Hva er greit ?

Tvillingmamma91

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Jeg venter en jente og tenker på dette med hull i øra ! Hvor tidlig er det greit å ta ? Jeg fikk selv når jeg var 8 mnd. Og tantungen min på 3 maste lenge før hun fikk det av meg rett før 3 årsdagen :)

Hva synes dere ?

Jeg synes ikke hull i ørene har noe på en baby å gjøre. Det er vondt å ta det, det synes jeg ikke så små skal utsettes for.
Når de ber om det selv, og skjønner hva som skal til for å holde det rent, da synes jeg det er greit.

Når de er 16 år :)

Her har mi på snart 5 nettopp fått. Hun har ikke villet ha før.
Hadde hun villet hatt da hun var 3 hadde jeg nok sagt nei.

Når de spør selv og vet hva det innebærer, tenker jeg :-)

Ser virkelig ikke poenget med å ta hull i ører på babyer.

Jeg fikk når jeg var 3 måneder :P På mitt eget barn ville jeg nok ventet til 5-6 års alderen :)

5-6 år. Om de spør selv, og forstår at det gjør vondt, før det går over.

Min datter fikk det til 7 års dagen sin! Aldri i verden om hun hadde fått før! De må faktisk forstå hva det innebærer også! Som f.eks rensing og at man ikke skal klå i området! Synes ikke det er noe pent med babyer med hull i ørene !

Når de spør selv og skjønner hva det innebærer av smerte og renslighet :-) kan vel si meg enig i at det er lite pent på babyer og ville heller aldri utsatt babyen min for slik unødvendig smerte

Ved å ta hol i øyrene kan nikkelallergi virkeleg blomstre opp. Mamma nekta meg i mange år av den grunn, men eg sto på mitt. Fekk da eg var ca ti år. Plutseleg kunne eg ikkje gå med klokke, smykke, knapper inn mot huden, fekk store stygge utslett osv. Angrar den dag i dag at eg tok!
Hadde aldri utsett ein baby for dette!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg synes ikke hull i ørene har noe på en baby å gjøre. Det er vondt å ta det, det synes jeg ikke så små skal utsettes for.
Når de ber om det selv, og skjønner hva som skal til for å holde det rent, da synes jeg det er greit.

Enig i denne :)

Synes ikke en baby skal få hull i ørene. Synes de skal få bestemme selv om de vil ha og ikke bare får fordi mammaen synes det er fint.

Har alltid tenkt når de begynner på skolen. Men nå som jeg har en førsteklassing, tenker jeg at det kan vente noen år til. Ikke vil hun ha heller, selv om alle venninnene har.

Jenta mi fikk hull i ørene på 6 års dagen sin. Hun ville ha det selv. Hin fikk øredobber av meg og samboeren min og hun sa "men jeg har ikke hull i ørene" "nei men da får vi gå å ta hull i ørene nå da" ^^

Jeg fikk da jeg var 5 år og hadde det sååå vondt. Måtte ta de av og på hele tiden og det ble bare sår av det. Tilslutt måtte foreldrene mine la det gro så fikk jeg hull igjen da jeg ble 10 år. Jeg venter nå også en jente, og hadde jeg hatt garanti på at det ikke blir så ille som jeg selv opplevde så ville jeg tatt det tidligere enn 5. Men tror jeg venter til hun selv spør om det;) ingen hast, men vet.. det er jo så fiiint!!! Selv på babyer synes jeg er så fint.

Back
Topp