Forsamtale riksen feb 15

Mia83

Glad i forumet
Hei. Endelig har vi fått time til forsamtale på riksen i februar :) gruer gleder meg. Noen som vet hvor lang tid det tar fra forsamtale til vi kan starte med behandlingen? Søknaden vår ble sendt august 14. Det er funnet at jeg har manglende eggløsning. Har gått på 2 pergokurer, fikk ikke eggløsning på den første men klarte å få det på den påfølgende kuren. Har ikke hatt laproskopi, usikker på om jeg må ha det. Riksen får avgjøre. Er det noen her som hadde samme problem som meg? Manglende eggløsning? Hva slags behandling fikk dere tilbud om? Jeg tenker at mulig jeg får lov til å ta flere pergokur med eggløsning sprøyter istedenfor rett på ivf?
Veldig takknemlig for svar. :)

Jeg har ikke manglende eggløsning, så usikker på om de prøver mer hormoner. Jeg fikk ikke begynne med ivf før jeg hadde gjennomført laparaskopi pga mistanke om endiomitrose. Hvor raskt man får starte kommer an på videre behandling, hvor stor pågang av folk osv. Noen får starte nesten med en gang etter samtalen, mens andre må vente litt. Det kan være frustrerende å ikke vite, men nå er den verste ventetiden din overstått :) det føltes i hvert fall sånn for meg :) Ønsker deg lykke til!

Jeg ble henvist til Riksen i oktober og håper jeg også får time i posten snart :)

Jeg har regelmessig eggløsning heldigvis.
Men tok lap i oktober og fikk påvist endometriose, i tillegg til tette eggledere. Sambo har dårlige svømmere. Er spent på å høre med deg hvor fort dere kommer i gang etter forsamtale.
Dere kommer vel til å gjøre andre ting enn oss pga forskjellig problem.
Vi prøvde pergo våren 2014, uten hell. Men ikke så rart hos oss da..

Kanskje du blir naturlig gravid etter lap? Fjernet de endometriose vevet? Har en venninne hvor mannen hadde dårlige svømmere og hun endometriose. 2 mnd etter lap ble hun gravid på naturmåten. Tydeligvis hjalp det at det ene problemet ble løst. Så stå på, mirakler kan skje. Hvilket sykehus tok du lap på, hvis jeg kan spørre? Jeg har en lavgradig celleforandring i livmorhalsen, skal til kontrollprøve for det neste uke. Er spent på hva riksen sier om dette, håper ikke de er restriktive med behandling pga dette.
Jeg skal holde deg oppdatert om hva de sier på riksen.

Kanskje du blir naturlig gravid etter lap? Fjernet de endometriose vevet? Har en venninne hvor mannen hadde dårlige svømmere og hun endometriose. 2 mnd etter lap ble hun gravid på naturmåten. Tydeligvis hjalp det at det ene problemet ble løst. Så stå på, mirakler kan skje. Hvilket sykehus tok du lap på, hvis jeg kan spørre? Jeg har en lavgradig celleforandring i livmorhalsen, skal til kontrollprøve for det neste uke. Er spent på hva riksen sier om dette, håper ikke de er restriktive med behandling pga dette.
Jeg skal holde deg oppdatert om hva de sier på riksen.

Ja de fjernet alt de fant heldigvis. Har jo håpet på ett mirakel og at vi får det til på naturmåten, men nå har vi hatt 3 tante-besøk etter lapraskopien. Vi prøver uansett hver mnd, så vi får se :) Det virka forøvrig på legen som at soldatene var utrolig dårlige...

Tok lapraskopien på Ahus. Var 1 mnd ventetid.

Hva betyr det å ha celleforandringer? Håper det ikke er så ille og at de hjelper deg uansett hva de finner :)

Celleforandringer er forandringer i celleprøve som blir tatt fra livmorhalsen. Det er heldigvis grad 1. Ikke alvorlig. Jeg skal ta kontrollprøve neste uke. Krysser fingrene for at den er normal denne gangen.
Ahus anbefalte meg å ta laproskopi på ski sykehus. De sa at det var kort ventetid der.

