Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jenta vår er 2.5. Hun får bare tran!
Hun får fluortabletter fordi hun bruker astmamedisiner og er derfor utsatt for skader på tennene.
Vitamintilskudd er bare plasebo, kroppen klarer ikke å gjøre nytte av vitaminene før de er skylt ut med urinen igjen.Eneste formen for vitamintilskudd som har noen hensikt er folat for gravide, ellers må vitaminer gis med injeksjoner for at de skal virke.
Vet mange gir både Biovit og Vitaminbjørner "fordi det skader iallfall ikke", men jeg er ikke så sikker på at det ikke kan være skadelig, vitaminbjørnene især inneholder mye rare søtstoffer o.l. som jeg ikke vil gi barnet mitt.
Hvorfor er leger og jordmødre så opptatt av å ta vitaminer og omega 3 i svangerskapet da ?Jenta vår er 2.5. Hun får bare tran!
Hun får fluortabletter fordi hun bruker astmamedisiner og er derfor utsatt for skader på tennene.
Vitamintilskudd er bare plasebo, kroppen klarer ikke å gjøre nytte av vitaminene før de er skylt ut med urinen igjen.Eneste formen for vitamintilskudd som har noen hensikt er folat for gravide, ellers må vitaminer gis med injeksjoner for at de skal virke.
Vet mange gir både Biovit og Vitaminbjørner "fordi det skader iallfall ikke", men jeg er ikke så sikker på at det ikke kan være skadelig, vitaminbjørnene især inneholder mye rare søtstoffer o.l. som jeg ikke vil gi barnet mitt.
At vitamintilskudd i tablettform er placebo er bare tull hvertfall. Men at de ofte ikke blir 100 % tatt opp i kroppen er riktig. Det er bare og ta en blodprøve før og etter du har gått på vitamintilskudd en stund, så ser du stor forskjell på prøveresultateneHvorfor er leger og jordmødre så opptatt av å ta vitaminer og omega 3 i svangerskapet da ?
Lurer på hvorfor du har så trua på tran, fluor og folat, men ikke på andre vitamintilskudd?? Hva er forskjellen liksom??Jenta vår er 2.5. Hun får bare tran!
Snuppa får kun sanasol, alt annet får hun via mat og drikke ;-)
Hun får sanasol fordi hun er litt mørk i huden og trenger derfor ekstra D-vitamin, også er det jo greit å gi henne de andre vitaminene og mineralene som er i sanasol![]()
Nei, det er det de ikke finner.At vitamintilskudd i tablettform er placebo er bare tull hvertfall. Men at de ofte ikke blir 100 % tatt opp i kroppen er riktig. Det er bare og ta en blodprøve før og etter du har gått på vitamintilskudd en stund, så ser du stor forskjell på prøveresultatene![]()
Min lege og jordmor var ikke opptatt av annet tilskudd enn folat og omega-3/d-vitamin da jeg gikk gravid. Omega-3 fikk jeg via kosten, men d-vitamin tok jeg som tran da det er lite av i kosten og når vi ikke har sol om vinteren behøver vi tilskudd.Hvorfor er leger og jordmødre så opptatt av å ta vitaminer og omega 3 i svangerskapet da ?
Trua på? Det er ikke snakk om å ha trua på noe som helst, men å gjøre det som er vitenskapelig bevist.Lurer på hvorfor du har så trua på tran, fluor og folat, men ikke på andre vitamintilskudd?? Hva er forskjellen liksom??
D-vitamin SKAL man ta, spesielt om vinteren når man ikke får det fra sola, derfor vi tar tranJeg må ta D-vitamin ekstra, og virkningen var veldig tydelig både på kroppsform og blodprøver. Men ifølge det du sier så skal det da være umulig?
Jeg tar d-vitamin i pilleform, ikke tran. Dessverre egentlig, tran skal jo være sunt.D-vitamin SKAL man ta, spesielt om vinteren når man ikke får det fra sola, derfor vi tar tran![]()
Det er et av få vitaminer vi ikke får via kost, og som kroppen ikke lager selv.Den er jo utrolig viktig for utvikling av hjerne og sanser, så det skal man ta tilskudd ja.
Jeg formulerte meg nok litt dårlig, men poenget er at friske mennesker men normalt variert kosthold kun behøver tilskudd av vitamin D og å sørge for å få nok Omega-3 i seg![]()
Trankapsler og tran har visst like god effekt.Jeg tar d-vitamin i pilleform, ikke tran. Dessverre egentlig, tran skal jo være sunt.
D-vitamin SKAL man ta, spesielt om vinteren når man ikke får det fra sola, derfor vi tar tran![]()
Det er et av få vitaminer vi ikke får via kost, og som kroppen ikke lager selv.Den er jo utrolig viktig for utvikling av hjerne og sanser, så det skal man ta tilskudd ja.
Jeg formulerte meg nok litt dårlig, men poenget er at friske mennesker men normalt variert kosthold kun behøver tilskudd av vitamin D og å sørge for å få nok Omega-3 i seg![]()