Nattavenne

Hehe, kjenner til det! Det er litt av grunnen til at jeg ikke prøvde igjen før hun var ti måneder, for ved flere anledninger våknet jeg med henne på puppen. ;-) Da var det mye lettere når hun fikk eget rom, såklart. :) Lykke til! Det går seg jo uansett til etterhvert! :)
Gracias :D Ja. De pupper vel ikke til de flytter ut :p bare denne vekta som stresser meg (litt), også all oppvåkninger. Er alenemamma, så ingen avlastning heller. Men kan kanskje ikke forvente mer enn 1-2 timer sammenhengende søvn første året.. Hadde bare vært hinsides deilig :D

Her blir han straks 15mnd og han får pupp om natten enda. Stortsett 2 ganger.
Det var en periode han våknet veldig hyppig og hang i puppen mer eller mindre hele natten, og jeg tenkte på avvenne på natt...Men så ble det ikke noe av, for jeg klarte det liksom aldri helt...Ville han skulle styre det,og sånn ble det også...:D

Min er snart 6 mnd. Er 11 kg... Fikk beskjed av helsesøster at han burde nattavenne snart. Han våkner ofte på natta. Spiser to halve porsjoner ca med mat på dagtid. Pluss frukt og noe skumpinner /kavring ect
Der hadde jeg valgt å ikke høre på helsesøster. Min er 13måneder. Vi samsover. Og han er ikke nattavvendt. Der er jo den eneste tiden vi har til amming omtrent. Her får han slutte når han virker klar. Jeg følger WHO sine anbefalinger om amming :) hør på hjertet ditt :) du bestemmer, ikke heksesøster.

Min er snart 6 mnd. Er 11 kg... Fikk beskjed av helsesøster at han burde nattavenne snart. Han våkner ofte på natta. Spiser to halve porsjoner ca med mat på dagtid. Pluss frukt og noe skumpinner /kavring ect
Din har sikkert stort behov for mat når han er så stor?
Har du prøvd en natt uten mat? Tenker at vi må se an om han er klar på en måte? :p

Der hadde jeg valgt å ikke høre på helsesøster. Min er 13måneder. Vi samsover. Og han er ikke nattavvendt. Der er jo den eneste tiden vi har til amming omtrent. Her får han slutte når han virker klar. Jeg følger WHO sine anbefalinger om amming :) hør på hjertet ditt :) du bestemmer, ikke heksesøster.
Ja. Hjertet mitt er litt todelt. Han vokser som en hingst. Han er over alles kurver. Han er ikke innafor skjema i det hele tatt :p Vet ikke om jeg skal være beskymret eller ikke. Han er veldig tidlig ute motorisk sett. Rulla fra rygg til mage når han var 3 mnd. Ruller nå begge veier og er overalt. Han driver også å prøver å sette seg opp. Han er iallefall ikke lat. men han spiser sånn 5 ganger om dagen i tillegg til fast føde og nattmat... Også hadde det vært deilig med mer søvn :)

Din har sikkert stort behov for mat når han er så stor?
Har du prøvd en natt uten mat? Tenker at vi må se an om han er klar på en måte? :p
Ja. Har tenkt tanken :) om han bare er en som vokser mye nå og derfor trenger ekstra mat. Hva kom først, høna eller egget liksom.

Nei det har jeg ikke forsøkt.. Hvordan skal jeg gjøre det liksom? Test avvenne liksom? Tenkte egentlig å ta det litt skrittvis. Først prøve hver 3 time så hver 4. Men kanskje best å prøve en uten?

Her blir han straks 15mnd og han får pupp om natten enda. Stortsett 2 ganger.
Det var en periode han våknet veldig hyppig og hang i puppen mer eller mindre hele natten, og jeg tenkte på avvenne på natt...Men så ble det ikke noe av, for jeg klarte det liksom aldri helt...Ville han skulle styre det,og sånn ble det også...:D
Aha. Her har den perioden vart i 6 mnd :p

Min er nå 8.5mnd og har spist både titt og ofte på natt, men nå virker det som det regulerer seg selv. Har foreløpig latt han styre det selv, men igjen så har jo jeg sambo som står opp annenhver morgen :-P

Når han var 10 mnd. Hadde han over litt tid "snudd matdøgnet" og våknet da nesten hver time for mat. På dagtid hadde han ikke tid. Begynte en dag han spiste godt til kvelds og kuttet tvert. Pappa gikk inn, Tilbød vann og trøstet til han sovnet igjen. Tok vel 25 min første gang og bare få minutter de andre gangene. Pappan tok de første fire nettene men han våknet sjeldnere for hver natt og begynte samtidig å spise mye bedre på dagtid. Herlig!

