Mine og dine! Trenger råd!

Millan

Glad i forumet
Junibarna 2015
Hvordan ville dere gjort det/ tenkt. Jeg og mannen min har fem barn totalt. Han har to og jeg har tre.
Mine er hos oss nesten fullt. Bare annen hver helg hos sin far. Ingen ekstra ferier og maks to uker om sommeren. Fordi han ikke vil ha de mer.
Det er også veldig sjeldent vi får barnebidrag fra min eks. Bare bidragsforskudd fra nav.

Han har sine 50/50. Og vi betaler han sin eks litt bidrag.

Det har foreløpig ikke blitt noe problem. Men jeg kjenner at det kanskje kan bli det, men Håper ikke det blir det. Så trenger råd!

Og det er at han sine barn får veldig mye. Mine foreldre, familie og vi gir alltid likt til alle fem. Til jul og bursdag og når vi skal handle klær osv får alle fem det samme fra oss.

Men han sine barn får alltid mye ekstra av sin familie og besteforeldre. Mora til han sine tar de hele tiden med på hyttetur med skianlegg (da de har hytte) , sydenturer osv. De får julegaver til flere tusen kr hver av henne. Hun dukker opp på døra med gaver til dem fordi hun har Vært utenbys.

Pappan til mine barn er aldri tilstede og mine får aldri noe ekstra hos ham. Eller av han sin familie.

Nå skal vi på ferie alle sammen og jeg vet mora dems vil sende med lommepenger. Mine kommer ikke til å få av sin far. Jeg spurte mannen min hvordan vi løser det og da sa han at det vil løse seg siden mine har så mye penger på konto. (de har spart siden de ble født). Men jeg syns det er feil at mine hele tiden skal bruke sine penger de sparer, til ting de andre får av sin andre familie?!

Dette blir mine sine eneste ferie i år, da jeg føder til sommeren.
Mens de andre skal til Syden igjen til høsten. Samt hytteturer vinterferie, påske, høst, helger osv.

Mannen min er helt fantastisk med mine barn og de kunne ikke fått en bedre stefar. Og jeg liker og at ting skal være likt med alle og at barna må jobbe litt for å få ting.

Men han syns det er fælt igjen å finne på ting med meg og mine barn uten han sine(også vanskelig når de er her samme helg). Og vi kan aldri gi mine noe ekstra uten at han sine får. Og jeg skjønner mannen veldig godt og. Han sine barn tenker vel litt på at mine barn bor med de sin pappa hele tiden. Og de syns det er urettferdig at mine skal bo mest med den nye babyen som Kommer.

Sukk dette ble veldig langt. Og ja det høres ut som jeg er sjalu... Men ja jeg er vel det. Syns det er synd barna mine har en far som ikke er der.
Men er det feil av meg og be mine søsken og foreldre prioritere mine barn litt ekstra til jul og bursdag ? At de ihvertfall kan få noe ekstra en plass?
Ungene våre er store og jeg merker at ser at de andre får mer.

Er det noen som har noe lignende erfaring og tips?

Huff dette skjønner jeg er en kjedelig situasjon. Blir liksom litt feil uansett åssen man gjør dette.... men betaler han ikke bidrag? Før hadde de jo tvangstrekk på slik når far ikke betalte? Eller har je missforstått?

Jeg tenker faktisk at sånn er det jo, det er jo forskjeller.. 'Verden er urettferdig' som dem sier :(
Det må være veldig sårt for deg å se det her, og føles veldig urettferdig for barna dine om de legger merke til det.. Men de har jo forskjellige familier og hver side må jo få gjøre sånn som de vanligvis gjør, alt MÅ ikke være likt.. Tenker jeg :)

Huff dette skjønner jeg er en kjedelig situasjon. Blir liksom litt feil uansett åssen man gjør dette.... men betaler han ikke bidrag? Før hadde de jo tvangstrekk på slik når far ikke betalte? Eller har je missforstått?

Nei de har ikke begynt å trekke ham enda. Veldig frustrerende. Mast mye på nav og det blir så ustabilt for oss.

Jeg tenker faktisk at sånn er det jo, det er jo forskjeller.. 'Verden er urettferdig' som dem sier :(
Det må være veldig sårt for deg å se det her, og føles veldig urettferdig for barna dine om de legger merke til det.. Men de har jo forskjellige familier og hver side må jo få gjøre sånn som de vanligvis gjør, alt MÅ ikke være likt.. Tenker jeg :)

Ja er helt sant du sier. Bare litt frustrende. Og skulle ønske pappan til mine barn kunne være mer tilstede for dem.
Men som jeg skrev er foreløpig ikke ett problem, og jeg håper det ikke blir det. Men eldste sønnen min har begynt å legge merke til det og det er kjipt.

Kan du gi litt ekstra av og til? Ellers er jo verden ikke alltid rettferdig, kibt men sånn er det:/

Kan ikke du legge tilside litt ekstra som er til dine barn så de kan få når det er noe, som lommepenger til denne ferien?
Hvorfor betaler dere bidrag når dere har barna hans 50%?
Men dessverre så blir det nok vanskelig å få alt likt.

