RS virus

Tryllestøv

Blir kjent med forumet
Flere som har småtroll med RS-virus om dagen? Er visst høysesong for det nå. Selv ligger vi på isolat på Ahus og det ligger an til at julaften må feires her :( Først og fremst kjipt å se lillegutt syk selvsagt, men passet jo ekstra dårlig akkurat nå! Særlig med en storesøster på 7 som hadde gledet seg til julaften i nytt hus og med lillebor. Nå blir det ingen av delene.... Jaja, får bli julaften i romjula!! :)

Ønsker alle en koselig og avslappende jul med familien :)

Vi kom hjem forrige uke etter 16 dager på sykehuset med lillebror. Ikkeno ålreit å se de små syke:( Ønsker dere god bedring og en så god jul som mulig! <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Æsj, ekstra kjedelig når det er jul da. God bedring til dere

God bedring, håper dere får til en liten "feiring" på sykehuset <3
Fælt når de små er syke :-(

God bedring! Er jo ekstra kjedelig i jula. Håper dere får komme fort hjem!

Tusen takk alle sammen!! Vi er fortsatt innlagt dessverre, men fikk komme hjem på perm noen timer så vi fikk i oss ribba + åpnet pakker i ekspressfart med storesøster ;) Men nå er vi tilbake og det kan se ut som det blir både en og to netter til :(

Nå har vi akkurat blitt skrevet ut og kommet oss hjem! :) Han klarte seg hele natta uten oksygen og er ellers i ganske fin form :) Passer ekstra bra siden det er bursdagen min i dag -beste bursdagsgaven!! :)
Gratulera så mykje med dagen! Kunne ikkje fått bedre gave jo :)

Gratulerer med dagen. Og godt han er bedre og dere er hjemme. Min sønn hadde også RS virus som baby. Sto om livet. Var 18 lange dager på isolat. Håper alt går bra med sønnen din nå

Smitte skjer via dråper fra nese og svelg hos pasienter med sykdommen. Barn over 2 år og voksne som er smittet med RS-virus, vil som regel bare oppleve lette forkjølelsesplager og hoste. Barn under 2 år kan få mer alvorlig forløp, og noen trenger sykehusinnleggelse.

Du kan lese mere her http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/bronkiolitt-akutt-rs-virus-2817.html?page=2

Min sønn fikk det da han var 4 uker gammel. antagligvis smittet av meg siden jeg var forkjølet.
Merket at han var dårlig, snørrete og spiste lite. Var hos fastlegen 2 ganger på 3 dager, men ble avvist med forkjølelse. Dag 5 var han blå om leppene og hveste og klarte ikke puste skikkelig. ringte ambulanse, men bodde rett ved sykehuset så dro rett opp dit. Barnelegen møtte oss på parkeringsplassen, kastet ett blikk på sønnen min og løp inn for å rekvidere helikopter. 20 minutter senere satt vi i helikopteret med en helt blå liten baby koblet til sånn støtmaskin og o2 tank. Landet i Drammen, fant ikke puls og pust, jeg ble ført vekk av en prest...... 2 timer etter kom de å hentet meg, han levde, lå på isolat og fikk hjelp til å puste. 18 lange dager etter ble han skrevet ut, sliter fortsatt med pusten ved værendringer. Nå som det er kaldt sliter han ekstra. Diagnose "værrelatert barneastma som komplikasjon etter rs virus."

Litt lenger svar enn det du lurte på, men min mening med dette er: Vær obs på snørrete og forkjøla babyer. Ring legen/lgevakten/ambulansen en gang for mye enn en gang for lite. Ikke vær hysterisk, men vær obs!

Back
Topp