Mammografi ??

*Kula*

Elsker forumet
Noen her som har tatt det ? Og er det noen her som har silikon som har tatt det ?
Har ei kul i brystet som jeg ikke har brydd meg stort om, men i jula har den vokst veldig. Var hos legen i går å hun tok ultralyd for å se om hun kunne se hva kulen var. Men det var vannskelig så nå er jeg henvist til mammografi. Men lurer litt på hvordan det skal gå i forhold i forhold til det at jeg har operert puppene, å så frykter jeg det skal gjøre veldig vondt.

Noen som har vært igjennom dette ?

Har jobbet på mammografi og på de som hadde silikon så tok vi bare halve presset ift de som har normalt brystvev. Så ikke bekymre deg for det, viktigere å undersøke kulen. Lykke til!

Ja, tok 2 mammografi i fjor. Det var vondt når de pressa puppene flate i maskinen, men heldigvis fant de ikke noe. Men måtte inn på kontroll 6 mnd etter for å ta mammografi nr 2, da legen hadde sett noen flekker på første som ho ville sjekke igjen. Ingenting alvorlig heldigvis.
Har ikke silikon i brystene.

Hadde kul under ene armen, som va årsaken til at legen henviste meg til mammografi på sykehuset.

Har jobbet på mammografi og på de som hadde silikon så tok vi bare halve presset ift de som har normalt brystvev. Så ikke bekymre deg for det, viktigere å undersøke kulen. Lykke til!
Ja klart det er viktigere, å hadde aldri tvilt på å ta mammografi uansett. Men er litt redd for at ikke de skal klsre å se skikkelig i og med at jeg har silikon, å at silikonet ikke skal tåle trykket å sprekke

Ja klart det er viktigere, å hadde aldri tvilt på å ta mammografi uansett. Men er litt redd for at ikke de skal klsre å se skikkelig i og med at jeg har silikon, å at silikonet ikke skal tåle trykket å sprekke

Derfor de sikkert bare vil bruke halvparten av trykket, sånn at det er ingen mulighet for at de vil sprekke. Vi satte alltid på markør når det var snakk om kul og. I tillegg til at en røntgenlege utførte ul etter å ha sett på mammografi bildene. Det er selvfølgelig ikke like lett å se når man har silikon, men det blir sikkert godt nok til å se kulen altså.

Back
Topp