Bæresele - behov?

Selmaen

Glad i forumet
Dere som har barn fra før, har dere hatt behov for bæresele? Hvor mye brukte du den og hvilken anbefaler du?
Selv brukte jeg ikke baby bjørnen mye på førstemann. Er usikker på om jeg skal gå til innkjøp av ny. Den jeg har, en modell som er 7-8 år gammel, er visst ikke anbefalt i fht hvordan barnet sitter i den i fht hoftene. Minnes å huske det var ubehagelig og tungt for ryggen.

Brukt skal masse de første månedene, bæresele også etterhvert, både på mage og rygg

Last edited:
Brukte mye bæresjal i begynmelsen, og deretter ergobaby.
Bruker den ikke veldig ofte, men den er kjekk å ha når behovet skulle melde seg. Brukte den bl.a til husarbeid.

Last edited:
Syns ikke jeg fikk den til når minste var nyfødt. Men fra han ble 3-4mnd har vi brukt den litt hvertfall :-) til husarbeid, butikk osv. Har ergobaby og er fornøyd med den :-) neste gang tenker jeg kjøpe et caboo bæresjal i tillegg :-)

Vi brukte bæretøy til 1.mann, men vi brukte det mye mer til nummer to! Genialt ved levering og henting i Bhg og andre situasjoner hvor det er fint å ha armene ledig til storesøsken også.
Men jeg ville valgt noe bedre enn babybjørn da; bæresjal i starten og en ergonomisk riktig sele etter der (f.eks Ergobaby, Manduca, beco...!)

Brukte mye bæresjal i begynmelsen, og deretter ergobaby.
Bruker den ikke veldig ofte, men den er kjekk å ha når behovet skulle melde seg. Brukte den bl.a til husarbeid.
Syns ikke jeg fikk den til når minste var nyfødt. Men fra han ble 3-4mnd har vi brukt den litt hvertfall :-) til husarbeid, butikk osv. Har ergobaby og er fornøyd med den :-) neste gang tenker jeg kjøpe et caboo bæresjal i tillegg :-)

Hvilken modell ergobaby har dere?? :-)

Vrukte når hu var 5mnd, ble brukt 2 hele dager når vi var i dyreparken i Kristiansand så solgte jeg den. Hadde da babybjørn, men kjøpte ergobaby, syns den var mye bedre å bære med og den er blitt brukt noen ganger når vi har vært på shopping :)

Brukte mye ut på tur når han ikke ville ligge i vogna og på butikk så han fikk opp å se:) ble også noen ganger hjemme, han har vært perioder med skikkelig bærebaby. Da har det vært gull verdt med bæresele:)
Du kan jo vente å se før du kjøper:)

Brukte den en gang, skal ikke ha denne gang, fikk vondt i skuldre/rygg. babybjørn. kanskje andre er bedre da:)

Har den nyeste babybjørnen fra forrige man som skal være mer ergonomisk riktig,men den ble veldig lite brukt. Jeg fikk vondt i ryggen av å bruke den og etterhvert som lillegutt vokste syns jeg han satt så gæernt selv om jeg justerte den. Har nå kjøpt en ergobaby til neste man så får jeg se om den kanskje blir litt mer brukt:). Mange som skryter av den hvertfall.

Jeg har ringslynge og Ergobaby. Ringslynga bruker jeg i korte økter her hjemme, ved rydding o.l. Ergobabyen bruker jeg ute, og den er verdt sin vekt i gull! Nå er Småen snart 9 uker, og vi har allerede kost oss på tur i skogen flere ganger. Kommer nok til å bruke den litt på handling og sånt også etter hvert. Han sovner så fort vi er ut døra, og sover og koser seg til vi kommer inn igjen :)

Hadde ergobaby, og brukte den myye:) Velsa skrek på dagtid i 8 uker, bare lukta av mamma som hjalp, så da var det greit med sele:)
Brukte den også kår jeg var i butikken, gikk turen bikkjene osv:) Brukte den til å bære på fjelltur i sommer, da var vesla 1 år:) Kjempe kjekt altså:D

Jeg har ringslynge og Ergobaby. Ringslynga bruker jeg i korte økter her hjemme, ved rydding o.l. Ergobabyen bruker jeg ute, og den er verdt sin vekt i gull! Nå er Småen snart 9 uker, og vi har allerede kost oss på tur i skogen flere ganger. Kommer nok til å bruke den litt på handling og sånt også etter hvert. Han sovner så fort vi er ut døra, og sover og koser seg til vi kommer inn igjen :)

Modell ergobaby har du?? :-)

Vi hadde en av de nyere modellene til BB, og den fungerte supert for oss:-) vi bar ikke i mange timer om gangen, så var ikke redd for at det skulle være ugunstig for lillegutt! Brukte den mye som ekstra tålmodighet når vi var ute på ting, så fikk han komme opp i sele hvis han ikke ville ligge lenger!
Når man bare skal kjapt innom en butikk e.l så er det også greit istedet for å skulle dra frem vogn for så kjappe ærend:-)
Og på reise er det genialt:-)

Back
Topp