Min søster

Netta91 <3 17.02.15 <3

Blir kjent med forumet
Som er 20 år og lærerstudent, har sagt endel ting til meg under dette svangerskapet, som hun ser på som morsomt(det er ment morsomt fra hennes side) Mn jeg reagerer veldig på, å jeg sitter nå med tanken om at jeg vil ikke at hun skal få være så stor del av livet til barnet.
Jeg er rett å slett redd for hva slags innvirkning hun kan ha på barnet mitt.

Her kommer det hun har sagt:
I uke 10 klaget jeg på svangerskapskvalmen, da sier hun " du får kvitte deg med parasitten da!"
I ettertid nekter hun for å ha kalt barnet parasitt, Mn jeg husker at det var slik det ble sagt.

I uke 23 så kommer jeg gående inn på stua, hvor hun sier helt ut av det blå "skal jeg skremme ungen ut av deg?"
Jeg bare ser på henne å lurer på hvor dette kom fra.
I ettertid har hun sagt at disse utsagnene var ironi/humor. Mn jeg syns dette er litt ekkelt.

Nå når hun sitter i strikker en genser til barnet så ser hun på meg å sier " you better be gratefull b****"
Jeg sier da at genseren er ikke til meg, Mn til babyen, da får jeg til svar at det er jo min unge ergo min genser.
Jeg forklarer henne igjen at barnet er en egen person å alt han får er hans ikke mitt. Så sier hun "tenk om det første jeg sier til barnet ditt er, you better be gratefull b****"
Det skal sies at hun har en spesiell form for humor og at hun vanligvis ikke sier sånne ting :-)

Er det urimelig av meg å tenke hva slags tante hun egentlig kommer til å bli, å at jeg er veeeeldig skeptisk til å la henne være en sentral del av livet til babyen?
Jeg vil absolutt ikke at den lille skal lære seg at sånn humor er ok?!

Spør om ærlige meninger, men litt redd for at hun skal bli litt dømt ut fra hva jeg skriver her for det er ikke det jeg vil :-/

Jeg regner med at hun ikke har barn selv? Så jeg tror at det er det som årsaken til humoren hennes. Når en ikke har vært i samme situasjon så vet en ikke alltid hva en skal si.. Jeg synes det er drøyt å tenke slikt om henne bare fordi hun har en dårlig smak på humor. Og hun er fortsatt ung. Det vil endre seg garantert!

Jeg regner med at hun ikke har barn selv? Så jeg tror at det er det som årsaken til humoren hennes. Når en ikke har vært i samme situasjon så vet en ikke alltid hva en skal si.. Jeg synes det er drøyt å tenke slikt om henne bare fordi hun har en dårlig smak på humor. Og hun er fortsatt ung. Det vil endre seg garantert!
Enig :-) tenker pipa blir en anna når ungen er der, samt hun er ung og kanskje heller ikke veldig oppdatert på svangerskap/fødsel.

Hvor gammel er hun?
Hun er kanskje flåsete. Du er kanskje overfølsom og hormonell.
Vær raus, hun er din søster.
Da jeg fortalte min søster om min graviditet spurte hun meg om jeg hadde tenkt å <beholde den>???
Hun er bedre den dag i dag enn hun var da........

Jeg håper hun vil se at dette er dårlig humor, å at det faktisk kan såre. Jeg har opplevd min share å mer til av drit her i livet, derfor jeg reagerer så mye på dette kanskje?
Jeg vil jo gjerne at hun skal få være en del av livet til mini, for jeg har hatt en bra forhold til mine tanter å det ønsker jeg for han også :-)

Synes du skal si til søstra di hva du synes om "humoren" hennes jeg, så forstår hun helt sikkert at det ikke er greit å tulle med sånt!:) Du kan jo legge det fram på den måten at du ikke synes det er greit at hun sier det hun gjør, og i og med at du er full av hormoner, så kanskje hun burde tenke seg om en ekstra gang før hun sier noe som skal forestille tull, for det er ikke sikkert at du oppfatter det som "tullete" akkurat nå?:) Var bare en tanke som datt ned i hodet mitt :)

