Ballong kateter

Jeg gikk med ballongkateter i et døgn uten at noe skjedde, så da tok de den ut og satte inn tablett istedet. De skulle sette inn en til etter seks timer, men da hadde riene kommet litt igang, så de ville vente et par timer og se det an. Da de to timene hadde gått var jeg i aktiv fødsel, og et par timer etter det igjen hadde jeg nurket mitt i armene. Det gikk fort, men fint! :-) Lykke til! :-)

Ballongen datt ut idag, og skal være på sjukehuset kl 11:00 :) gjenstår å se hvordan det blir med tabletter, ta vannet osv. Kjenner jeg er både spent, småstressa og nervøs :)

Eg fikk bare tabeletter. Fikk vel 3 stk uten at det skjedde noe som helst. Men så skaut det fart. Hadde en time med tålige rier. Som det fint gikk ann å snakke med. De sa det bare var maserier så dette kunne ta tid. Men så begynte det plutselig å bli jævlig! 4 cm blei eg målt til og sykepleieren såg nok at dette gikk fort.(låg da på obs posten for føden var full) plutselig var rommet fullt av folk som sprang rundt. En kledde av meg, ei ordna tinga mine og ka de andre gjor fikk eg ikke med meg. De sprang med meg inn og fikk et rom på føden som akkuratt va ferdig klargjort. Og så fekk eg pressrie. 2 press etter var han ute. De sa det tok 8 min fra de målte meg på 4 cm på obs posten til han var ute inne på føden :p beste fødselen ever! :D

Hei. Jeg fikk satt inn ballongkateter ca. kl. 1000 mandag 29 september. (hadde egentlig termin 22 september). kl. 0900 tirsdag 30 september så falt den ut av seg selv. Vi reiste til sykehuset og fikk beskjed om å gå en tur og vente ettersom jeg hadde minimale plager. Ca kl. 1500 samme dag ble jeg undersøkt og det var ca 3 cm åpning. Jeg fikk da akupunktur, stripping og klyster. Vi fikk bo på pasienthotellet med beskjed om ny time på fødeavdelingen kl. 0700 dagen etter for å få igangsetting med pille. Dette slapp vi da lille gullet ble født kl. 0530 onsdag 1. oktober.
Masse lykke til :bigsmurf:)

Hei. Jeg fikk satt inn ballongkateter ca. kl. 1000 mandag 29 september. (hadde egentlig termin 22 september). kl. 0900 tirsdag 30 september så falt den ut av seg selv. Vi reiste til sykehuset og fikk beskjed om å gå en tur og vente ettersom jeg hadde minimale plager. Ca kl. 1500 samme dag ble jeg undersøkt og det var ca 3 cm åpning. Jeg fikk da akupunktur, stripping og klyster. Vi fikk bo på pasienthotellet med beskjed om ny time på fødeavdelingen kl. 0700 dagen etter for å få igangsetting med pille. Dette slapp vi da lille gullet ble født kl. 0530 onsdag 1. oktober.
Masse lykke til :bigsmurf:)
Så bra du slapp mye hjelp :) her er jeg klar for pille nr 2, kl 22:00. Ballongen datt ut ca halv ni i dag tidlig :) er lite moden enda, så kan ta sin tid. Håper det brått snur om :D ikke enkelt med tålmodighet!

Back
Topp