Endring av termin

EmmaTrøen

Andre møte med forumet
Hos legen ble Termin regnet ut fra siste mens og ble 25. April, men på første ultralyd kom vi for tidlig så terminen ble flyttet til 10. Mai. Var på ultralyd igjen i går og fikk flyttet terminen til 15. Mai. Hvor vanlig er det at terminen blir flyttet med tre uker? :)

Vet ikke men er du sikker på at det ikke kan stemme? Hvorfor satte de på ny termin gang nr tre ? Det var litt spesielt synes jeg!

Etter min mens hadde jeg termin 20 juli, tidlig ultralyd sa 10 august og på ordinær ul ble terminen 16 august :) guttungen ble født 7 august :)

Vet du når EL var da? Er vel det som har mest og si. Også har jeg hørt at det befruktede egget kam gå i dvale en tid og, så er nok ikke umulig :)

Ja, egget kan gå i dvale.. :)

Jeg ble satt over en uke tilbake på ultralyd. Syns det var veldig rart siden jeg fant ut av graviditeten allerede før 4 uker.. Men jeg fødte også en uke på overtid, så kan ikke ha vært så langt unna. Man må jo uansett forholde seg til den terminen de finner ut av på ord.ul. Mange forhold som kan spille inn :-)

Ble det med tredje her og ho kom likevel mye overtid, jeg var så ekstremt nervøs!!:( men ho kom ut dekt i vernix og helt vanlig str uten komplikasjoner. Ble satt i gang m drypp.

Jeg hadde ikke akseptert dette, jeg har såpass kontroll på eggeløsning og mens at tre uker hadde blitt altfor mye. Det betyr at man kan gå fem uker over mens termin før man blir satt i gang! Her hadde jeg kontaktet sykehuset å krevd at de fulgte meg opp!

Samme her, synes 1 ukes forskjell på terminene er skummelt nok!

Jeg hadde fint en uke forskjell fra menstermin i sommer. Lang syklus og visste når EL hadde vært, som var en uke senere enn legens beregning.

Vet ikke men er du sikker på at det ikke kan stemme? Hvorfor satte de på ny termin gang nr tre ? Det var litt spesielt synes jeg!

Termin nr to var ikke helt klar ettersom vi var på ultralyd i uke 16 (jeg trodde jeg var i uke 18). Var på ultralyd i forrigårs og fikk vite at jeg var i uke 19+1 og fikk derretter flyttet terminen enda engang :o

Eggløsning ;)
Fant den ved å ta tempen, og den var en uke senere enn utifra en gjennomsnittlig syklus på 28 dager :)

Åja, I see. Akkurat det vet jeg ikke :O Syklusen min har tidligere år vært gjevn men i år har den vært ugjevn til tider, men en feilmargin på tre uker synes jeg er MYE :P

Åja, I see. Akkurat det vet jeg ikke :O Syklusen min har tidligere år vært gjevn men i år har den vært ugjevn til tider, men en feilmargin på tre uker synes jeg er MYE :P

Mye er det jo, men om eggløsning har vært 1 uke eller 2 senere i tiløegg til at egget kanskje har gått i dvale så er det nok godt mulig.
når skal du på kontroll igjen da?

Kan jo også være at den siste blødningen var etter at du ble gravid? :)

Back
Topp