Syk barnepasser - egenmelding

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Jeg har en legetime på fredag, det er gjerne en måneds ventetid på å få time så det er lenge siden jeg har bestilt. Avbestiller jeg og ber om ny time går det fort en måned til. Kan sambo bruke egenmelding ved å passe datteren vår når jeg drar til legen?

Jeg har en legetime på fredag, det er gjerne en måneds ventetid på å få time så det er lenge siden jeg har bestilt. Avbestiller jeg og ber om ny time går det fort en måned til. Kan sambo bruke egenmelding ved å passe datteren vår når jeg drar til legen?
Jeg tror jeg ville tatt en telefon til NAV og spurt om legetime regnes som sykdom.
I mitt hode gjør det ikke det, men de har vel definisjoner for det meste. :)

Hvis legetime regnes som sykdom kan samboeren din bruke en omsorgsdag for å passe barnet.

Holder det med at samboeren har noen timer fri mens du er hos legen? Da kan han bruke avspassering?

Kan hun ikke bli med?
Her er frøkna alltid med...

Sambo får alltid fri når jeg MÅ til legen. Han tar ut egenmld for det å krysser av der det står barnepassers sykdom.

Kan hun ikke bli med?
Her er frøkna alltid med...

Det er jo ikke bestandig det passer å ta med et barn til legen. Jeg hadde ikke tatt med et barn når jeg skulle hatt gu. Eller om det er diverse andre sykdommer så er det ikke alltid det er noe barn trenger å få med seg.

Mitt barn trenger ikke å være med meg til legen når det er snakk om min hjertefeil f.eks :)

Er sikkert ikke alltid like lett å ha med barn til legen, særlig ikke ved f.eks. gu:-P når min var mindre kunne de i ekspedisjonen passe han, men nå er han så skeptisk til ukjente at jeg må ha barnevakt:-P

Ok, jeg hadde henne med til gyn. like før jul.

Det er jo ikke bestandig det passer å ta med et barn til legen. Jeg hadde ikke tatt med et barn når jeg skulle hatt gu. Eller om det er diverse andre sykdommer så er det ikke alltid det er noe barn trenger å få med seg.

Mitt barn trenger ikke å være med meg til legen når det er snakk om min hjertefeil f.eks :)

Jeg vet at hennes barn er like gammel som mitt, derav svaret. Mai skjønner ikke hva som foregår..

Som sagt var min med til gyn., like før jul ;)

Jeg er enig i at barn som forstår noe ikke trenger å være med til legen, men babyer er helt ok. Når man er i permisjon regner jeg det som en selvfølge at legen o.l tar det som en selvfølgelig at barnet er med.

Nei, han kan ikke bruke egenmelding, men han kan bruke sykt barn/syk barnepasser. Det skal gå av de 10 dagene man har i løpet av et år. Men han kan ha krav på velferdspermisjon, så be han om å undersøke permisjonsrettighetene sine og se om han kan få velferdspermisjon den tiden du er hos legen.

Holder det med at samboeren har noen timer fri mens du er hos legen? Da kan han bruke avspassering?
Jo det holder. Han har ikke noe avspasering nå. Der jeg jobber dekker velferdspermisjon. Han bruker "aldri" egenmelding, så sånn sett gjør det ikle noe å bruke en selv om han bare blir borte en time. Men vet ikke om det er riktig bruk

Har han ikke syktbarn dager?
De kan også brukes ved barnepassers sykdom

Ok, jeg hadde henne med til gyn. like før jul.
Hun sover på den tiden, derfor blir hun hjemme. Hadde hun vært våken så måtte jo noen ha passet henne på legekontoret. Har tatt henne med til legen før da hun var mindre - en baby som sitter i en babybilstol er noe annet - da går det an å bare håpe hun ikke gråter og vil opp.

Jeg vet at hennes barn er like gammel som mitt, derav svaret. Mai skjønner ikke hva som foregår..

Som sagt var min med til gyn., like før jul ;)

Jeg er enig i at barn som forstår noe ikke trenger å være med til legen, men babyer er helt ok. Når man er i permisjon regner jeg det som en selvfølge at legen o.l tar det som en selvfølgelig at barnet er med.

Vi har litt forskjellig syn på det, og det er greit. Jeg respekterer at du har med deg barn til legen. Men om jeg har noe mer enn influensa type ting har ikke jeg med meg barn til legen og syntes det bør respekteres.

Jeg har brukt sykt barn/barnepasser dager når min mor skulle til legen. Hun skulle være barnevakt da jeg ikke hadde barnehageplass og jeg hadde blitt borte store deler av dagen da mamma bor i nabokommunen. Det var ingen som spurte om grunnen. Men skulle jo tru at legetime er godkjent grunn. Men ellers så kan han jo undersøke hvordan permisjonsrettigheter han har og evt bruke velferdspermisjon :)

Nei, han kan ikke bruke egenmelding, men han kan bruke sykt barn/syk barnepasser. Det skal gå av de 10 dagene man har i løpet av et år. Men han kan ha krav på velferdspermisjon, så be han om å undersøke permisjonsrettighetene sine og se om han kan få velferdspermisjon den tiden du er hos legen.
Har han ikke syktbarn dager?
De kan også brukes ved barnepassers sykdom
Ja det er syk barnepasser på egenmeldingsskjema her.

Back
Topp