Takk for svar, vet jeg kan overreagere på ting å tang grunnet mobbing og vansker oppigjennom livet,
Hun er 20 år, har ingen barn selv å jeg håper hun ser litt annerledes på ting når han kommer, for til nå har hun enten kommet med slik humor eller ikke brydd seg i det hele tatt :-/

Jeg håper hun vil se at dette er dårlig humor, å at det faktisk kan såre. Jeg har opplevd min share å mer til av drit her i livet, derfor jeg reagerer så mye på dette kanskje?
Jeg vil jo gjerne at hun skal få være en del av livet til mini, for jeg har hatt en bra forhold til mine tanter å det ønsker jeg for han også :-)
Ja det kan jo være en årsak. Du vil jo prøve å bekytte datteren din:) helt normalt det:) jeg tror hun kommer til å bli en flink tante:) bare gi henne tid. Det kommer nok ikke til å endre seg før barnet kommer uansett. Og hun er sikkert ikke såå interessert nå når du er gravid. Ikke alltid like interessant for yngre jenter:p

Hun er jo ganske ung og i og med at hun ikke har barn selv, har hun kanskje ikke lært seg helt hvordan man skal oppføre seg rundt gravide eller i det hele tatt små barn. Ingen er perfekte og hun kan nok bli en god og flink tante, selv om hun har en merkelig form for humor :)

Vi har 4 søsken som er 3-12 år yngre en oss, så barn er hun vant med, men vi er 2 veldig forskjellige personer :-p jeg er veldig følsom, rolig og familiekjær. Hun er utadvendt, fokuserer mer på venner å type én familie og er veldig aktiv :-)

Kan minne litt om søsteren min. Hun kommer stadig med spydige og rare kommentarer som jeg tar meg litt nær av. Hun er veldig flink til å slenge rundt kommentarer som "du er en dårlig mor ass!" av usaklige grunner. Prøvd å ta det opp med henne og forklar at du ikke syns det er så koselig med den slags humor.

Gi henne tid og tror hun vil vokse inn i rollen som en god tante... Så lenge hun er snill med babyen forstår ikke baby dårlig humor med en gang... Gi henne sjans, og husk du er stappfull av hormoner;)

Kan minne litt om søsteren min. Hun kommer stadig med spydige og rare kommentarer som jeg tar meg litt nær av. Hun er veldig flink til å slenge rundt kommentarer som "du er en dårlig mor ass!" av usaklige grunner. Prøvd å ta det opp med henne og forklar at du ikke syns det er så koselig med den slags humor.

Søskenkjærlighet kaller min mor det :-) Hehe
Søsken vet hvilke "knapper" de skal trykke på :-/
Hun blir bare sint å sur når jeg tar opp slik, hun tåler ikke at jeg snakker med henne om forskjellige ting. Vi bare krasjer totalt uansett x) håper dette vil endre seg med åra :-)

Hun er jo bare 20 og er vel kanskje litt umoden for alderen da. Hun kommer jo forhåpentligvis til å vokse opp en del med årene og kan hende hun blir en fantastisk tante. Du trenger ikke akkurat be henne være barnevakt første tiden, men gi henne en sjanse ;)

Litt spesielt, men trur/håpar ho endrar seg når ho først blir tante...

Har du sagt dette til henne?
Si at det sårer deg. Kanskje det er gravidhormonene som gjør deg ekstra følsom, men synes ikke man skal si slike ting likevel:)

Å være 20 år er ingen unnskyldning, syns jeg.
Jeg ville tatt en prat med henne og sagt at når hun blir tante så bør hun oppføre seg som en også, ikke som en fjortis. Jeg skjønner godt du reagerer på det, men jeg ville ikke dratt det så langt som å stenge henne ute. Vær ærlig med henne.

Back
Topp