Sove lengre

Mfh78

Flørter med forumet
Augustmødrene 2014
Hvordan få en mett og trøtt baby på 4 mnder til å sove lengre enn 30-45 min om kvelden? Umulig å få lagt henne før kl 24 - da ammes hun i søvn og vi samsover.. Tips?

Min erfaring er at gutten vår på fire måneder sover best om han sovner på egen hånd. Ammes han i søvn våkner han ofte etter en liten stund og vi må til med sutt og av og til byssing. Han legges hver kveld kl. 19.00.

synes ikke dette va noe unormalt.. begge mine gutter la seg da vi la oss til de var 4md (23 tida)

Da begynte vi så smått med leggerutiner.. skrudde av lyset , på m pysj, inn i senga vår/deres seng.

Blir naturlig nok mye ut og soverommet i starten.. trikset er å legge FØR de blir overtrøtte .
Prøve å prate minst mulig, ikke ta de inn i stua igjen .

men hører om mange som ikke begynner med "skikkelige" leggerutiner før de er over 6mnd ;)

Vår var også slik, plutselig endra det seg helt av seg selv.

Dersom man er imot at babyen gråter i forbindelse med innsovningen så kan man heller stole på at babyen vil finne døgnrytmen sin når den er klar for det.

Hos vår skjedde det rundt 5-6 måneder. Før det sovna hun kl 20 og våkna igjen kl 21. Plutselig sov hun over den vanlige oppvåkningen og helt til nattammingen :)

Takk for svar! Skal prøve å skape litt rutiner nå som hverdagen siger på og introduksjon av grøt nærmer seg!

Jeg har ammet i søvn i 6 mnd, og han har sovet stort sett 30 min så har jeg måttet inn å amme igjen. I perioder har det vært litt bedre, jeg har kanskje fått en time eller to etter noen runder med amming, men stort sett har det pågått hele kvelden. I romjula fikk jeg nok og nektet å amme ham i søvn lengre. Vi er bare på dag 4 nå, men han sover allerede bedre.
Barn er veldig forskjellige, men min sover tydelig bedre i egen seng om kvelden.

Jeg har ammet i søvn i 6 mnd, og han har sovet stort sett 30 min så har jeg måttet inn å amme igjen. I perioder har det vært litt bedre, jeg har kanskje fått en time eller to etter noen runder med amming, men stort sett har det pågått hele kvelden. I romjula fikk jeg nok og nektet å amme ham i søvn lengre. Vi er bare på dag 4 nå, men han sover allerede bedre.
Barn er veldig forskjellige, men min sover tydelig bedre i egen seng om kvelden.

Hva gjør dere for å få han til å sove nå??

Jeg har begynt med leggerutiner i 3mnders alder, å legge i egen seng rundt 19-21, alt ettersom når det faller seg med mating. Funket veldig bra på de to eldste, og kommer til å gjøre det samme med yngste(han er 5 uker nå). Her er det natten nå mellom 12-1 engang, og det er alt for sent for meg som liker å legge meg kl 22 :p håper det snur snart!

Back
Topp