Leker ditt barn med Lego?

Agnete

Forumet er livet
Mitt barn har enormt mye Lego, men etter at legoen har blitt bygd opp en gang, så er det ikke morsomt lenger.
Så alle bilene, husene, bussene osv ligger bare i deler opp i Lego beholderen.. Så må far i huset bygge det opp for at det skal bli lekt med igjen. Så leker deres barn med Lego? Eller er det slik hos dere også at det er kun morsomt da det pakkes ut av eskene?

Mine barn leker mye med lego friendsen sin. Fikk til bursdagen sin i midten av november masse og siden blir det lekt med daglig her i hus. Dermed fikk de mer til jul også. Fantasien mangler ikke ser jeg :)

Mine barn leker mye med lego friendsen sin. Fikk til bursdagen sin i midten av november masse og siden blir det lekt med daglig her i hus. Dermed fikk de mer til jul også. Fantasien mangler ikke ser jeg :)

Så flott! Det er jo akkurat det Lego er til :D Her brukes ikke fantasien, alt skal følges til punkt og prikke i bruksanvisningen.. Og da hender det at det blir litt vanskelig.. Så han gidder rett og slett ikke. Skjønner ikke helt hvorfor han da ønsker seg nytt.

Her lekes det mye med :) kan ligge lenge og pusle med figurene :) bygger ikke så mye selv enda da hun bare er 2,5 :p

Min leker med Lego, bygger og styrer på men leker ikke så mye med det når han har bygd det opp :)

Samme her, lager ikke nye ting av legoen om den skulle bli ødelagt. Vi gjorde jo nesten ikke annet enn å bygge ting av Legoklossen...

Sent from my iPhone using BV Forum

I perioder både med store og smålego. Men han bygger helst etter fantasien og leker med det og sparer på det han har bygget i et par dager før han enten bygger nytt eller leker har en legopause.

Samme her, lager ikke nye ting av legoen om den skulle bli ødelagt. Vi gjorde jo nesten ikke annet enn å bygge ting av Legoklossen...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har aldri lekt med Lego jeg, husker vi hadde litt duplo.
Den leker de også med her hjemme, men ikke vanlig Lego.
Godt å høre det er flere da :)
Jeg har prøvd å oppfordre til å leke litt med dette, men ender bare opp med sureminer. Så det gidder jeg ikke lenger :p

Jenta mi leker mye med lego. Hu synes det er morsomt å prøve å bygge ting selv fra egen fantasi.

Hadde besøk av broren min i jula. Han hadde kjøpt lego starwars skip til sin sønn. Så han bruker å LIME sammen legoen han kjøper til gutten!
Da ser ikke jeg poenget med lego mer da.

Jenta mi leker mye med lego. Hu synes det er morsomt å prøve å bygge ting selv fra egen fantasi.

Hadde besøk av broren min i jula. Han hadde kjøpt lego starwars skip til sin sønn. Så han bruker å LIME sammen legoen han kjøper til gutten!

Vet du, jeg har faktisk tenkt tanken på å lime det sammen. Men da er jo helge poenget med Lego borte. Så han får bare lære seg å bygge :p
Ellers så får lillebroren arve ;)

Her har han nokre store ting som me har satt på hylla som han ikkje leikar så mykje med, så har han masse som han leikar med, bygger om osv.
Han er 4,5 år. I morgon skal han begynne på julegaven Lego Castle, ei diger borg. Tålmodigheten min skal få prøva seg;)

Joda. Hun har lekt mye med duplo fram til nå, til jul fikk hun et askepott-slott samt en boks med vanlig lego, og begge deler blir lekt med.

Det er jo som å lime puslespillet det :eek::eek:

Ja her lekes det MASSE med lego. Hun har en haug med lego friends i tillegg til "vanlig" lego. De bygger opp og river ned, det er også ekstra stas om mamma bygger et hus eller garasje til dem. :-)

Storebror på 5.5 elsker Lego :-D
Han sitter lenge og bygger, men det er etter bruksanvisning. Hylla er full av Lego chima, og Lego city. Han leker også med det, men ikke så ofte. Da må han isåfall stenge seg inne på rommet sitt sånn at lillesøster ikke ødelegger.

Han bygger tilogmed Lego tilpasset 8-14 år uten problemer.

Vanlig Lego får jeg ikke tak i, så dessverre blir det lite fantasi-bygging.

Back
Topp