Fryseforsøk

Evig håpefull

Andre møte med forumet
Hei dere som har hatt fryseforsøk. Hvor mange dager gikk dere på progynova før ultralyd og innsett? Kan man velge litt hvilken dag som passer best å sette inn egget siden det 'kun' er slimhinnen som skal være tykk nok? Og ble dere gravid / fikk barn på fryseforsøk?

Jeg hadde ul på CD 12 og da ble det bestemt innsett CD 15, du kan nok ikke velge selv, innsett må skje mellom CD 15 -18, og det avhenger nok av tykkelsen på slimhinnen, til meg sa de på ul at de måtte sette inn CD 15 ellers ville det være for sent pga tykkelsen på slimhinnen... Dette er ikke en kunnskap jeg vet men dette er det jeg forstår utav egen erfaring :) :) eneste fakta jeg vet er at innsett skjer mellom CD 15-18 :) jeg vet ennå ikke om graviditet fordi dette er første fryseforsøk og har ikke testdato før på fredag :)

Jeg hadde ul på CD 12 og da ble det bestemt innsett CD 15, du kan nok ikke velge selv, innsett må skje mellom CD 15 -18, og det avhenger nok av tykkelsen på slimhinnen, til meg sa de på ul at de måtte sette inn CD 15 ellers ville det være for sent pga tykkelsen på slimhinnen... Dette er ikke en kunnskap jeg vet men dette er det jeg forstår utav egen erfaring :) :) eneste fakta jeg vet er at innsett skjer mellom CD 15-18 :) jeg vet ennå ikke om graviditet fordi dette er første fryseforsøk og har ikke testdato før på fredag :)

Jeg hadde innsett på syklusdag 13. Og ble gravid. ;)

Jeg hadde innsett på syklusdag 13. Og ble gravid. ;)
Ååh, hmmm oki :D :D det stod nemlig i tilskrivet til fryseforsøket at ved styrt syklus vil det være ul ca CD 10-12 og innsett vil skje CD 15-18.. men da er det nok forskjellig praksis :) :)

Godt mulig. Jeg hører til Porsgrunn :)
Hadde ultralyden på syklusdag 8.

På Ullevål er det visse dager de foretrekker å ha frys fordi det vanligvis ikke er fersk-forsøk da, så tror det er noen dager slingringsmonn, men er opp til sykehuset hvilken dag tror jeg. Jeg er gravid med frys nå, litt styr å holde på med lutinus i så mange uker, men det blir man jo vant til:) tror jeg hadde ul dag ti og innsett dag 15 :) lykke til!!!

På Ullevål er det visse dager de foretrekker å ha frys fordi det vanligvis ikke er fersk-forsøk da, så tror det er noen dager slingringsmonn, men er opp til sykehuset hvilken dag tror jeg. Jeg er gravid med frys nå, litt styr å holde på med lutinus i så mange uker, men det blir man jo vant til:) tror jeg hadde ul dag ti og innsett dag 15 :) lykke til!!!
Åå så herlig gratulerer!! Kan jeg spørre om det var første frys? Og evt hvilke bivirkninger/tidlige symptomer du hadde? :)

Takk! Det var andre frys, gikk ut fra innsett med godfølelsen og den stemte:) det var i mai, første jeg mistenkte det på var at jeg ble lettere brun enn vanlig og så var jeg litt oftere på toalettet om natta. Ellers var det som de andre innsettene, tok noen uker før andre symptomer kom. At det ikke ble noen ferskenfarget lutinus på ca 10-11 dager etter innsett tok jeg som godt tegn (fant nemlig ut at ferskforsøket var mislykket på den måten på julaften ifjor. Den timingen unner jeg ingen.) litt på siden, men et godt råd: For min del var det viktig å fylle hodet med hyggelige ting i ventetida, anbefaler virkelig det. Evt også en samtalegruppe hos Tone Bråthen hvis man bor i Oslo, det var godt å snakke med andre i samme situasjon om prosessen. Og akupunktur (det tok jeg jevnlig et par måneder før det vellykkede frys, ikke før de andre). :) heier på dere alle sammen!!!!

Takk for fine svar :-) Håper på et gullegg denne gangen, men holder forventningene lave etter mange skuffelser... Håper på innsett mandag (dag 17) da jeg har vakt lørdag (dag 15), men må bare ordne det på et vis hvis det blir denne dagen. Hører til på Hausken, vet ikke hva prosedyren er med frysforsøk der, men sa det vanligste var innsett dag 16. Lykke til Truddeluttn :-)

Jeg skal også ha fryseforsøk hos Hausken. Vil gjerne høre dine erfaringer med fryseforsøk!

Last edited:
Takk for fine svar :-) Håper på et gullegg denne gangen, men holder forventningene lave etter mange skuffelser... Håper på innsett mandag (dag 17) da jeg har vakt lørdag (dag 15), men må bare ordne det på et vis hvis det blir denne dagen. Hører til på Hausken, vet ikke hva prosedyren er med frysforsøk der, men sa det vanligste var innsett dag 16. Lykke til Truddeluttn :-)
Da krysser jeg fingre for vellykket fryseforsøk <3 takker og bukker :D

Hei Stormage. Svart deg i den andre tråden. Lykke til til deg også! :-)

Jeg er 26+2 med første fryseforsøk :) første symptom var kvalme i uke 5 og måtte på do på natta. Vonde pupper fra uke 7-8 ca og spying fra uke 8.
Vi satte inn 2 egg, og begge festet seg. Men dessverre greide ikke den ene seg, så den blødde jeg ut i uke 8.

Back
Topp