Fortvilet..........

Er det så unormalt? Vi må stå opp ca kl 06 i ukedagene og da er tre åringen som regel våken når vekkerklokken ringer. Kan ikke forvente at hun sover lengre i helgene da. Men den som har tidlig vakt i helgen legger seg tidligere da, for vi vet jo når hun våkner :)

Vi har små barn og må stort sett innse at vi er ferdige å sove i 5-6 tida. Det eneste tipset jeg har, er å legge deg tidligere sjøl...
Enig her, men når hun er fem år så syns jeg man kan stille litt krav til at hun kan leke på rommet frem til. 06 feks hvertfall. En kidsleep klokke kunne jo vært en ide der, ikke gå ut av rommwt før det er morgen?

Enig her, men når hun er fem år så syns jeg man kan stille litt krav til at hun kan leke på rommet frem til. 06 feks hvertfall. En kidsleep klokke kunne jo vært en ide der, ikke gå ut av rommwt før det er morgen?
Ja, treåringen her klarer det i perioder - å vente i senga si til han hører vekkerklokka til pappa. Han skjønner også at han ikke skal bråke og skru på lys, ettersom han deler rom med lillesøster. Så ja - er enig i alt en femåring bør greie det.

Jentungen min på 2 sover ikke mer enn 9-10 timer, pluss en liten dubb på dagen.
Jeg mener at når man bestemmer seg for å få barn. så bestemmer man seg for at det er greit å miste mye søvn, uansett alder på barnet. Vil man ha mer søvn selv, så kan man legge seg tidligere på kvelden, og evt bytte på å sove litt på dagtid, hvertfall i helgene, eller kanskje ha barnevakt en gang i blant så man får sovet ut :)
Har aldri hatt problemer med at jentungen våkner tidlig, jeg vet hun er et barn, og da står jeg opp med henne, enkelt og greit.

Jentungen min på 2 sover ikke mer enn 9-10 timer, pluss en liten dubb på dagen.
Jeg mener at når man bestemmer seg for å få barn. så bestemmer man seg for at det er greit å miste mye søvn, uansett alder på barnet. Vil man ha mer søvn selv, så kan man legge seg tidligere på kvelden, og evt bytte på å sove litt på dagtid, hvertfall i helgene, eller kanskje ha barnevakt en gang i blant så man får sovet ut :)
Har aldri hatt problemer med at jentungen våkner tidlig, jeg vet hun er et barn, og da står jeg opp med henne, enkelt og greit.

Det er jeg helt enig med deg i, MEN (!!) mange barn trenger mer søvn enn det. Jenta vår sover alt for lite i forhold til hva hun bør, og det resulterer i at hun er møkk sliten, hyler og kjefter hele dagen, klarer ikke å konsentrere seg om ting osv. Så lenge barna får den søvnen dem trenger så er det jo greit, men når det går på helsa laus så er det ganske fortvilende.

Det er jeg helt enig med deg i, MEN (!!) mange barn trenger mer søvn enn det. Jenta vår sover alt for lite i forhold til hva hun bør, og det resulterer i at hun er møkk sliten, hyler og kjefter hele dagen, klarer ikke å konsentrere seg om ting osv. Så lenge barna får den søvnen dem trenger så er det jo greit, men når det går på helsa laus så er det ganske fortvilende.

Ja, da blir det noe helt annet. Hør med legen om hva de anbefaler? Evt helsestasjon? Kan hende det finnes naturmidler som kan få barn til å sove mer? Jeg vet ikke altså, bare tips..

Her hos oss er det ikke morgen før 07! Og det har barna lært seg, før det er det midt på natten.
Ja, vi har fått barn det betyr ikke at det er greit å stå opp midt på natten av den grunn. Barna våre må lære seg forskjellen på natt og dag.
Og vi har tatt den kampen med våre barn, det har vært en lang kamp, men den har virket :)

Back
Topp