Endetarmskløe

Klarforbaby

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
*Aprilbaby 2018*
Slet voldsomt med dette etter fødsel for noen år tilbake.. Hadde det i sikkert 3 mnd, og vet ikke hva det var som gjorde at det til slutt forsvant. Det plaget meg mye og ødela til en viss grad barselstiden min, da det holdt meg våken om natta (og med en nyfødt som sov natt gjennom var det surt å likevel ikke få sove)..

Og nå har det altså kommet tilbake. Ikke i like stor grad, men jeg kjenner igjen kløen og det stresser meg. Jeg har termin om få uker og kjenner at angsten for at også denne barselsperioden skal bli ødelagt brer seg..

Har noen slitt med det samme og har gode råd? Det er rundt selve åpningen, ikke inni. Ja, jeg har en gammel hemorride fra forrgje fødsel, men den er ikke særlig plagsom. Det er ikke mark. Jeg svetter ikke mye, kan er kanskje fuktig innimellom.. Alt ser ellers normalt ut.

Rart du skulle nevne dette, var nettopp hos legen min med dette problemet selv..

2 år siden eg fødte sistemann men slet med hemmorider, sår ,kløe u name it spesielt etter fødsel nr1.
Det med kløinga og konstant sårhet har kommet i rykk og napp.
har prøvd med sinksalve, inotyl, reseptfri hemmoridekrem..

Gikk til legen og han konstanterte eksem OG sopp :-O.. fikk kortisonsalve og nå er alt mye bedre ;-P
(ikke kult problem å gå til legen med,men må man så må man:-P)

Rart du skulle nevne dette, var nettopp hos legen min med dette problemet selv..

2 år siden eg fødte sistemann men slet med hemmorider, sår ,kløe u name it spesielt etter fødsel nr1.
Det med kløinga og konstant sårhet har kommet i rykk og napp.
har prøvd med sinksalve, inotyl, reseptfri hemmoridekrem..

Gikk til legen og han konstanterte eksem OG sopp :-O.. fikk kortisonsalve og nå er alt mye bedre ;-P
(ikke kult problem å gå til legen med,men må man så må man:-P)

Endte opp hos legen sist jeg også.. Hun sa det var sopp og anbefalte meg canesten. Det hjalp ikke.. :/ Reseptfri salve du fikk? Blir det verre reiser jeg til legen igjen.. Hvor lenge mente han du hadde gått med dette da?

Få resept på piller mot sopp etter fødsel, og smør med en fet krem, og be om å bli henvist til hudlege allerede nå, der får man gjerne bedre svar enn hos allmennlege :)

Endte opp hos legen sist jeg også.. Hun sa det var sopp og anbefalte meg canesten. Det hjalp ikke.. :/ Reseptfri salve du fikk? Blir det verre reiser jeg til legen igjen.. Hvor lenge mente han du hadde gått med dette da?
Gikk med det 2-3 uker nå da..går som regel vekk av seg sjøl..men denne gangen gikk det ikkje.

Nei fikk resept på denne salven "Daktakort"
..brukes visst vanligvis på fotsopp .. brukte den i 2 uker :)

Gikk med det 2-3 uker nå da..går som regel vekk av seg sjøl..men denne gangen gikk det ikkje.

Nei fikk resept på denne salven "Daktakort"
..brukes visst vanligvis på fotsopp .. brukte den i 2 uker :)
Dactakort er også reseptfri, men man må spørre etter den da den ligger i kjøleskap på apoteket ;)

Back
Topp