Har hatt blodpropp, prøver å bli gravid

Smurfie

Forelsket i forumet
Hei. Jeg hadde blodpropp for 10-11 år siden. Nå prøver vi på å få en liten baby. Siden jeg var så ung da jeg fikk blodproppen, ble det fra legenes side ikke snakket noe om graviditet o.l. da. Men jeg har jo hørt at det er fare for både sa og blodpropp under svangerskapet når man allerede er i faresonen. Jeg hadde en tidlig sa forrige pp, og nå er jeg litt bekymra for om dette kan påvirke meg slik at jeg ikke blir gravid. Har ikke snakket med legen, siden fastlegen min er i min gamle hjemkommune og det er et stykke å reise. Er det noen her som har erfaring med blodpropp og kan gi meg noen råd?

Jeg har bare erfaring gjennom ei venninne.. Hun opplevde 3 sa pga blodpropp i livmora. Legene sa det skulle holde å sette Fragmin (blodfortynnende sprøyter) gjennom svangerskapet..:) noen måtte også sette de sprøytene i forkant av å bli gravid, alt ettersom hvor tjukt blodet ditt er..

Jeg tar fragmin pga mistanke om små blodpropper i morkaken, at det var grunnen til mine 3 SA. Nå er jeg i uke 25 strax og skal ta fragmin frem til uke 36 :D

Jeg tar fragmin pga mistanke om små blodpropper i morkaken, at det var grunnen til mine 3 SA. Nå er jeg i uke 25 strax og skal ta fragmin frem til uke 36 :D
Sitter ikke spira denne pp heller, får jeg ta en tur til legen likevel. Hvordan er det med oppfølging i et eventuelt svangerskap, blir det mer, siden man går på blidfortynnende?

spørs litt hvorfor du fikk blodpropp i min familien har mange leiden mutasjon og husker min tante måtte ta blodfortynnende under svangerskapene sine. men kan være lurt å gå en tur til legen :)

Jeg fikk ultralyd hver 2. uke fra uke 5 til 12, men det var mest pga en blødning jeg hadde. ( man blør gjerne litt lettere på fragmin) alt gikk helt fint :) nå skal jeg ta blodprøver i uke 30 for å se hvor mye fragminen påvirker blodet mitt, men ellers ingen ekstra oppfølgning nei.

spørs litt hvorfor du fikk blodpropp i min familien har mange leiden mutasjon og husker min tante måtte ta blodfortynnende under svangerskapene sine. men kan være lurt å gå en tur til legen :)
Har ikke Leiden, de klarte ikke finne ut hvorfor blidproppen kom. Mest sannsynlig var p-piller årsaken.

Har ikke Leiden, de klarte ikke finne ut hvorfor blidproppen kom. Mest sannsynlig var p-piller årsaken.
da kan det nok hende de vel se det litt ann men du kan være heldig å få blodfortynnende allerede nå for å se om det har noen effekt. :)

Jeg fikk blodpropp etter førstemann.. Var aldri noe snakk om at jeg da hadde større sjanse for å miste senere..

Eneste er at jeg gikk på klexane under hele svangerskapet med andremann..

Jeg fikk blodpropp etter førstemann.. Var aldri noe snakk om at jeg da hadde større sjanse for å miste senere..

Eneste er at jeg gikk på klexane under hele svangerskapet med andremann..
Får håpe det samme gjelder for meg, slik at spira sitter snart :) Fikk du klexane med en gang du hadde positiv test? Hvordan ble du fulgt opp under svangerskapet?

Hadde blodpropp da jeg var 15 år. Ble gravid når jeg var 18 år. Har leiden mutasjon da. Så det er viktig for meg å gå til legen med en gang jeg finner utav jeg er gravid så jeg får begynne på blodfortynnende sprøyter. Satte klexane i låret hver dag hele svangerskapet og 3 mnd etter.
Ellers fikk jeg ikke ekstra oppfølgning mtp blodproppfare.
Har aldri opplevd sa heller.

Har hatt blodpropp før jeg ble gravid. Tok klexane hele svangerskapet og 6 uker etterpå.

Hadde blodpropp da jeg var 15 år. Ble gravid når jeg var 18 år. Har leiden mutasjon da. Så det er viktig for meg å gå til legen med en gang jeg finner utav jeg er gravid så jeg får begynne på blodfortynnende sprøyter. Satte klexane i låret hver dag hele svangerskapet og 3 mnd etter.
Ellers fikk jeg ikke ekstra oppfølgning mtp blodproppfare.
Har aldri opplevd sa heller.
Har hatt blodpropp før jeg ble gravid. Tok klexane hele svangerskapet og 6 uker etterpå.
Tusen takk for svar! Da må jeg til legen om jeg blir gravid :)

Får håpe det samme gjelder for meg, slik at spira sitter snart :) Fikk du klexane med en gang du hadde positiv test? Hvordan ble du fulgt opp under svangerskapet?

Mener jeg startet med en gang jeg fikk positiv test ja.. Uten at jeg skal si det 100% sikkert..
Jeg hadde ultralyd fra uke 12 og da hver 8.uke.. Så hyppigere kontroller på slutten.. Jeg gikk da kun til jordmor utenom dette..

Back
Topp