Når kontakte lege?

CCmil

Forumet er livet
Sensommerlykke 2017
Oktoberlykke 2019
Vesla har fått omgangssyke, for første gang.. Hun er snart 23 måneder! Hun kaster opp alt hun får i seg.. At hun ikke spiser bekymrer me ikke, men får ikke i henne noe å drikke! :( hun ble syk natt til i går, i går fikk vi i henne litt mat og litt drikke.. I dag har jeg ikke fått i henne mer enn kanskje en halv dl drikke og noen potetskruer.. Vil ikke være hysterisk mor heller, men bekymrer meg jo for vesla! Hun nekter å drikke noe som helst!! Tips for å få lurt i henne væske mottas med stor takk!!

Prøvd å gi henne drikke med teskje? Ei teskje om gangen kan være mer enn nok for en liten kropp å få ned om gangen når man er syk.

Prøv å få i henne saftis :D Vi var innlagt ett døgn grunnet dette en gang, og da fikk han spise så mye is han ville. Og det hjalp :)

Så lenge hun fortsatt har våte bleier eller tisser på do, så trenger man visst ikke være bekymret enda... Drikke med sugerør, morsom/fin kopp som man får i kule situasjoner, blande litt eplejuice og farris, da får hun i seg både salter og litt mer enn bare vann som går tvers igjennom. Supper går også ann eller buljong. Håper du får noen tips som gjør susen.

Takk for tips! Saftis har ikke falt meg inn en gang! Det har vi jo i fryseren! Skal prøve d!
Har skiftet en bleie siden vi sto opp i dag, men d var ikke kommet veldig mye i den..bare bittelitt.. Tenkte det var greit å skifte for å følge med!
Hat kjøpt farris, men får ikke i henne det heller. Blanda med blåbærsaft jeg da, siden hun ikke tåler hverken appelsin eller eplejuice...

Takk for tips! Saftis har ikke falt meg inn en gang! Det har vi jo i fryseren! Skal prøve d!
Har skiftet en bleie siden vi sto opp i dag, men d var ikke kommet veldig mye i den..bare bittelitt.. Tenkte det var greit å skifte for å følge med!
Hat kjøpt farris, men får ikke i henne det heller. Blanda med blåbærsaft jeg da, siden hun ikke tåler hverken appelsin eller eplejuice...
Blåbær binder, så om hun er løs i magen er jo det bare fordel:D
Du får være kreativ å gjøre det litt spennende å skulle smake på drikken. Kanskje du skal drikke det samme og friste henne litt og late som du synes det er suuuuuper digg og se om det kan hjelpe. Det er jo ikke bra at bleia nesten er tørr....

Cola i små slurker har vi fått beskjed om å gi av lege.
Drikk med sugerør. Og gjerne rist ut kullsyra først.

Ellers så gi saftis.

Vi ble lagt inn på sykehus med en gang bleia va tilnærmet tørr. (Tissa noen dråper i løpet av natta/formiddagen). Ble liggende der ei heil helg. (Va influensa da, men pga megavond hals så nektet han å spise/drikke)

Saftis var det første min fikk når vi kom på barneklinikken. Så det pleier vist å funke best :) ellers må du følge med på huden om den ser uttørka ut. Masse god bedring. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for gode råd!
Hun har fått i seg to saftis uten å kaste opp!! Jippi! Og litt vann! Nekter å drikke hverken cola eller saft/farris uansett om jeg prøver med skje eller sugerør :( skifta bleie når hun skulle legge seg og det kan ikke ha kommet mer enn to dråper i den :( men generelt har formen hennes bedra seg utover ettermiddagen/kvelden, så håper alt blir bedre i morgen! Og at vi får i henne mer drikke og bleiene blir våtere! Hvis ikke får jeg nok ta en tlf til legevakta tenker jeg!

prøv også frukt som inneholder mye væske/fruktsaft :) det vil samtidig gi energi. klementiner og appelsin er for tiden veldig saftige og gode.
god bedring til frøkna..!

Vesla mi bmåtte på sykehus grunnet omgangssyke da hun var nesten tre år. Hun hadde da i over ett døgn bare ville sovet, vanskelig å vekke. Fått i seg minimalt med drikke, ingen mat. Hun fikk da en saftis, og da var det vist ikke så farlig, for da fikk hun i seg veske (selv om det bare var en is), så da ble vi sendt hjem igjen.
Vi fikk tips om å kjøpe GEM pulver på apoteket og blande i drikke.

Ønsker god bedring!

Vesla mi bmåtte på sykehus grunnet omgangssyke da hun var nesten tre år. Hun hadde da i over ett døgn bare ville sovet, vanskelig å vekke. Fått i seg minimalt med drikke, ingen mat. Hun fikk da en saftis, og da var det vist ikke så farlig, for da fikk hun i seg veske (selv om det bare var en is), så da ble vi sendt hjem igjen.
Vi fikk tips om å kjøpe GEM pulver på apoteket og blande i drikke.

åå, det gem pulveret.. det smaker høgg :P hadde en mannesykkjæreste som gråt seg igjennom et glass med gem pulver vann.

Da jeg var liten og syk, så husker jeg at jeg var tørst, men jeg fikk ikke lov til å drikke så mye som jeg ville. Jeg fikk en kald klut som jeg sutta på og det hjalp faktisk.

Formen hennes er heldigvis mye bedre i dag! :) og det var kommer litt i bleia til morgenen! Hun har spist en yoghurt og en smoothiepose siden vi sto opp, og holdt på begge dele! :D ser ut til at det er over for denne gang!

Back
Topp