Blir ikke gravid

Laila1985

Blir kjent med forumet
Jeg og min samboer har nå prøvet å bli gravid i 7 mnd uten å lykkes.
Har en syklus lengde på 24/25 dager,eggløsning på dag 9 og mensen 14 dager etter EL.
Jeg lurer da på om noen har erfaring med at egget ikke blir nok modnet på 9 dager? Eller om det er mulig å ta pyridioksin for å forlenge folikkelfasen? Eller at det hjelper på å bli gravid? Noen med erfaringer? Er relativt ny her,så vet egentlig ikke hvor jeg skal legge tråden:)

Hvis du har EL på dag 9 og mensen 14 dager etter, da er jo syklusen din på 22 dager da?
9 + 13.. og dag 14 starter ny syklus?

Har ikke peiling på modenhet av egg, men vil tru at siden du faktisk får EL, så er egget modent? Er vel lutealfasen som har noe å si, og den er jo lang nok hos deg.

7 mnd er dessuten ikke å betrakte som å slite med å bli gravid. Det er etter 1 år man anser at det begynner å drøye :)

Lykke til!

Kjedelig når det drøyer, men mye kan skje de neste månedene. Her har det ikke skjedd noe på 19 måneder, så jeg krysser fingre for oss begge!

7 mnd er ikke lenge, selv om det kan føles som en evighet.. Lykke til videre:)

Lykke til ;)

Som dei andre skriv er ikkje sju mnd lenge. Men det er jo mange ting du kan prøve da, som nok ikkje alt har dokumentert effekt, men likevel...
Om ein eller begge røyker, kutt det ut. Be mannen ta Sink, og sørge for at ikkje pungen blir for varm som ved varm laptop på fanget, eller setevarme i bil. Du kan ta slimløysande hostesaft, vitamin D.
Første gang vart eg faktisk gravid da mannen begynte å ta sink, men det kan sjølvsagt vera heilt tilfeldig:)
Uansett prøv å stresse minst mulig med det, sjølv om eg veit at det er nærmast umulig. Masse lykke til:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Her tok det 11 mnd, da sluttet vi å tenke så mye på det, og brått så satt den :)

Her tok det fire år. Sluttet å stresse (vet det er irriterende å høre) og plutselig var jeg gravid. Venter nr 3 nå

Kan evt ta ein tur til GU. Det gjorde eg og fekk veta eg hadde betennelse i livmora. 14 dagar på antibiotika og frøet satt på første forsøk.

Kan evt ta ein tur til GU. Det gjorde eg og fekk veta eg hadde betennelse i livmora. 14 dagar på antibiotika og frøet satt på første forsøk.
Wow, så flott historie! :D hadde du andre symptomer? Sorry for kupping av tråden

• Liker
Reactions: EJ
Wow, så flott historie! :D hadde du andre symptomer? Sorry for kupping av tråden

Har alltid hatt "vondt" i livmora, samt i inngangen ;) Det var hovedgrunnen til GU.
Under undersøkelsen så vart ho litt forundra og spørte meg masse spm og lurte på kor lenge e hadde gått slik osv. Da viser det seg at eg har vestibulitt, vaginisme og betennelse i livmora. Alt har eg mest sannsynleg hatt ganske lenge, spesielt dei to første.
Fekk pillekur og avtalte å komme tilbake 3 veker etterpå. Under ul så ser me ein pose på venstre eggstokk - den eg trudde ikkje fungerte da eg aldri hadde vondt under EL på den sia. Veldig tydleg på høgre.
Da seier gongar eg har mest sannsynleg El da. Men eg skulle ha mensen dagen etterpå, så da ser ho berre på meg og gliser. Skjønte at eg var gravid sjølv om ho ikkje sa noko. Fire dagar etterpå testar eg positivt og 41 veker etterpå får eg verdas flottaste sønn ❤️

Vil bare ønske deg lykke til, 7 mnd er ikke så lenge med det er kjipt likevel. Håper dere lykkes snart.

7 mnd føles nok som en evighet når dere er oppi det. Forstår deg godt. Hver mnd føltes som et år! Håper det klaffer snart:) prøvd å ikke stresse og tenk på noe annet nå i juletiden så er du gravid før du aner det;)

Kjennes nok ut som en evighet, men som nevnt av fler så er ikke 7 mnd veldig lenge.

Her og klaffet det i den 13. mnd da jeg hadde gitt opp troa litt.

Krysser fingrene for at det klaffer snart. Masse lykke til

Eggløsningen burde Være helt grei, jeg har samme syklus lengde og har blitt gravid fire ganger, har to friske barn.
eggløsning har variert hos meg men den lille på 3 uker var etter eggløsning på dag 9 ca ifølge UL termin.

7 måneder er som de andre sier er ikke lenge, men en tur innom Gynokologen skader ikke, jeg fikk også vite jeg hadde en betennelse da jeg var der og fikk antibiotika. Jeg hadde ingen symptomer.

Skjønner at 7 mnd føles lenge ut! Det hadde jeg følt også selv om det er helt vanlig.
Du kan jo gå til gynekolog for å dobbeltsjekke at alt er bra. Foruten det så må desverre tiden tas til hjelp, og når deretter prøvd et års tid så vil sikkert legen hjelpe til litt med hormonbehandling.
Lykke til:)

Jeg har sykluser på 23-25 dager og er 5 uker på vei nå :) Tok oss 6 mnd, men skjedde ikke noe før vi bestemte oss for å utsette prøvinga. Så som mange sier (og som er umulig å følge), prøv å ikke stress med det :) Og lykke til :D

Back
Topp