Syk baby:(

anines

Elsker forumet
Her har lille mini blitt syk, og jeg får så vondt av han :( Han har 39,5 i feber. Tok en paracet for 5 timer siden etter å ha pratet med lege på telefon og feberen gikk ned til 38,5, men kun i en time eller noe. Han vil ikke ha mat. Tips??

Huff, nei :( litt skudd i blinde her, men hva med sukkervann for å få opp energien litt sånn at han vil spise?:) god bedring da, ikke artig når de søte små er syke :(

Takk! Har prøvd med vanlig vann, men han tar jo ikke flaske, så var ikke lett. Han fikk vel så og si ikke i seg noe, men har sånne medisinkopper i plast som jeg kan prøve å gi med!

Enn sånn som de selger å apotek, easy etter eller annet, sånn "sprøyte" :)

Takk! Feberen gikk opp til 40 i natt og har vært det i dag også. Endte opp med å dra på legevakten i går natt. Trøtt mamma som ikke fikk lagt seg før klokken halv seks i dag tidelig!
Huff, går det bedre nå da? Hva gjør du da når babyen har så mye i feber, gir du paracet?

Huff, går det bedre nå da? Hva gjør du da når babyen har så mye i feber, gir du paracet?

Det er bedre i dag, fremdeles feber, men mye lavere nå. Har ligget på rundt 38,5 i dag. Så satser på en feberfri baby i morgen. Ga paracet etter å ha snakket med legen ja :) Først på 60mg men etter vi var på legevakten sa de at vi kunne gi 125mg.

Æsj da. Høres ikke noe ålreit ut. Må ha vært skummelt når han hadde så høy feber?

Masse god bedring!!

Æsj da. Høres ikke noe ålreit ut. Må ha vært skummelt når han hadde så høy feber?

Masse god bedring!!

Var ikke noe gøy nei! Men vet jo at barn lett kan få høy feber uten at det nødvendigvis er farlig. Greit at vi fikk sjekket det opp hvertfall, så man får slappet litt mer av og ikke uroe seg så mye. I dag har han vært feberfri :D Bare ganske sutrete!

Noen som har prøvd sånn nesesuger forresten?? Jeg skjønner virkelig ingenting. Hvordan bruker jeg den? Nå har han ikke snørr som synes da, men hører jo at han er tett og sliter med å puste innimellom.

Noen som har prøvd sånn nesesuger forresten?? Jeg skjønner virkelig ingenting. Hvordan bruker jeg den? Nå har han ikke snørr som synes da, men hører jo at han er tett og sliter med å puste innimellom.
Er det otribaby? Det er et minnstykke som du putter i din munn og suger med og så en spiss i andre enden (med filter i) som du holder i nesa til baby.

Er det otribaby? Det er et minnstykke som du putter i din munn og suger med og så en spiss i andre enden (med filter i) som du holder i nesa til baby.

Nei, det er en fra nuk. Virker vel som at man kun skal klemme den sammen og så slippe taket mens man holder den mot barnets nese, men her funker det så absolutt ikke! Hehe

ImageUploadedByBV Forum1417724182.670431.jpg

Nei, det er en fra nuk. Virker vel som at man kun skal klemme den sammen og så slippe taket mens man holder den mot barnets nese, men her funker det så absolutt ikke! Hehe

Vis vedlegget 91969
Sniker fra september:p her har vi brukt den fra nuk masse og det har funka veldig bra! Men jeg har kun brukt den når han har hatt synlig snørr/slim. Klemmer den sammen, putter i ene neseboret og slipper opp. Ellers bruker vi saltvannsspray på sånn flaske for å løse opp før han spiser. :)

Sniker fra september:p her har vi brukt den fra nuk masse og det har funka veldig bra! Men jeg har kun brukt den når han har hatt synlig snørr/slim. Klemmer den sammen, putter i ene neseboret og slipper opp. Ellers bruker vi saltvannsspray på sånn flaske for å løse opp før han spiser. :)

Men den er jo for stor til å puttes i nesen? Skjønner at den ikke skal noe langt inn, men får liksom ikke lagt den til nesen riktig uansett virker det som.
Får prøve morsmelk og saltvann evt :)

Back
Topp