Veier babyen min for lite?

Venterpå<3

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Veslebaby er nå 1910 i uke 33+3, normalen er 2100 skjønte jeg..... Hvor mye vekstavvik har babyen min? dere som er gode i regning ;)

Jeg kan ikke noe om dette med vekstavvik ol. men har mange venninner som har fått estimert vekt uten at det stemmer! Så slapp av, spis normalt så får nok babyen det den trenger ;)

Jeg kan ikke noe om dette med vekstavvik ol. men har mange venninner som har fått estimert vekt uten at det stemmer! Så slapp av, spis normalt så får nok babyen det den trenger ;)
Men det kan være at det er en grunn til at det er vekstavvik, derfor bør det følges med. Ikke alltid at det feil estimert.

Veslebaby er nå 1910 i uke 33+3, normalen er 2100 skjønte jeg..... Hvor mye vekstavvik har babyen min? dere som er gode i regning ;)
Du ville vell ha fått beskjed om det når du var der, på arket eller helsekortet? Hvis ikke ville jeg ikke tenkt noe særlig på det, bare spist normalt og fått den næringen man trenger :)

En er ikke bekymrer før det er 20 % vekstavvik. Du er ikke helt der enda, men ville bedd om hyppig vekstkontoll.

Du er vel på minus 10 ca. Helt innafor. Min lille er på minus 7, og de hadde ingenting å si på det.

En er ikke bekymrer før det er 20 % vekstavvik. Du er ikke helt der enda, men ville bedd om hyppig vekstkontoll.
Det stemmer ikke, jeg hadde 13% vekstavvik og det var hvertfall ikke greit , Ble fulgt hyppig opp og skulle bli satt i gang ,men så kom han av seg selv før de rakk det.Det kommer nok mye på hva som er grunne til vekstavviket om det er bekymret eller ikke

Nei de er ikke bekymret, da h*n viser gode trivselstegn. Men jeg har svangerskapsdiabetes som er kostregulert og må leve litt retriktivt, ikke noe sukker og mindre karbohydrater :) Men hun sa at jeg ikke skulle tenke på det.... men jeg har fått en pjokk på 3,4 kg og ei på 4,05 kilo, så synes jo kanskje denne er litt i minste laget :P Men de på sykehuset er ikke bekymret da...

Nei de er ikke bekymret, da h*n viser gode trivselstegn. Men jeg har svangerskapsdiabetes som er kostregulert og må leve litt retriktivt, ikke noe sukker og mindre karbohydrater :) Men hun sa at jeg ikke skulle tenke på det.... men jeg har fått en pjokk på 3,4 kg og ei på 4,05 kilo, så synes jo kanskje denne er litt i minste laget :p Men de på sykehuset er ikke bekymret da...
Om de sa du ikke skulle tenke på det, så er det nok helt greit. Hadde de vært bekymret hadde de jo fulgt opp.

Ikke bekymringsverdig vekstavvik. Og vekstestimering kan ta feil.

Om de sa du ikke skulle tenke på det, så er det nok helt greit. Hadde de vært bekymret hadde de jo fulgt opp.

Rart hva man skal bekymre seg for.... jiizezz, er så på vakt over denne magen kjenner jeg :P Så det var denne tanken jeg våknet til i dag :)Kan jeg spørre deg hvorfor du hadde vekstavvik? fant dere ut hvorfor?

Ikke bekymringsverdig vekstavvik. Og vekstestimering kan ta feil.

Ja, ligger viss med hodet langt ned også <3 Så hun sa det var vanskelig å måle

Jeg hadde et stort vekstavvik på eldste og ble fulgt opp med flere UL'er.
Som legen dengang sa, noen er bare normalt små, så lenge babyen er proporsjonal, er det egentlig ikke noe å bekymre seg over, og dersom ikke annet blir sagt, er den det.

Gutten min kom på termindata og veide 2.735 g.
Veldig liten med andre ord, men fin og frisk :)

Rart hva man skal bekymre seg for.... jiizezz, er så på vakt over denne magen kjenner jeg :p Så det var denne tanken jeg våknet til i dag :)Kan jeg spørre deg hvorfor du hadde vekstavvik? fant dere ut hvorfor?
Ble vel aldri helt funnet ut hvorfor nei, han var bare liten- Var 2,5 kg da han kom ut. Men jeg hadde lite fostervann da, var akkurat på grensen til hva somvar greit da det ble oppdaget i uke 30.

Er jo ikke så rart man bekymrer seg , men prøv å senk skuldrene og nyt siste ukene.

Min lillegutt hadde en vekstavvik på 4% forrige uke. Da var jeg 34+5. Han ble estimert til 2,1. Tror han er mindre selv, siden jeg ikke får store barn.

Går også på kostregulert pga svang.dia.

Hos meg ble det også funnet avvik. På termindatoen ble hun estimert til å være 2,7 og 2,6 (av to forskjellige ). Plutselig hastet det litt å få henne ut. Dagen etter kom hun ut og var 3990!

Back
Topp