Alternativ til mandel

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Noen som vet om et bra alternativ til mandel i grøten? :)

Vi spiser riskrem til dessert på julaften, og pleier selvfølgelig å ha en mandel i.
Nå har min mandelallergi blitt såpass at jeg reagerer så fort jeg får det på tunga og skulle gjerne hatt et godt alternativ :D

Håper noen kan hjelpe meg :)

Noen som vet om et bra alternativ til mandel i grøten? :)

Vi spiser riskrem til dessert på julaften, og pleier selvfølgelig å ha en mandel i.
Nå har min mandelallergi blitt såpass at jeg reagerer så fort jeg får det på tunga og skulle gjerne hatt et godt alternativ :D

Håper noen kan hjelpe meg :)
Hasselnøtt?:)

Jeg har vokst opp med rosin i grøten pga min stefar allergi. Selfølgelig så ser man rosinen bedre, men mamma pleide å ha grøten på fatet å så servere så vi ikke skulle se hvem som fikk rosinen i grøten :p

Det kan vel forsåvidt være hva som helst som tåler å ligge i varm grøt:-) Regner med andre typer nøtter heller ikke går så bra... Hva med en ganske stor treperle? Bør funke dersom det ikke er små barn som kan finne på å svelge.

Det kan vel forsåvidt være hva som helst som tåler å ligge i varm grøt:-) Regner med andre typer nøtter heller ikke går så bra... Hva med en ganske stor treperle? Bør funke dersom det ikke er små barn som kan finne på å svelge.

Hm, kanskje det ja. Skal ikke være noen barn der, men hadde ikke forundret med om den glupske samboeren min svelger den :p haha

Tar gjerne imot tips til gave og, som ikke er marsipan eller sjokolade ;)

Hm, kanskje det ja. Skal ikke være noen barn der, men hadde ikke forundret med om den glupske samboeren min svelger den :p haha
:-):-) Kanskje ikke noe særlig å få i halsen da...:-) Men rosin hadde ikke funka her - vi bruker masse rosiner på grøten, så det hadde nok vært skuffende om det bare var én:-)

:-):-) Kanskje ikke noe særlig å få i halsen da...:-) Men rosin hadde ikke funka her - vi bruker masse rosiner på grøten, så det hadde nok vært skuffende om det bare var én:-)

Haha, nei da funker det vel ganske dårlig ja :p

Om du tåler cashewnøtter så kunne du jo gått for det. :) Premien kan jo være en sånn polkagrisstang, kjærlighet på pinne, love hearts, mamba, osv? :) Er masse i godteriavdelingen på butikken å velge mellom. ;)

Om du tåler cashewnøtter så kunne du jo gått for det. :) Premien kan jo være en sånn polkagrisstang, kjærlighet på pinne, love hearts, mamba, osv? :) Er masse i godteriavdelingen på butikken å velge mellom. ;)

Får se hva jeg finner :D
Glad for at det ble mitt ansvar i år egentlig. Er så utrolig kjipt å få en gave jeg ikke kan spise :p

Ja, da ville jeg brukt cashew og premien kan være juleskum! Nammmmmm :)

Hva med pinjekjerne? Kanskje den blir for liten?

Hva med pinjekjerne? Kanskje den blir for liten?
Blir nok for liten ja. Blir vel ikke stort større enn riskorna, så svelges nok hel :p usikker på om jeg reagerer på de og. Ikke uvanlig ved nøtteallergi har jeg hørt.

Hva med kryss under tallerkenen? Det bruker vi på skolen pga nøtteallergi. Da bruker vi riktignok pappfat, men om man bruker whiteboardtusj kan man fint tegne på undersiden av vanlige fat også. Avsløres ikke før alle er ferdige å spise.

Hva med kryss under tallerkenen? Det bruker vi på skolen pga nøtteallergi. Da bruker vi riktignok pappfat, men om man bruker whiteboardtusj kan man fint tegne på undersiden av vanlige fat også. Avsløres ikke før alle er ferdige å spise.

Jo men vi liker spenninga med at ingen vet hvor den er. Det er vanskeligere med kryss :p hehe

Back
Topp