Min søster

Forhåpentligvis så oppfører hun seg annerledes når babyen kommer:)
Det er gjerne litt klarere for deg som bærer på barnet, men hun "skjønner" det kanskje ikke helt. Akkurat som mannfolk:p
Men jeg er akkurat lik selv, sa til samboer at det ikke måtte være noe prompe/ fise-humor og dårlig språkbruk når prinsessa kom til verden. Så jeg forstår deg veldig godt hva du mener:)

Synes hun bare høres umoden ut og usikker på seg selv og derfor denne type kommentarer. Prøver å virke kul og liksom morsom og tøff for å skjule usikkerheten hun føler der og da i situasjonen for hun vil kanskje si noe men finner ikke det rette. Litt sånn for å unngå det hun ser på som pinlig stillhet eller kanskje hun fisker etter komplimenter eller noe :)

Synes kanskje det er litt drøyt å alt nå bestemme ho ikke skal få ha noe med babyen å gjøre. Ting kan endre seg når babyen kommer :-)

Men om du skulle oppleve at det ikke endrer seg har du selvsagt lov å si i fra og bestemme hvem babyen skal omgås :-)

Satser på hun vokser litt til og blir ei bra tante :-) ho som taper på det om ikke.....

Å være 20 år er ingen unnskyldning, syns jeg.
Jeg ville tatt en prat med henne og sagt at når hun blir tante så bør hun oppføre seg som en også, ikke som en fjortis. Jeg skjønner godt du reagerer på det, men jeg ville ikke dratt det så langt som å stenge henne ute. Vær ærlig med henne.
Enig med deg:)

Jeg hadde sagt klart ifra om hva jeg føler når hun går over streken, men ellers hadde jeg ikke tenkt så mye over det. Hun er ung, og ting blir nok litt annerledes når lille kommer til verden :)

Ville sett hvordan hun var foran babyen først og sett det litt an :) Hun er nok bare litt umoden for alderen så ta det med en klype salt og håp at hun vil bli mer moden med tiden og foran tantebarnet :p Snakk med henne om det om det ikke forbedrer seg :)

Har aldri sagt hun ikke skal få være en del av livet hans, men kanskje ikke en stor del av livet hans.
Ja jeg håper hun ser at dette ikke er så gøy, å at hun kanskje ser litt annerledes på ting når han kommer :-)
Tror det er litt vanskelig for henne å tro dette, tror hun er av den typen som må ha ting litt mer håndfast :-)

Høres bare ut som en ung og uerfaren jente som ikke har barn selv:) ville hverken blitt sur eller redd for hennes evne som tante:)

Hun er ung, uerfaren, kanskje umoden... Merkelig personlighet. Men du er hormonell, og ting som blir sagt feil høres enda verre ut for deg.
Jeg tror nok hun blir bedre når ungen faktisk er der. Det kan være vanskelig for henne å forholde seg til en mage, som jo er alt hun ser.

Men klart, hvis hun fortsatte i samme stil etter at barnet var født hadde jeg ikke latt henne omgås ham/henne mer enn nødvendig.

Hvor gammel er hun?
Hun er kanskje flåsete. Du er kanskje overfølsom og hormonell.
Vær raus, hun er din søster.
Da jeg fortalte min søster om min graviditet spurte hun meg om jeg hadde tenkt å <beholde den>???
Hun er bedre den dag i dag enn hun var da........
Enig.
Hun høres ikke særlig gulp ut men det vil kanskje komme med tiden. Når ungen først er der så får du bare si i fra dersom hun sier noe som ikke er bra.

Synes det høres ut som et merkelig forhold dere har, du kjenner vel din søster ??

Om min søster hadde kommet med "morsomme" kommentarer som ikke falt i smak så hadde jeg sagt i fra, og ting som du nevner over hadde jeg tatt med en klype salt hadde det vært søsteren min, jeg hadde jo visst hun ikke mener det(har selv en søster på 21 som bor hos meg, og hun har også en grov form for humor, men det har jeg også).

Synes det høres merkelig ut at du vurderer å ikke la henne være en sentral del av livet til babyen mtp at hun har "tulla" litt. Men igjen, jeg kan kun relatere til min egen relasjon med min egen søster, og hun er verdens beste tante til mine barn..

