tips som funket når ingenting annet gjorde det ;)

mifa

Blir kjent med forumet
Noen som kan komme med tips på diverse som funket etter å ha prøvd utallige varianter.

F.eks at tannpussen gikk endelig greit når vi kjøpte elektrisk tannbørste med lys eller ting med legging, spising osv osv

Jeg kan tipse om noe som eeeeeeendelig funket etter mye slit og sutring. Her i huset er det nemlig en kamp hver dag å få 6-åringen ut av senga og klar for skole. Hun vil sove lenger og vil ikke ut av senga. Ble mye hyling og sutring osv.
Prøvde det meste av det jeg har lest og kunne komme på selv av fornuftige ting, men det som til slutt fungerte var å vekke henne med musikk. Skrur på sanger litt høyt jeg vet hun liker som det er litt fart i og danser på rommet foran henne. Da spretter hun opp og vil være med å danse, og er blid og fornøyd når vi skal inn på bade å pusse tenner og kle på oss.

Vil nok ikke funke alltid, men foreløpig er det suksess :)

Vi hadde mye protester på å børste håret når hun var rundt 2 år gammel, det ble mye flokete. Jeg skulle til å klippe henne kort i det jeg spurte om råd her på forumet og fikk tips om å prøve tangel teaser. Når har det vært uproblematisk i over et år :)

Vi hadde mye protester på å børste håret når hun var rundt 2 år gammel, det ble mye flokete. Jeg skulle til å klippe henne kort i det jeg spurte om råd her på forumet og fikk tips om å prøve tangel teaser. Når har det vært uproblematisk i over et år :)
Her og! :)

Ja det er sant, det funket som bare det her å!! Så for de som ikke har oppdaget den så er den gull verdt! Plutselig så ble det et problem mindre i hverdagen :)

Her er elektrisk tannbørste tingen for mini på 1,5 år, har prøvd utallige vanlige og spesielle tannbørster deriblant dr browns og den vanlige Jordan med bitering på skaftet fra dagligvare

Kjøpte en her om dagen for vi hadde glemt den andre hjemme og han skule på overnatting og det gikk vist greit, men han foretrekker den elekrriske (oral b , med skjerm) bruker de med rundt hode i soft

Her var redningen nettopp elektrisk tannbørste og det var essensielt at det var Mikke Mus-motiv :)

Nok søvn funker her ;) Kjedelig å ligge i senga hvis han ikke er trøtt.

Etter mye prøving for å få minstejenta på snart ett år til å roe seg i senga ved leggetid, så hjalp det med en smokk i handa hennes og en i munn når jeg legger hun ned. Da roet hun seg faktisk.
I tilegg etter masse våking på netttene for å ha smokken, har jeg begynt med 3 smokker i senga, slik at hun kjapt får tak i en smokk selv om hun våkner.
I tilegg har jeg kjøpt smokker fra avent på rema 1000 som lyser i mørket. De er geniale! Lettere for henne å finne, og om vi må inn selv så slipper vi å lete i evig tid. Pleier riktignok å ha en smokk klar ved siden av senga også, men fortere å se i mørket hvertfall :)

Hva er tangel teazer? Jenta på 2 klikker i vinkel hver gang hun må børste håret. Og har masse krøller som floker seg lett :-(

Etter mye prøving for å få minstejenta på snart ett år til å roe seg i senga ved leggetid, så hjalp det med en smokk i handa hennes og en i munn når jeg legger hun ned. Da roet hun seg faktisk.
I tilegg etter masse våking på netttene for å ha smokken, har jeg begynt med 3 smokker i senga, slik at hun kjapt får tak i en smokk selv om hun våkner.
I tilegg har jeg kjøpt smokker fra avent på rema 1000 som lyser i mørket. De er geniale! Lettere for henne å finne, og om vi må inn selv så slipper vi å lete i evig tid. Pleier riktignok å ha en smokk klar ved siden av senga også, men fortere å se i mørket hvertfall :)

Samme trikset brukte vi. Minuset er at hun nå må ha begge hendene fulle av smokker når hun skal sove... Tror hun har 6-7 i senga nå :p

Hva er tangel teazer? Jenta på 2 klikker i vinkel hver gang hun må børste håret. Og har masse krøller som floker seg lett :-(

Børste du blant annet får kjøpt på enklere liv :-)

Her også hadde guttungen en smokk i hvert hjørne så han alltid fikk tak i en i halv søvne og kunne sove videre:)

Takk for tips :)

Merk at det heter Tangle Teezer (ikke tangel teaser) dersom du skal søke etter det. :)

Har den her også, men må kombinere med både balsam og leave in. Vi plages av to motstridende problemer: Vesla har hår som er utrolig glatt, så kliper og vanlige strikk sklir rett ut, men på den andre siden får hun lett floker, skikkelige dreads om vi glemmer å gre. Så et tips til kan være sånne små tynne "gummistrikk", men vesla vil ikke bruke det noe særlig, liker best å ha håret løst. Selv om det så klart medfører at hun også får mat i håret og dermed blir det mer problemer senere. Lurt også å ikke tørke håret voldsomt med håndkle, bare klemme/klappe/stryke vannet ut av håret, så man ikke buster det mer til.

Her i huset slet vi med å få gutten vår på 3 år til å legge seg, pga han for en kort tid siden ble veldig mørkredd og helst ville være oppe lenger. Vi reiste på butikken og kjøpte en lommelykt med Lynet Mcqueen på som han kan ha med i senga si. Så nå når han legger seg, har han med seg lommelykta og en bok eller et blad som han får lese/kikke i til han sovner, noe som har funket kjempefint :)

Takk for tips :)
Den er genial har to stk hjemme en i dusjen (kjøpte en som kan brukes i vått hår) og en som vi deler på ;-)

Mye mye bedre enn vanlig hårbørste!!! Vi børster nederste delen av håret i dusjen med balsam og det hjelper også utrolig mye på ;-) Snuppa her klager nå kun over at hun ikke vil sitte stille :-P gjør ikke vondt lengre ;-)

Her i huset slet vi med å få gutten vår på 3 år til å legge seg, pga han for en kort tid siden ble veldig mørkredd og helst ville være oppe lenger. Vi reiste på butikken og kjøpte en lommelykt med Lynet Mcqueen på som han kan ha med i senga si. Så nå når han legger seg, har han med seg lommelykta og en bok eller et blad som han får lese/kikke i til han sovner, noe som har funket kjempefint :)

Kjempelurt med egen lommelykt! Takk for tips :D

Back
Topp