo forståelig at man ikke får igjennom syns jeg, samt mange andre navn som kan være til ulempe for barnet.

Ville ikke kalt mitt barn Askeladden, men det er vel ikke det verste noen kan kalle barnet sitt heller.

Nei, det blir jo en dårlig kombinasjon;)
Ja, mange uheldige navn gitt. Jeg liker edvard litt egentlig, da har vi jo twilight og Munch. Og sikkert flere. Men vet ikke om det ville blitt så uheldig? Har andre guttenavn på listen som er høyere opp, men jaa....
Askeladden er langt fra det værste.

Nei, det blir jo en dårlig kombinasjon;)
Ja, mange uheldige navn gitt. Jeg liker edvard litt egentlig, da har vi jo twilight og Munch. Og sikkert flere. Men vet ikke om det ville blitt så uheldig? Har andre guttenavn på listen som er høyere opp, men jaa....
Askeladden er langt fra det værste.

Edvard er vel egentlig et ganske vanlig navn. Vet om flere som heter det :)

Vet om ei som het Mensen til etternavn.
Kunne aldri falt meg inn å kalle ungen min noe sånt som askeladden, hitler osv.

Da er nok meg og deg fra samme plass, for jeg og vet om en rosa bleie ;) er vel ikke 20+ som heter det går jeg ut i fra.

Back
Topp