Hvilke leker lekte du som barn?

Slå på ringen og mye hoppetauleker og sanger til. Skulle jo finne kjæreste på ett visst navn på den måten husker jeg :p Var helt i starten på barneskolen. I slutten gikk det vel i datadyr og pog. Hadde ei hel bøtte med pog. :p Tror jeg ga de til lillesøstra mi etterhvert :p

Husket også:
Anka banka ekka mekka sjong bong filifong isa bisa top stopp for å finne den som skulle ta oss i tikken, gjemsel eller boksen av.
I nabolaget var vi også flinke på å lage nabosirkus med tønner og utkledning. Hele nabolaget kom for å se på oss. Alle barna var inkludert på en eller annen måte :)

Barbie, glansbilder og hoppet strikk:D
"Ta den ring og la den vandre", stiv heks og "alle mine duer":D

Ute:
Boksen går.
Stiv heks.
Slå på ring.
Krig land.
Gi et lite vink.
Gjemsel
Hoppe paradis
Klinkekuler
Fotball
Snøballkrig
Ake ned den største bakken vi fant

Inne:
Brettspill
Dataspill
Tvspill
Lese bøker (pløyde igjennom bokhylla på 1 romjul)
Skravle (med bestevenninna mi)
Barbie

Barbie, "jentelego" og pog :D

Ellers husker jeg også at vi lekte mye en lek ute der vi tegnet opp hvert sitt land i grusen, og kastet pinner over til de andres land for så å stjele litt av landene deres :P Husker ikke hva denne leken heter... Vi sykla også rundt i nabolaget i racerfart og lekte at vi var sykkelpoliti fra Pacific Blue serien :D

Barbie, "jentelego" og pog :D

Ellers husker jeg også at vi lekte mye en lek ute der vi tegnet opp hvert sitt land i grusen, og kastet pinner over til de andres land for så å stjele litt av landene deres :p Husker ikke hva denne leken heter... Vi sykla også rundt i nabolaget i racerfart og lekte at vi var sykkelpoliti fra Pacific Blue serien :D
Heter Krig land ;)

Vi lekte "trebonius", mye med sprettball, men husker ikke hva lekene het, sykkelpoliti og baywatch;)

Vi lekte også mye doktorsisten (Måtte holde en arm på det stedet vi ble "tatt") og tv-sisten (måtte si et tv-program for å ikke bli tatt)

Pog og tamagotchi (?) var veldig populært ;)

Klinkekuler glansbilder :) lekte mye biler med storebror å krig og slikt haha :p va nesten hele tida med gutter så var ikke så jentat av meg så var ikke mye av typiske jente rim og lekene :p

Mye rim og regler, men husker ikke navn.
Hadde også datadyr en kort periode :)

Også gikk det mye i rødt lys, dødball, hoppe strikk/tau :)
Dødball husker jeg vi hadde også,men regler og helt hvordan spillet var er glemt:P

Back
Topp