Halsbrann og sure oppstøt

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Jeg er gravid i 27 uke og har en stund slitt med halsbrann. Her hjelper gaviscon de fleste gangene. De siste nettene har jeg begynt å få sure oppstøt som ender i vranghalsen etterfulgt at tidenes hostekule. Hadde slik med førstemann også, men da kun den siste tiden.

Synes det er litt tidlig og få så dårlig søvnkvalitet. Noen som har gode ideer/råd for hvordan jeg kan unngå sure oppstøt?

Jeg har ikke prøvd selv, så jeg vet ikke hvor bra det funker, men hørte at Love hearts virker bra mot halsbrann :)

Jeg er gravid i 27 uke og har en stund slitt med halsbrann. Her hjelper gaviscon de fleste gangene. De siste nettene har jeg begynt å få sure oppstøt som ender i vranghalsen etterfulgt at tidenes hostekule. Hadde slik med førstemann også, men da kun den siste tiden.

Synes det er litt tidlig og få så dårlig søvnkvalitet. Noen som har gode ideer/råd for hvordan jeg kan unngå sure oppstøt?
Jeg har hatt det slik som deg. Og har bare ett par tips. Om du skal drikke vann i løpet av natten så sitt oppreist. Og vent til du kjenner det har synke godt ned. Jeg har gjerne fylt på med en gaviscon etter vanndrikking på natten. Noen ganger må jeg ha flere gaviscon. Har tatt så mye som tre av gangen. Og sett deg opp i sengen om du må rape, hvis ikke kommer det lett andre ting opp også, som senere irriterer veldig i spiserøret. Ellers vil jeg anbefale å heve hodet. Legg ekstra puter under hodet. Eventuellt en hotellpute om du har. Da får du hevet større deler av overkroppen slik at ting ikke kommer så lett opp spiserøret.

Mye av cluet er også å vente lenge nok etter kveldsmat før du legger deg. Jeg måtte helst gå minst 1/2 time til en time fra kveldsmat før jeg la meg.

Jeg har veldig mild halsbrann, men likevel irriterende, og jeg tar meg et glass melk. Det hjelper her. I går fikk jeg veldig halsbrann av en skive med prim, så unngå det. :P Og vent med å legge deg etter kveldsmat. :)

Jeg slet også med en del halsbrann i slutten av mitt svangerskap. Prøvde gaviscon, men syns ikke dette hjalp. Gikk på helsekosten og kjøpte noe som heter Alkavital. Et slags brusemiddel som blandes med vann og drikkes. Kan sammenlignes med nyco. Hjalp i mye større grad for meg i hvertfall;)

Last edited:
Link-tyggegummi.
Fås på apoteket, eneste som hjelper ordentlig for meg

Signerer. Tømte flere flasker gaviscon gjennom svangerskapet, men i den siste tiden var det kun linken som fungerer. Hadde så sure oppstøt at jeg trodde jeg skulle hoste ildkuler :/

Lovehearts, melk og mandler ;)

Signerer. Tømte flere flasker gaviscon gjennom svangerskapet, men i den siste tiden var det kun linken som fungerer. Hadde så sure oppstøt at jeg trodde jeg skulle hoste ildkuler :/
Linken har vist seg vanskelig å få tak i her. Er den lettere å få tak i igjen nå? Det er i tilfelle veldig bra. Hører mange skryter av den.

Back
Topp