Prøver å gi de litt ekstra. Som en tur til badeland og har ordnet med søstera mi at hun kan ta dem med på slalåm en dag denne vinteren da jeg er gravid.
Og så fikk jeg snakket med mannen min at ungene skal kun ha med seg 500kr hver i lommepenger og det fikk de av oss til jul.
Betaler henne bidrag for vi tjener mer..

Jeg synes samboeren din skal si til sin x at han har 5 barn, snart 6. Og hos alle 6 skal det være likt når de er sammen. Dersom hun bare vil gi sine barn noe må de bli på hennes tid - altså å komme hjem til dere med gaver til kun sine barn er uhørt! Hvis ikke kan hun ta med gaver til alle slik som din familie gjør.

Jeg tenker at alt trenger ikke være helt likt for at det skal være rettferdig. Dine barn er mer hos dere enn hans, da er det naturlig at de får mer av dere. Både av klær og utstyr, ting og opplevelser (dere tilbringer mer tid sammen). Mens han og hans x deler på utgifter vedr barna så han trenger ikke kjøpe alt til sine - moren tar sin del.

At hun kommer og gir gaver når de er hos dere, er det eneste jeg reeagerer på, det ville jeg fått stoppet.
Det andre er som det er, det bille jeg ikke lagt meg borti

Jeg synes samboeren din skal si til sin x at han har 5 barn, snart 6. Og hos alle 6 skal det være likt når de er sammen. Dersom hun bare vil gi sine barn noe må de bli på hennes tid - altså å komme hjem til dere med gaver til kun sine barn er uhørt! Hvis ikke kan hun ta med gaver til alle slik som din familie gjør.

Jeg tenker at alt trenger ikke være helt likt for at det skal være rettferdig. Dine barn er mer hos dere enn hans, da er det naturlig at de får mer av dere. Både av klær og utstyr, ting og opplevelser (dere tilbringer mer tid sammen). Mens han og hans x deler på utgifter vedr barna så han trenger ikke kjøpe alt til sine - moren tar sin del.

Sign!

Hva hun gjør når hun har dem må bli opp til henne, verden er urettferdig, og sånn vil det være.

men at hun kommer innom dere med gaver, eller sender med de penger på deres ferieturer det ville jeg stoppet. Men om hun tar med sine barn til syden kan ikke dere tenke på.
Mye som er gratis som dine kan være med dere på, teltturer, lekeparker osv osv. :)

Min søster har en mann med barn fra før, og det barnet er med mammaen sin på sydenturer to ganger i året, og det har ikke halvbroren fått hjemme hos min søster.. Men jeg tenker at sånn er det bare faktisk. Men stopp det som hun kommer med hjemme hos dere.

Off, det er ikke en lett situasjon å være i. Skjønner at det er vanskelig og skjønner også veldig godt at dere ønsker å gi dem likt, og ikke gjøre noen forskjell. Men saken er dessverre sånn at det blir forskjeller uansett hvor hardt man prøver på å ikke gjøre forskjell. Spesielt når det er sånn at hans barn får så mye av både hans og mammaen sin familie. Har desseverre ikke så mange råd å komme med, da jeg ikke har erfaring med dette, men håper dere finner en løsning på det som funker for alle parter :)

Sign. denne.

Nei de har ikke begynt å trekke ham enda. Veldig frustrerende. Mast mye på nav og det blir så ustabilt for oss.
huff lurer veldig på hvor lang tid slik tar selv jeg, min x betaler absolutt ikke ei eneste regning, så her kan jeg bare vente på tvangstrekket...... heldigvis slipper det å stille seg i kø bak alle de andre trekkene :P

Men hvis hun har barna i f.eks. Vinterferieuka eller påskeferien, og da reiser bort med de. Må da dere kunne ta med dine barn på ferie? Dere kan jo ikke sitte hjemme bare fordi dere ikke har hans barn, da de likevel er på ferie

Vi begge er i jobb så ikke hatt mulighet til å reise , noe han sin eks ikke har vært. Hun har begynt å jobbe nå så mulig det blir noe forandring nå.

Men jeg prøver jo så godt jeg kan. I jula tok jeg med mine til skøytebane og basseng for at de også skal ha noe ekstra :)

Og ja det med pakke ble veldig feil. Guttungen min ble helt knust og ville og ha slik leke. Så har sagt han kan få, men han må bli litt bedre med leksene i 4uker før han får.

Sign!

Syns det er helt greit at hans barn får andre ferier og materielle goder hos sin mor, sånn er livet. Men syns IKKE det er greit å komme hjem til dere med gaver og sende med hans unger penger på deres ferie. Det blir å strø salt i såret for dine, og det er rett og slett slemt. Er jo ikke sikkert moren deres har tenkt over det selv, så ville tatt det opp med henne :)

Back
Topp