Keisersnitt og ny graviditet

Sommerbaby19

Forelsket i forumet
Har et keisersnitt fra tidligere og er nå gravid med nr.2. Siste uka har jeg merka at arret har blitt litt mer rødt,hovent og ømt. Noen andre som har opplevd dette og hvordan utviklet det seg videre? Skal til jordmor neste uke så skal ta det opp med henne da, men litt interessant å høre om det er andre som har lignende erfaringer.

Mitt ks-arr var gammelt og huden ble ikke så strukket (huden var løs fra før) så merket ikke noe. Men det er jo normalt å bli øm i huden og få strekkmerker uten arr, så det er vel naturlig at et arr som gjør huden stram og huden er nyere og mer skjør kan bli rød og øm? :) smør med en god fet fuktighetskrem. Det hjalp på piercingarret mitt i navlen under første graviditet

Mitt ks-arr var gammelt og huden ble ikke så strukket (huden var løs fra før) så merket ikke noe. Men det er jo normalt å bli øm i huden og få strekkmerker uten arr, så det er vel naturlig at et arr som gjør huden stram og huden er nyere og mer skjør kan bli rød og øm? :) smør med en god fet fuktighetskrem. Det hjalp på piercingarret mitt i navlen under første graviditet

Ja det er nok sikkert bare st huden strekker seg vil jeg tro. Mitt ks-arr er ikke så gammelt så er vel sikkert derfor også. Får følge med på det og nevne det for jordmor neste uke:). Bare interessant å høre andres erfaringer også.

Ja, fikk beskjed om at det var vanlig :-)

Hvordan gikk det? Har også tatt ks og håper på neste mann ikke kommer om alt for mange år, men første er bare en mnd nå...

Ja, fikk beskjed om at det var vanlig :)

Så bra da. Forandret ditt seg mye eller? Litt redd for at det skal skje noe skade på innsiden men det er jo grodd så går nok bra. I tillegg vil man vel kjenne det da. Kan jeg bare spørre om du fødte normalt med nr.to? Eller ble det keisersnitt da også?

Forandret seg egentlig ingenting, men var sårt og ømt og klødde mye gjennom hele svangerskapet. Ble gravid kun 7 mnd etter keisersnitt, og ja, andremann kom på naturlig vis ;-)

Jeg fikk beskjed når jeg ble gravid igjen at jeg kunne kjenne litt ømhet og kløe rundt arret, men har ikke merket noe:) Ble gravid 10 mnd etter ks:)

Jeg fikk beskjed når jeg ble gravid igjen at jeg kunne kjenne litt ømhet og kløe rundt arret, men har ikke merket noe:) Ble gravid 10 mnd etter ks:)

Ikke fått beskjed om det,men kjenner som sagt det og har også fått en liten hevelse på arret som er litt øm. Får bare satse på at det ikke blir verre:). Ble gravid ca 10mnd etter jeg også:).

Back
Topp