HVIS man skal snu et barn på snart tre år fremover, hvilket sete er da tryggest? Beltestol? Jeg bare lurer, ingen trenger å si at man ikke skal snu før fylte fire år 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja kommer nok til å drøye det, jeg bare lurer i tilfelle vi må snu han. Vet du hvor lange de bør være for å bruke beltestol?Skjelettet er uansett ikke sterkt nok til å tåle en belastning fremover selv om barnet veier over 15 kg ;-)
Og så kommer det an på lengde.
Mye fortere gjort å bli vridd ut av bilens belter i bråbrems/krasj når man er nesten 3 kontra 4 år
Ville gått for et bakovervendt sete som går til 25 kg ;-)
Er vel ingen regel på lengde, men så jo på eldstemann her da han fikk beltestol noe over fire år gammel, at han satt løsere i det setet enn med fem-punkts-sele. Først nå synes jeg han sitter bedre og fyller ut setet og bilbeltet bedre. Og nå er han 5.5 år og 120 cm lang.Ja kommer nok til å drøye det, jeg bare lurer i tilfelle vi må snu han. Vet du hvor lange de bør være for å bruke beltestol?
Ville du satt en toåring i beltestol også, hvis barnet var over 15 kg?Hvis barnet er over 15 kg, er det tryggest med beltestol.
Spørsmålet her er hva som er tryggest HVIS barnet skal sitte fremover. Min på snart tre blir nok sittende bakover en god stund tilVille du satt en toåring i beltestol også, hvis barnet var over 15 kg?
Ja jeg vet. Men så skriver jeg lenger opp at jeg er ikke enig i at det er tryggest å ha beltestol for enhver pris fremover. Er ikke bare vekt det kommer an på. Lengde og styrke på skjelett er vel så viktig ;-)Spørsmålet her er hva som er tryggest HVIS barnet skal sitte fremover. Min på snart tre blir nok sittende bakover en god stund til![]()
Huff, bra det gikk bra! Men kan de også sitte fremover med fempunktsele? Eller er beltestol det beste hvis de må sitte fremover og er over 15 kilo? Bare lurer jegJa jeg vet. Men så skriver jeg lenger opp at jeg er ikke enig i at det er tryggest å ha beltestol for enhver pris fremover. Er ikke bare vekt det kommer an på. Lengde og styrke på skjelett er vel så viktig ;-)
Hilsen ei som var med i frontkollisjon som femåring og pleide å stå mellom fremsetene. Bare flaks den dagen (jeg hadde lagt meg i baksetet for å sove) gjør at jeg er i live i dag. Jeg er kanskje en smule nazi på bilsikring pga det ;-)
De kan det, men er ikke anbefalt.Huff, bra det gikk bra! Men kan de også sitte fremover med fempunktsele? Eller er beltestol det beste hvis de må sitte fremover og er over 15 kilo? Bare lurer jeg![]()