Er det dyrt å ha barn ?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
Ja, det er det. Bhg/sfo er det største sluket.

Jeg trodde det skulle bli mye dyrere. Spesielt med bleier, men Rema-bleiene koster jo nesten ingenting.

Men jeg gikk gravid brukte jeg veldig mange timer på nett for å finne ut hva vi skulle ha, og hvor det var billigst. Fant tidlig ut av de dyreste tingene og ventet til de kom på tilbud før jeg kjøpte dem. Vi var veldig heldige som fikk barnevogna av min far og stemor, og svigers sponset oss med 10 000 til barneutstyr, så i praksis betalte vi vel knapt nok for noe i det hele tatt.

Klær er overraskende dyrt. Jeg har kjøpt det aller meste brukt, og spart veldig mye penger der. Mye der jo nytt ut, så lite som de blir brukt før de er for små.

Det vil nok merkes mye mer når han begynner i barnehagen.

Guttungen har arveklær, og diverse utstyr vi har fått brukt.
Men ser det blir dyrere å dyrere dess eldre han blir.

Et barn koster deg i snitt 1 million fra det blir født til det er 18. Merker på økonomien at det nå er to unger i hus. De har det de trenger og minsten arver det meste, men morsomt med litt
nytt til han også. Barnehage er så langt det dyreste, og velger å jobbe redusert så da prøver
vi å spare der vi kan for å heller jobbe litt mindre og ha tiden til dem mens de er små.

Jeg synes det dyreste er barnehagen og sfo. Venninnen min som har 3 stk på sfo og en i bhg må betale fullpris for vår kommune har ikke søskenrabatt på sfo så de betaler nesten 12000 kr for sfo og bhg. Vi har heldigvis to i bhg og får søskenrabatt så vi klarer oss på 7400 kr men jeg synes det er en god del. Så er det vanlige ting som mye strøm, mat, aktiviteter osv. men kjempe dyrt blir det jo ikke.

Ja det er jo det. Men samtidig så synes jeg ikke vi har merket det så mye pga vi har fått alle de "store og dyre" tingene av familie:)

Hva slags bleier kjøper dere?? Her bruker vi billigbleier som Rema100 og Firstprice. Da jeg hadde to bleiebarn + bleier i bhg brukte vi aldri 500kr i mnd på bleier inkludert våtservietter :eek:
Libero. Eneste som holder tett og ikke stinker til enhver tid. Har prøvd alt som er, og det er de eneste som funker. Han er i bleiestørrelse 6 og, og det finnes ikke i billigmerkene her som jeg har sett.

Jeg synes det dyreste er barnehagen og sfo. Venninnen min som har 3 stk på sfo og en i bhg må betale fullpris for vår kommune har ikke søskenrabatt på sfo så de betaler nesten 12000 kr for sfo og bhg. Vi har heldigvis to i bhg og får søskenrabatt så vi klarer oss på 7400 kr men jeg synes det er en god del. Så er det vanlige ting som mye strøm, mat, aktiviteter osv. men kjempe dyrt blir det jo ikke.

Hvordan er det mulig å betale 12000 får tre barn da? Her er SFO dyrt, nesten 3000, det vil si 6000 for to barn og barnehagen har maxpris ca 2500. Skjønner ikke hvordan de får til 12000 for tre barn i måneden..
Når du må ut med nesten en månedslønn i "barnepass" så tror jeg at jeg hadde blitt hjemme uten jobb :)

De er langt i fra gratis hvertfall :p Bhg er dyreste her. Sfo er drt slutt på for eldste (heldigvis. 3000 kr der å jo!) Ellers kommer det jo klær, sko, utstyr og bursdager og full pakke. (14 jenter i klassen til eldste. Så 14 bursdager minst i året på bare hu)

Ja syns absolutt det koster å ha barn :-P

Libero. Eneste som holder tett og ikke stinker til enhver tid. Har prøvd alt som er, og det er de eneste som funker. Han er i bleiestørrelse 6 og, og det finnes ikke i billigmerkene her som jeg har sett.
Jo, Rema 1000 har bleiestr 6. Bytt ofte. Her stinker det aldri :)
ImageUploadedByBV Forum1419194726.499628.jpg
Koster mindre enn 20kr og er 40 stk. Vi har aldri lekkasjer. Men en som bruker str 6 er vel snart bleiefri? Jeg ville prøvd det ut igjen i hvert fall. 500kr det er for dyrt! Her bruker vi ikke mer enn 150kr for begge bleiebarna. Storesøster bruker kun bleie om natten nå da, så det er jo enda billigere for oss.

Jo, Rema 1000 har bleiestr 6. Bytt ofte. Her stinker det aldri :)
Vis vedlegget 95369
Koster mindre enn 20kr og er 40 stk. Vi har aldri lekkasjer. Men en som bruker str 6 er vel snart bleiefri? Jeg ville prøvd det ut igjen i hvert fall. 500kr det er for dyrt! Her bruker vi ikke mer enn 150kr for begge bleiebarna. Storesøster bruker kun bleie om natten nå da, så det er jo enda billigere for oss.
Den har jeg ikke sett på noen av de rema jeg har vært på. Men nå har jeg kun vært på de knøttsmå og trange rundt her, for det er de som ligger til sånn at det er passende å dra innom. Jeg fant samme typen i str 5 på en av dem, men de skulle ha 69 kroner for pakken der. Kan det være forskjell på prisene rundt om i landet?

Hvordan er det mulig å betale 12000 får tre barn da? Her er SFO dyrt, nesten 3000, det vil si 6000 for to barn og barnehagen har maxpris ca 2500. Skjønner ikke hvordan de får til 12000 for tre barn i måneden..
Når du må ut med nesten en månedslønn i "barnepass" så tror jeg at jeg hadde blitt hjemme uten jobb :)

Det står at de har 3 på SFO og 1 i bhg ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei, det synes jeg ikke. Har egentlig ikke merket noe forskjell på økonomien.
Blir sikkert verre når hun blir større, klær for store barn er dyrere og så kanskje de skal på aktiviteter og liknende.

Har ikke tid til å bruke penger på oss selv da, kanskje derfor vi ikke merker forskjell:)

Koster jo selvfølgelig å ha barn. Merket spesielt nå med første når vi ikke hadde noe av utstyr, så bare i vogn og bilsete brukte vi nesten 13000.
Men ellers har vi fått mye hjelp, arver masse masse klær ( trenger kun kjøpe det jeg virkelig har lyst på bare), arver til og med en haug av leker. Vil nok merke mer når vi får fler og de blir eldre

Sent from my iPhone using BV Forum

Merker det mye mer nå som han er eldre. Baby- og småbarnstiden var tilnærmet gratis i forhold. Det blir gradvis mer kostbart dess eldre barna blir er min erfaring :).

Synes ikke barnehage er dyrt jeg, mam får jo fradrag på skatten for det man betaler også.

Back
Topp