Spist nei mat...

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Poster her også, for å få flere innput...

Jeg har ikke tenkt over dette tidligere, men da sushien kom på bordet igår, ble jeg litt småbekymret.
Jeg visste jo ikke om graviditeten før uke 12, og før dette har jeg spist sushi, også tunfisk.....
Gravide skal vel ikke spise tunfisken. Heldigvis var det ikke mye jeg spiste de gangene, men begynt å tenke veldig på lillebror som har blitt utsatt for mat jeg ikke skulle spist pga miljøgifter og kvikksølvet i tunfisken....

Syntes det var ille nok at jeg ikke hadde tatt folat, men hadde jo helt glemt den tunfisken.
Sukk....

Noen som vet hvor mye tunfisk som kan være skadelig, og hva slags fosterskader?
Flere som har spist nei mat med miljøgifter i?

Kan man forresten spise vanlig ovnsbakt laks??
Spist dette også, for det er jo sunt og godt! :)

De sier vel at ørret over 1 kg skal man holde seg unna. Vet ikke om det er det samme med laks???

Det du har spist har du spist, og du får ikke gjort noe mer med det. Og du visste jo ikke om graviditeten, så syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for det.
Men ville holdt meg unna resten av svangerskapet :)

De sier vel at ørret over 1 kg skal man holde seg unna. Vet ikke om det er det samme med laks???

Det du har spist har du spist, og du får ikke gjort noe mer med det. Og du visste jo ikke om graviditeten, så syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for det.
Men ville holdt meg unna resten av svangerskapet :)
Laks er ok:D

Gjort er gjort og spist er spist. Du kan ikke gjøre så mye fra eller til nå uansett så ville ikke bekymret meg. Når min mor gikk gravid var det ingen kostholdsråd. Så jeg vil tro det går bra den ene gangen:)

Tungisk er faktisk ikke det verste, da det er tungmetaller som er farlig i store mengder... Verre med infeksjoner, da det kan gjøre store skader. Slapp av du, går nok bra det

Back
Topp