Har noen tips/kjerringråd for

chaatzy

Happy <3 overlykkelig 3barnsmamma <3
Septembermødre <3
Sår på tunga? Holder på å bli smågal.. hatt sår på tunga nå i 2uker.. klarer så vidt å spise.. pusser tenna og holder munnen ren, men lindrer bare en liten stund, kan ikke drikke vann eller noe.. selv om jeg ikke spiser eller drikker på mange timer brenner og svir det noe veldig.. Konstant!
Er også forkjøla så mulig det har en sammenheng.. :/

Noen som har tips til noe som lindrer eller får det til å gå bort fortere?

Vademecum! Bruker å ta litt på en q-tip, og smører direkte på såret.

Gurgle munnen med blå farris. Det hjelper.
Her bruk e å gurgle når e kjenn sårhet og 1 time senere er det mye bedre og dagen etter er det helt borte.

Sliter med det samme her. Skyller munnen med corsodyl på kvelden etter tannpuss. Har også vondt i halsen, tror det har en sammenheng :p

tusen takk for tips! :) skal prøves. er litt desperat her :p drakk julebrus i går så det lindra litt så kullsyre har sikkert en bedøvende effekt..?

bruker sånn tannkrem for betent tannkjøtt jeg og smører på after/munnskold og sår

Hva slags sår er det?
litt vanskelig å forklare.. noen litt røde streker på tungespissen og noen hovene prikker.. nesten sånn jeg får når jeg spiser noe jeg er allergisk mot, men det pleier ikke vare så lenge..

Jeg bruker corsodyl og skyller i tillegg munnen med en sterk munnskyll hver kveld før jeg legger meg :)

jeg skyller munnen med tannskyllemiddel og pusser tenna flere ganger daglig, men funker ikke.. skal prøve ut andre merker skyllemidler så får jeg se om det blir borte snart :)

Hmm ok..jeg får noe lignende det du beskriver når jeg spiser Taco eller noe med tomat. Lurer på hva det er for noe :P

Hmm ok..jeg får noe lignende det du beskriver når jeg spiser Taco eller noe med tomat. Lurer på hva det er for noe :p
nå har jeg faktisk begynt å få geografisktunge også.. men når du spiser taco hvor lenge varer sårheten da?
leste nå at man skal oppsøke lege om det ikke forsvinner etter 7-10dager.. så håper han har noe middel jeg kan smøre på ;)

nå har jeg faktisk begynt å få geografisktunge også.. men når du spiser taco hvor lenge varer sårheten da?
leste nå at man skal oppsøke lege om det ikke forsvinner etter 7-10dager.. så håper han har noe middel jeg kan smøre på ;)

Det pleier å forsvinne iløpet av et døgn eller to :)

Jeg får slik om jeg pusset tenna med tannkrem som har såpe i.
Begynner med tungen så får jeg til slutt store hvite blemmer i hele munnen. Så her har de ikke vært siden jeg byttet tannkrem til såpefri tannkrem :)

Jeg får slik om jeg pusset tenna med tannkrem som har såpe i.
Begynner med tungen så får jeg til slutt store hvite blemmer i hele munnen. Så her har de ikke vært siden jeg byttet tannkrem til såpefri tannkrem :)
bruker bare såpefri tannkrem fra weleda, men takk for tips :) slet mye med blemmer/munnskold før jeg bytta tannkrem jeg også. men aldri hatt sånne sår på tunga, hvertfall ikke så lenge og intenst som nå..

fikk tak i corsodyl i går så får jeg se hvor lenge det varer. de på apoteket sa også jeg burde kontakte legen. så gjør nok det i mårra. :)

Back
Topp