Min er nå 8.5mnd og har spist både titt og ofte på natt, men nå virker det som det regulerer seg selv. Har foreløpig latt han styre det selv, men igjen så har jo jeg sambo som står opp annenhver morgen :p
Ja. Hadde nok vært anderledes om jeg ikke var alene. Hadde nok ikke vært like utslitt :)

Når han var 10 mnd. Hadde han over litt tid "snudd matdøgnet" og våknet da nesten hver time for mat. På dagtid hadde han ikke tid. Begynte en dag han spiste godt til kvelds og kuttet tvert. Pappa gikk inn, Tilbød vann og trøstet til han sovnet igjen. Tok vel 25 min første gang og bare få minutter de andre gangene. Pappan tok de første fire nettene men han våknet sjeldnere for hver natt og begynte samtidig å spise mye bedre på dagtid. Herlig!
Så deilig. Hvor mye spiste han på dagtid da?

Ja. Hadde nok vært anderledes om jeg ikke var alene. Hadde nok ikke vært like utslitt :)
Ser nå at du er alene, og det kan jo bli mer utfordrende, men mitt råd er å ikke løfte han ut av senga, heller sitte ved siden av og prøve å roe og trøste. Lykke til!

Jeg valgte å la henne selvavvende.

Hun nekta å ammes mer ved 9 måneder, men det betydde ikke at hun var klar for å sove natta gjennom uten melk.

Hun fikk mme på flaske om natta til 1.5 år.

Vi er kanskje litt "hippier", iallfall ukonvensjonell, men jeg tror på å la babyen styre nattmatingen og at de slutter/sover natta gjennom når de er klar for det. :)

Aha. Her har den perioden vart i 6 mnd :p

Hmm ja, skjønner det er slitsomt:confused:
Her var det vel sånn i 2mnd med hyppig amming. Det kan forekomme enda, men ytterst sjelden. Nå er det som regel kun 2 ganger, så det går veldig fint:)
Håper du finner ut av det.
Ingen andre som kan avlaste deg litt på dagtid så du får hentet deg inn igjen?

Nr 1 var 4 mnd og nr 2 var 2 mnd. De slutta av seg selv når de begynte sove rundt.

Ser nå at du er alene, og det kan jo bli mer utfordrende, men mitt råd er å ikke løfte han ut av senga, heller sitte ved siden av og prøve å roe og trøste. Lykke til!
Klarer ikke helt å høre på han gråte..Så har ved hjelp av opp og ned metoden sammen med hysjmetoden klart å lære han å sovne i sprinkelsengen selv på kvelden. Bare at han våkner etter 30 minutter da :p men skal nok fortsette med den metoden.

Jeg valgte å la henne selvavvende.

Hun nekta å ammes mer ved 9 måneder, men det betydde ikke at hun var klar for å sove natta gjennom uten melk.

Hun fikk mme på flaske om natta til 1.5 år.

Vi er kanskje litt "hippier", iallfall ukonvensjonell, men jeg tror på å la babyen styre nattmatingen og at de slutter/sover natta gjennom når de er klar for det. :)
Tror ikke min noen gang kommer til å slutte av seg selv. Haha :p her må jeg ligge med puppen i munnen på dagtid også for at han skal sove lengre enn 30 minutter. Så er litt slitsomt dette. Tror jeg ikke holder ut til han er 1.5 år assa :p

Hmm ja, skjønner det er slitsomt:confused:
Her var det vel sånn i 2mnd med hyppig amming. Det kan forekomme enda, men ytterst sjelden. Nå er det som regel kun 2 ganger, så det går veldig fint:)
Håper du finner ut av det.
Ingen andre som kan avlaste deg litt på dagtid så du får hentet deg inn igjen?
Takk som bryt deg :) Nei. Ingen som kan avlaste desverre.. Blir sikkert litt enklere nå som han blir større iforhold til barnepass på dagtid håper jeg. Han er ikke lett å få til å sovne da heller. En ting har jeg lært. Neste gang skal jeg ha med smokken på føden! :p

Back
Topp