Celleforandringer er forandringer i celleprøve som blir tatt fra livmorhalsen. Det er heldigvis grad 1. Ikke alvorlig. Jeg skal ta kontrollprøve neste uke. Krysser fingrene for at den er normal denne gangen.
Ahus anbefalte meg å ta laproskopi på ski sykehus. De sa at det var kort ventetid der.

Da håper jeg de ikke finner noe på neste sjekk. Og at det bare var kroppen som tuller :)

Jøss, syns 1 mnd var kort ventetid jeg. Og den ventetiden hadde vært kortere om jeg ikke hadde vært på ferie på den opprinnelige datoen jeg fikk.

Jeg synes også at 1 måned ikke høres så verst ut. Får se hva de sier til uken. Har ikke lyst til å ta det på Ski.

Jeg synes også at 1 måned ikke høres så verst ut. Får se hva de sier til uken. Har ikke lyst til å ta det på Ski.

Er ski dårlige på det? Du kan jo høre på Ahus hva ventetiden er. Evt sjekke på nettet. Skal vel stå på fritt sykehusvalg eller noe?

Det viktige var at man ikke hadde mensen når man fikk operasjon. Men det var ikke noe problem for de hadde en koordinator som satte opp timene ut ifra når folk sa de skulle ha mens...

Jeg hadde lapraskopi på Ullevål i september. Fikk telefon fra sykehuset uka etter at henvisning var sendt da det var en avbestilling og de lurte på om jeg kunne komme på kort varsel. Ble operert 1 1/2 uke etter at gynekologen min henviste meg.

Jeg ble henvist til Riksen i oktober og håper jeg også får time i posten snart :)

Jeg har regelmessig eggløsning heldigvis.
Men tok lap i oktober og fikk påvist endometriose, i tillegg til tette eggledere. Sambo har dårlige svømmere. Er spent på å høre med deg hvor fort dere kommer i gang etter forsamtale.
Dere kommer vel til å gjøre andre ting enn oss pga forskjellig problem.
Vi prøvde pergo våren 2014, uten hell. Men ikke så rart hos oss da..
Jeg ble henvist til Riksen/Ullevål 26. september og fikk innkalling til forsamtale i posten rett før jul med time 21. januar - så da blir det nok snart din tur:) Nå skal det sies at jeg ikke orket ventetiden da og tok et privat forsøk først i desember der jeg på mirakuløst vis er blitt gravid:)

Hei

Tenkte jeg skulle oppdatere litt her. Var på forsamtale på riksen igår. Mannen hadde litt trege svømmere for noen måneder tilbake, han tok en ny kontrollprøve for 2 uker siden og den er helt fin nå. Så dette er bra. Jeg har manglende eggløsning og de ville gjerne prøve med lav stimulering i form av pergotime før vi går videre til ivf. Men mye avhenger av hvordan egglederne mine er. Jeg var på ultralyd av egglederne med kontrast idag. Der ble det påvist at den ene er tett :( var ganske ubehagelig faktisk når de prøvde å skylle i den som er tett. Så nå er det opptil riksen å avgjøre hva som skjer videre. Dette var halvdårlige nyheter. Vi har sjanse annenhver måned gitt at jeg får eggløsning den måneden. Vil helst ikke til ivf med en gang. Gruer meg til hormonkurene . Skal oppdatere igjen når jeg hører fra riksen.

Har fått svar av celleprøven jeg tok også. Fortsatt lavgradige forandringer. Positiv hpv test. Skal ta flere prøver av livmorhalsen. Venter på time for det.

