Hjeelp, frykter sa?!

Bkno4432572

Andre møte med forumet
Hei.
Er 6+4 idag. Har hatt alle bivirkninger på graviditet utenom og ligger over do å kaste opp.
Hatt brun utflod (til og fra) den siste uken, var hos legen (på torsdag) og hun undersøkte og mente det ikke var noe og alt så bra ut nedentil. Igår begynte det sånn smått og komme blod og idag mer. Er som om det drypper når jeg sitter på do.. i tillegg hatt intense smerter i ryggen en periode idag. Helt sikre tegn på en sa???? Livredd og bekymret nå

Burde vel kanskje kontaktet lege og så videre til jordmor, men det fungerer dårlig på en lørdagskveld.. Burde jeg kontaktet legevakt eller er det ingenting de kan gjøre?

Ring legevakta. De kan henvise deg videre til ultralyd.

Sant nok det.. litt skeptisk tanker til legevakt og Finnmark, men burde vel kanskje ringe bort og spørre..

Når jeg hadde blødninger i uke 6 og ringte legevakten, fikk jeg beskjed om at dt var ingenting de kunne gjøre om det var en sa. Måtte bare se det an.. Gikk til privat ul noen dager senere, jeg styrtblødde så ga det seg, og alt var bra med babyen :) ta kontakt med fastlegen din på mandag, så kan du få måle hcg? Det gjorde jeg i tilegg,og den steg :) lykke til, håper det er uskyldig :)

skader ikke å ringe å høre med de.
Men som totetteskatter sier så kan du få beskjed om at det ikke er noe de kan gjøre.
Men du kan også være heldi å treffe på noen i godt humør og får komme inn til en sjekk for å se koffør du blør.

Hadde en SA i sommer. Ringte legevakta pga smerter og blødning og fikk komme inn. Fikk ingen ul da, men de to blodprøve for å sjekke hcg. Dro til fastlegen på mandagen og ble sendt til hastetime for UL på sykehuset :)

Smerter i ryggen kan også være noe annet, og hverken det eller blødningen trenger å være sikre tegn på SA. Krysser fingrene for at alt er bra med lille spira :)

Målte hcg på torsdag, men får ikke svar før til uken med den. Gikk du på ul på sykehus da eller? Tror ikke vi har noen private som driver her

skader ikke å ringe å høre med de.
Men som totetteskatter sier så kan du få beskjed om at det ikke er noe de kan gjøre.
Men du kan også være heldi å treffe på noen i godt humør og får komme inn til en sjekk for å se koffør du blør.
Utrulig takknemlig for alle svar! Takk så mye. Får ringe bort til legevakten og håpe på noen som er blid og forståelsesfull..

Ja tenker det ene minuttet at det ikke trenger og være det men neste minutt er jeg tilbake på andre tanker.. Krysser alt jeg kan!

Målte hcg på torsdag, men får ikke svar før til uken med den. Gikk du på ul på sykehus da eller? Tror ikke vi har noen private som driver her

Fikk ul på sykehuset da ja:)

Beklaga så mykje, tlf min hengte seg heilt opp og tok bilde og alt mulig, huff, det var ikkje meiningen, har ikkje peiling kva som skjedde...

Det eg prøvde å skriva var at å gå på legevakten har ingen hensikt, for dei gjere ingenting.
Eg var sikker på at eg mista i uke 9 sist eg var gravid, med to dagar med blødning, men han er straks to år, så det kan gå bra:)
Du må nok berre vente å sjå, og heller gå til legen din etter helga for å ta blodprøver.
Lykke til, håpar spira klorar seg fast:)

Back
Topp