Hva er greit ?

Når de begynner på skolen og spør selv om de kan få. Det gjorde vi med ho eldste her. De må skjønne hva det er og at de kan rense det selv.

Jeg fikk selv da jeg var 7, og syntes det var en fin alder. Syns ikke det gjorde vondt heller, men der er det jo stor forskjell på folk...:)

Jeg synes ikke hull i ørene har noe på en baby å gjøre. Det er vondt å ta det, det synes jeg ikke så små skal utsettes for.
Når de ber om det selv, og skjønner hva som skal til for å holde det rent, da synes jeg det er greit.

Sign :)

TIDLIGST skolealder. Venter en jente nå og kommer til å drøye det lenge. Helst til hun er rundt 10 år. Hull i ørene på bebier syns jeg er helt grusomt!

Jeg tenker at når de har passert 4 år og ber om det, så kan det være aktuelt.. Det kommer selvsagt an på 4 åringen. Hun må "forstå" hva hun går til, at det kan gjøre vondt og at det må renses. Jeg er ikke tilhenger av de jentene som går rundt med ett hull fordi det gjorde vondt og de ikke turte å ta to! (dersom de ikke tas likt) Min datter må ha hull i begge ørene eller ingen ;)

Jeg ville ikke gitt unødig smerte (både når den taes, skal renses og kommer borti) til en baby/lite barn som ikke forstår. I tillegg er det økt sjanse for betennelse og allergier når barna er så små. Og så er det upraktisk med små barn som ikke skjønner at se skal rive i de eller ta på de med skitne fingre. Jeg tenker riktig tidspunkt er når barnet ønsker seg det, klarer å la de være i fred, være forsiktig med lue ol og skjønner at det gjør vondt. Tenker alder og modenhet er individuelt. 4-7 år...

Min eldste jente begynte å mase allerede i 4/5 års alderen... Men hun fikk ikke før til 6 års bursdagen sin :)

Hadde jeg ikke gitt etter hadde hun ikke hatt hull i øra nå, og vi har ikke annet enn å strevd med det ene hullet hun har :confused:

Jenta her ville veldig ha hull i ørene.. tok hun med mens jeg tok hull i ørene, da sluttet hun å mase :p
Passer bra, vil ikke at hun skal ta hull i ørene før hun er 7-8 år minst.

Jeg tenker det er opp til foreldrene, fikk selv som belønning for noe jeg måtte igjennom og jeg ikke likte, men ønsket meg det da selv. Fordelen med små baby er jo faktisk det gror sikkelig før de kan begynne å klø på det selv.

Men smaken er som baken den er forskjellig;)

Jeg fikk lov da jeg begynte på ungdomsskolen. Synes det er en ganske grei alder, da er man gammel nok til å være litt klar over konsekvenser og kan stelle det selv osv.

Til alle de som mener at det er umulig/unødvendig å vente så lenge, så vil jeg gjerne få spørre når det er greit at GUTTEN min tar hull i ørene?
Eller jenta får ta hull i nesa/navlen/brystknoppene..?

Er ikke fan av kroppsmodifikasjoner - selv såpass "uskyldige" som hull i ørene - er noe for små barn.

Hvorfor ta hull i kroppen på en baby?? Utsette babyen for smerte!? Jenta min fikk når hun spurte om det å nå har de grodd igjen.. Men å ta på en baby den skjønner jeg ikke..

Allergi er jo også en faktor her. Forferdelig om en baby får betennelser og hevelser pga allergi! Jeg syns rundt 12 år jeg Gutt som jente, og piercing syns jeg aldri!

Jeg tenker at når de har passert 4 år og ber om det, så kan det være aktuelt.. Det kommer selvsagt an på 4 åringen. Hun må "forstå" hva hun går til, at det kan gjøre vondt og at det må renses. Jeg er ikke tilhenger av de jentene som går rundt med ett hull fordi det gjorde vondt og de ikke turte å ta to! (dersom de ikke tas likt) Min datter må ha hull i begge ørene eller ingen ;)
Her var det viktig at det ble tatt på begge samtidig :) hadde nok endt med kun ett hull om ikke :p

jenta mi tok når hun var 6 mnd :) angrer ikke en dag på det heller! mye enklere.

E va 3 år når e fikk. Har fortsatt hull i ørene (de grodde aldri igjen), men kan ikke bruke noe.
Har e fått jente så har ho ikke fått før minimum 10 årsalder.

Back
Topp