Hei

Tenkte jeg skulle oppdatere litt her. Var på forsamtale på riksen igår. Mannen hadde litt trege svømmere for noen måneder tilbake, han tok en ny kontrollprøve for 2 uker siden og den er helt fin nå. Så dette er bra. Jeg har manglende eggløsning og de ville gjerne prøve med lav stimulering i form av pergotime før vi går videre til ivf. Men mye avhenger av hvordan egglederne mine er. Jeg var på ultralyd av egglederne med kontrast idag. Der ble det påvist at den ene er tett :( var ganske ubehagelig faktisk når de prøvde å skylle i den som er tett. Så nå er det opptil riksen å avgjøre hva som skjer videre. Dette var halvdårlige nyheter. Vi har sjanse annenhver måned gitt at jeg får eggløsning den måneden. Vil helst ikke til ivf med en gang. Gruer meg til hormonkurene . Skal oppdatere igjen når jeg hører fra riksen.

Har fått svar av celleprøven jeg tok også. Fortsatt lavgradige forandringer. Positiv hpv test. Skal ta flere prøver av livmorhalsen. Venter på time for det.
Hei! Vi har ganske like historier:-) mannen min hadde også litt dårlige svømmere på første sjekk, mens neste var normal. Jeg har også manglende EL og har gått på to pergokurer uten hell. Det er ikke så rart i vårt tilfelle, siden det viste seg i går at begge mine eggledere er tette. Jeg synes UL undersøkelsen var veldig ubehagelig, kjenner det fremdeles i dag. De prøvde ikke å spyle gjennom egglederne hos meg, men det var kanskje umulig siden all væska ble liggende i livmora. Vi skal på forsamtale ved UNN senere i måneden:-)

Lykke til med hormonkurene! Håper dere lykkes på egen hånd:-)

Lilla86 godt å høre fra noen som er i samme situasjon. Sa gynekologen noe til deg etter ultralyden? Blir det ivf?
UL undersøkelsen var veldig ubehagelig ja. Jeg fikk to antibiotika tabletter som jeg skulle ta etter undersøkelsen for å forebygge evt infeksjon. Legen sa at jeg kunne bli kvalm hvis man tok det på tom mage. Jeg tok den etter å ha spist to tabletter. Men allikevel ble jeg så kvalm at jeg måtte kaste opp.
Legen på riksen ville lese beskrivelsen av undersøkelsen selv før han kunne si noe mer. Det tar en ukes tid før han får den.
Ønsker deg lykke til. Det ordner seg nok. Har hørt at å ha tette eggledere er ikke verste diagnosen i forhold til ivf. Høy suksessrate.

Gynekologen sa at hun trodde nok det blir IVF. Er spent på hva legene i Tromsø sier. Gynekologen sa at hun skulle sende prøveresultatet dit, så håper de har sett på det når vi kommer. Jeg fikk ikke antibiotikatabletter:eek: Håper jeg slipper betennelse, det hadde jo vært typisk.

Det gjør du sikkert. De blir gitt forebyggende. Krysser fingrene for at du ikke merker noe mer til det.

Hei

Håper de finner en god løsning for dere da.
Var de hyggelige på Riksen? Jeg var jo blitt gravid ved et IVF forsøk i det private før jeg ble kalt inn til samtale, men jeg mistet vårt lille mirakel for 2 uker siden i MA:*( Så nå skal vi til timen vår på Riksen likevel. Jeg er så redd for å møte lite hyggelige leger/sykepleiere da jeg er ekstremt sårbar nå og i dyp sorg og gråter bare noen ser på meg.
(Mitt problem er for øvrig tette eggledere så kommer ikke utenom IVF).

Ja de var hyggelige. Veldig trist å høre om din MA. Men det fine her er at det fungerte for dere og du ble gravid. Det er gode sjanser for at du blir gravid igjen fort. Krysser fingrene for deg. Skjønner at du er sårbar.
Er begge egglederne dine tette?

Ja de var hyggelige. Veldig trist å høre om din MA. Men det fine her er at det fungerte for dere og du ble gravid. Det er gode sjanser for at du blir gravid igjen fort. Krysser fingrene for deg. Skjønner at du er sårbar.
Er begge egglederne dine tette?
Takk for det. Jeg håper du har rett. Mest fantastiske følelsen jeg har hatt å være gravid. Vondeste følelsen jeg har hatt noengang å miste.

Begge egglederne mine er potte tette. Ikke sjans i havet til å bli gravid på egen hånd.

Back
Topp