Litt vanskelig å svare på føler jeg, men prøver meg på noen tips her:
1: Dersom det er mulighet for å bytte, så vil jeg tro det går helt fint for jenta di. Hun er jo kjent i bhg?
2: Vet du hvordan de løser det rundt avd.møter /utetid osv? Altså om voksne fra en annen avd passer barna på jenta di sin avd under møter/om de er sammen i utetida etc? I såfall kjenner hun til de voksne på de andre avd, og det burde ikke være noe problem med overgang

3: Dersom hun får bytte avd, så skal hun mest trolig på besøksdag med en ansatt til den nye avd et par dager, før hun går over. (Det blir ca samme opplegget som da dere var på besøksdag før hun startet i bhg, bortsett fra at hun blir levert på avd hun går på nå om morgenen, og er med den nye avd en periode midt på dagen, før hun går tilbake til sin avd etter lunsj e.l. Det er i allefall sånn jeg har vært borti det

).
4: For å få bytte avd midt i året, så må du nok forklare saken til styrer. Det er ikke bare-bare og omrokkere på barnegrupper når de egentlig er fastsatt fram til nytt bhg.år.. Husk på at alle som jobber i bhg har taushetsplikt, så det du forteller dem skal ikke gå videre uten at du har samtykket til det. (Noen av de ansatte kommer nok til å stille spørsmål om hvorfor dere ønsker bytte av avd midt i året, men dersom du har sagt til styrer at det IKKE skal fortelles videre, så har ikke styrer lov å fortelle hvorfor).
Håper "tipsene" gjorde deg litt klokere

Masse lykke til!! ♡