Kuldekrem eller ikke...

Bruker ikke kuldekrem nei! Men smører han med en god krem etter han har vært ute hvis det er kaldt. Han reagerer på kulda ved å bli veldig tørr og rød på kinnene.

Smører med fet krem morgen og kveld, vasker kun absolutt nødvendig i ansiktet.

Her bruker vi ikke kuldekrem, men vasker ansiktet hver morgen.

6-åringen var MYE bedre i dag etter å ha fått på Locobase i morges (det var litt mildere også, da..!)

Vi bruker krem på 3 åringen! Smører med weleda sin weather cream før han går ut og med en fet fuktighetskrem om kvelden. Om ikke blir han illröd og får sår i huden på kind og hake.

Smør en god fet krem på før leggetid. Vask minst mulig på morgen/dag (kun fjern søvnerusk og matrester om nødvendig). Hvis du trenger å smøre på morgenen også (feks etter å ha vasket vekk mat) så la den trekke inn en halvtime før dere går ut. Det samme gjelder før de går ut i bhg. Bruk gjerne en buff eller sånn lue som dekker munn og nese. Begrens utetiden så fort du ser forandringer i huden.

Kan anbefale disse kremene:
Vis vedlegget 98644
Vis vedlegget 98645
Vi bruker også la Roche Posay. Det er egentlig jeg som bruker den, pga tendenser til eksem og mye kløe. Den er mindre fet enn locobase, så jeg tror 6-åringen godtar den bedre :-p han synes fet krem er så ekkel. Men han ble jammen meg fort bra igjen etter mandagen! Jeg tror problemet for han er at hab svetter lett, så temperaturforandringene blir veldig store. Jeg var/er slik selv, og merker stor forskjell ved riktig krembruk!

Vi bruker også la Roche Posay. Det er egentlig jeg som bruker den, pga tendenser til eksem og mye kløe. Den er mindre fet enn locobase, så jeg tror 6-åringen godtar den bedre :-p han synes fet krem er så ekkel. Men han ble jammen meg fort bra igjen etter mandagen! Jeg tror problemet for han er at hab svetter lett, så temperaturforandringene blir veldig store. Jeg var/er slik selv, og merker stor forskjell ved riktig krembruk!
Jeg har psoriasis og bruker en del fete kremer. Men da før leggetid. Hater å ha på det på dagtid for det blir så klamt! Svette+fet krem er ekkelt. Men denne er veldig god til tross for at den ikke er så fet :)

Jeg har psoriasis og bruker en del fete kremer. Men da før leggetid. Hater å ha på det på dagtid for det blir så klamt! Svette+fet krem er ekkelt. Men denne er veldig god til tross for at den ikke er så fet :)
Jeg har også hørt av flere som jobbernpå apotek at den fungerer bedre nettopp fordi den ikke er så fet, som f.eks locobase. Den tetner helt til. Jeg fikk et skikkelig eksemutbrudd i ansiktet i høst, pga en aknesalve jeg ikke tålte, og Locobase gjorde bare vondt værre. La Roche Posay hjalp med en gang (i tillegg til kortison!)
Og den virker faktisk kløestillende :)

Jeg har også hørt av flere som jobbernpå apotek at den fungerer bedre nettopp fordi den ikke er så fet, som f.eks locobase. Den tetner helt til. Jeg fikk et skikkelig eksemutbrudd i ansiktet i høst, pga en aknesalve jeg ikke tålte, og Locobase gjorde bare vondt værre. La Roche Posay hjalp med en gang (i tillegg til kortison!)
Og den virker faktisk kløestillende :)
Ja den er den beste jeg har prøvd. Huden må få puste og svette også :)

Back
Topp