Atopisk eksem?

<3LilleTrille

Bleieskiftarbeider
Har en jente på 2 år som nå har fått et slags rødnuppete, tørt utslett på innsiden av albueleddene begge sider.
Hun hadde for ca en mnd siden et lignende utslett på oversiden av underarmene som varte ca 1 uke (uten nupper).
Felles for disse utbruddene er at det har vært over 10 minusgrader ute.

Har hørt at atopisk eksem også kalles vintereksem, er det noen sammenheng med temperaturen ute og evt utbrudd? Utslettet ser ikke så veldig hissig ut, det er mest tørt og litt rødt men er dette noe jeg burde gå til legen med? Vet ikke om det er noen behandling for det? Virker ikke som hun er så plaget av det, hun klør seg ikke eller noe...

Jenta mi har atopisk eksem om sliter egentlig hele året, i hvert fall i perioder. Jeg har hørt at det kan bli spesielt utbrudd ved kulde, ja.
Smør med en krem mot veldig tørr/atopisk eksem. Det finnes endel på apoteket som kan testes ut.

I samråd med lege kan man smøre mer hydrokortison, men det er vel mest for de som er veldig plaget. (Som min. Hun klør VELDIG)

Du kan jo gå til lege for å bekrefte atopisk eksem.

Kutt ull en periode :) og vi bruker produkter fra skinlove, alt annet svir syns jenta her som har eksem og tørr hud

Jenta mi har atopisk eksem om sliter egentlig hele året, i hvert fall i perioder. Jeg har hørt at det kan bli spesielt utbrudd ved kulde, ja.
Smør med en krem mot veldig tørr/atopisk eksem. Det finnes endel på apoteket som kan testes ut.

I samråd med lege kan man smøre mer hydrokortison, men det er vel mest for de som er veldig plaget. (Som min. Hun klør VELDIG)

Du kan jo gå til lege for å bekrefte atopisk eksem.

Ok, får ta meg en tur ned på apoteket da! :)

Kutt ull en periode :) og vi bruker produkter fra skinlove, alt annet svir syns jenta her som har eksem og tørr hud

Bruker svært sjelden ull som innerste lag, men hun har ullklær som Nr 2 lag når hun er ute.
Irriterer det huden eller noe? Ull skal jo være så fantastisk for alt..:confused:

Her får de eatopisk eksem av ull. Så det har eg kutta ut. Bambus går fint ellers må da bli ull med bommull innerst. Smørre mye med kuldekrem. Her har vi måtte bruke kortison salve innimellom, men prøver å gjøre alt for å holde meg unna det :)

Vi har en 11åring med atopisk eksem, plages mye med det når det er fuktig eller kaldt ute. Han smører med fete fuktighetskremer! :-) kommer ikke på hvilke i farta men kan sjekke når jeg står opp imorgen tidlig :-)

Kutt ut alt med parfyme i vaskemidler, skyllemiddel, kroppssåpe, håndsåpe osv.

Vi bruker Locobase :)

Back
Topp