Drikke te under graviditet

Smurfie

Forelsket i forumet
Jeg drikker mye te, 5-6 kopper om dagen. Kaffe blir det mindre av, en kopp når jeg kommer på jobb. Men har lest at te ikke er bra for fosteret. Nå som det er to streker på gtestene, må jeg vel tenke meg om. Hvor mye te kan jeg drikke? Det går helst i infusions-te, om det har noe å si, for det er vel ikke "ordentlig" te?

Jeg drikker mye te, 5-6 kopper om dagen. Kaffe blir det mindre av, en kopp når jeg kommer på jobb. Men har lest at te ikke er bra for fosteret. Nå som det er to streker på gtestene, må jeg vel tenke meg om. Hvor mye te kan jeg drikke? Det går helst i infusions-te, om det har noe å si, for det er vel ikke "ordentlig" te?
Te uten koffein går vel bra:)

Tror ikke te uten koffein gjør noe? Men det er veldig vanndrivende da, så det kan man jo ha baki hue nå som kroppen trenger mye vann :)

Te uten koffein går vel bra:)
Tror ikke te uten koffein gjør noe? Men det er veldig vanndrivende da, så det kan man jo ha baki hue nå som kroppen trenger mye vann :)
Takk for svar :) Men hvordan finner jeg ut om det er koffein? Står ikke på innholdslista på infusionste'en jeg drikker nå. Svart og grønn te har naturlig koffein, men vanskelig finne ut for annen te...

Drikker ca to kopper te om dagen med koffein ;) urtete skal man holde seg unna ;)

Man skal vel kunne ta 3-4 kopper om det er koffein i. Eller 1-2 med kaffe.
Uten koffein skal vel være greit:)

Uten koffein kan du drikke det du vil, med koffein bør du holde deg under maksdose av koffein som er anbefalt for gravide ;)

Back
Topp