Synes det høres ut som et merkelig forhold dere har, du kjenner vel din søster ??

Om min søster hadde kommet med "morsomme" kommentarer som ikke falt i smak så hadde jeg sagt i fra, og ting som du nevner over hadde jeg tatt med en klype salt hadde det vært søsteren min, jeg hadde jo visst hun ikke mener det(har selv en søster på 21 som bor hos meg, og hun har også en grov form for humor, men det har jeg også).

Synes det høres merkelig ut at du vurderer å ikke la henne være en sentral del av livet til babyen mtp at hun har "tulla" litt. Men igjen, jeg kan kun relatere til min egen relasjon med min egen søster, og hun er verdens beste tante til mine barn..
Jeg har et veldig anstrengt forhold til min søster, har aldri kjent henne så godt å hun kjenner heller ikke meg så godt, vi krasjer totalt på omtrent alle områder.
Vi er som dag å natt.
Det er rett å slett måten hun oppfører seg til tider som gjør at jeg tviler, men jeg håper hun kan vokse med ansvaret :-)
Jeg har 4 andre søsken som også kommer til å være der for mini :-)

Ville sagt på en hyggelig måte at du blir litt såret av disse kommentarene, og at du ikke synes det er så morsomt.

Svigerfamilien min har alltid bannet mye, også min svigersøster som var 20 da jeg gikk gravid. Jeg sa klart ifra at DET måtte de slutte med når babyen ble født. Har sagt det mange ganger, særlig i humoristiske settinger, at jeg ikke vil at barnet mitt skal lære å banne.

Nå er vesla 2 og svigerfamilien gjør sitt ytterste for å kontrollere banningen når ungen er i nærheta ;)

Jeg ble gravid som 17åring å hadde jo en vennekrest på samme alder. Fikk mange kommentarer av den typen. Ei ville ta meg med på apoteket å kjøpe en tablett som drukner ungen, for det hadde hun gjort mange ganger. Og bestevenninna mi var skikkelig negativ hele tiden, å tenkte ikke over at jeg kanskje ble såra av ting hun sa. Abort var så naturlig for alle å spøke om, uten å tenke på at det kunne være ekkelt for meg å høre på. Ei vennine mente også at jeg kom til å bli en dårlig mamma siden vi ikke hadde spisebord, og jeg ikke kunne lage hvit saus.
Så kan trygt si at ungdommer ofte ikke vet så mye om graviditet, og det å forholde seg til gravide. Selv ikke de med mye yngre søsken. Men de fleste er langt mye flinkere til å forholde seg til en unge. heldigvis :)

Ehh, ja det var endel spesielle ting og si....Altså å tenke at hun ikke får lov å ta så stor del i livet til babyen synes jeg kanskje er litt drastisk og si enda..Er mye jeg ville gjort/sagt/prøvd før det ble et alternativ.
Først og fremst hadde jeg snakket med henne om at slik prater man ikke til en gravid, eller om en ufødt baby...

Om dette er humoren hennes hadde jeg bedt henne holde den for seg selv.
Igjen, (ikke at jeg forsvarer oppførselen hennes) så kan det jo hende hun er litt umoden og at hun igrunn ikke vet helt hvordan hun skal forholde seg til noe som foreløpig er i din mage.
Kan hende dette blir helt annerledes når nurket er ute og hun får sett og holdt h*n.
Håper i alle fall det:)
Og som sagt...Enten bør du kanskje snakke med henne, eller så får du la det gå inn det ene øret og ut det andre....;)

Blås i hva hu sier, kanskje hun ikke vet hva hun skal si eller hvordan hun skal reagere?

Jeg har ikke noe til overs for det som kommer ut av munnen på storesøsteren min, så hun prater jeg ikke med, og hun har ikke noe forhold til ungene mine. Holder litt avstand fra henne og trives best sånn :)

Jeg har ikke noe til overs for det som kommer ut av munnen på storesøsteren min, så hun prater jeg ikke med, og hun har ikke noe forhold til ungene mine. Holder litt avstand fra henne og trives best sånn :)
Ikke alle søsken som er sammensveiset skjønner jeg, er litt sånn her også for når hun ikke er på besøk hos mamma samtidig med meg så snakker vi ikke sammen.

Back
Topp