Herregud som jeg blør!

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Skiftet bind fire ganger på jobb i dag (altså hver gang jeg rakk, er jo lærer) og alle gangene var bindet skikkelig fullt, sånn at det var hakket før det gikk galt. Kjenner jeg er enormt glad for at bindene absorberer så godt! Utrolig uvant, har jo ikke hatt mensen på årevis pga. hormonspiralen, og før det har jeg ikke pleid å blø så mye. I flere år trengte jeg strengt tatt ikke bruke bind om natta engang, for jeg blødde nesten ikke mens jeg lå, og jeg skiftet bare morgen, kveld, og en gang midt på dagen. I natt blødde jeg utover senga og i det hele tatt...

Det rare er at jeg egentlig ikke har noe særlig til menssmerter da, utenom at jeg liksom kjenner et "trykk" oppi skjeden, det stikker og prikker og kjennes litt rart ut.

Men nå er jeg jo altså helt uten prevensjon, og sist jeg sluttet på hormonbasert prevensjon husker jeg at jeg også blødde mye, men da uten dette trykket i skjedeområdet og med ordentlige menssmerter i stedet. Og jeg har jo fått et barn siden sist, for jeg satte inn spiralen før jeg fikk mensen tilbake...

Vet ikke helt om jeg vil noe spesielt nå, annet enn å dele forfjamselsen min! Er imponert over at jeg ikke bare svimler, for jeg syns jeg har blødd så enormt mye, og jeg blir svimmel bare av å ta blodprøver.

Fire ganger på jobb er jo lite! Skifter en gang i timen her, med ob da. Og da bruker jeg bind i tillegg for ofte trengs det! (De første to dagene)
Hater mensen!!

Synes heller ikke at 4 ganger hører så utrolig mye ut:o men nå komme det jo an på hvor lang arbeidsdag du har da:p jeg har alltid blødd lite:p men å blø gjennom om natten gjorde jeg når jeg var ynge og brukte bind, selv om jeg blødde lite.

Vil virkelig anbefale deg å bruke tampong. Hvis du blør utrolig mye så ville jeg brukt begge deler.

Fire ganger på jobb er jo lite! Skifter en gang i timen her, med ob da. Og da bruker jeg bind i tillegg for ofte trengs det! (De første to dagene)
Hater mensen!!

Som jeg sier, jeg er jo vant til å skifte 3 ganger i døgnet. Her er det snakk om at på to de to timene det går før jeg rekker å gå på do igjen så er det omtrent krise. :p

Synes heller ikke at 4 ganger hører så utrolig mye ut:eek: men nå komme det jo an på hvor lang arbeidsdag du har da:p jeg har alltid blødd lite:p men å blø gjennom om natten gjorde jeg når jeg var ynge og brukte bind, selv om jeg blødde lite.

Vil virkelig anbefale deg å bruke tampong. Hvis du blør utrolig mye så ville jeg brukt begge deler.

Har aldri klart å bruke tampong, syns det er bare ubehagelig. :confused:

Jeg er sånn på dag 2 og 3.
Jeg er en som ligger tvekroket og er svimmel og kvalm og dårlig i magen i tillegg.
Savner å være gravid! Og 7 timers fødsel er såååå mye bedre enn 7 dager med mensen!

Jeg har det også hatt det sånn etter min siste fødsel. Hvilken spiral har du hatt?

Jeg har det også hatt det sånn etter min siste fødsel. Hvilken spiral har du hatt?

Hormonspiral, har hatt den i 5,5 år, siden vesla var 4 mnd. Men jeg husker jeg reagerte litt på det samme da jeg sluttet på p-pillene og prøvde å bli gravid. Hadde jo bare en ordentlig mens før jeg ble gravid, men jeg syns jeg blødde enormt mye. Hadde også sterke menssmerter da, lå bare på sofaen med varmeflaske på magen.
Jeg er bare fornøyd med at jeg ikke egentlig har menssmerter denne gangen. Vanligvis har jeg vært helt ubrukelig og tatt full dose smertestillende i flere dager, men jeg har ikke hatt behov mer enn en gang disse to dagene.

Jeg er sånn på dag 2 og 3.
Jeg er en som ligger tvekroket og er svimmel og kvalm og dårlig i magen i tillegg.
Savner å være gravid! Og 7 timers fødsel er såååå mye bedre enn 7 dager med mensen!

Derfor jeg var så glad i hormonspiralen. :p Satser på at jeg ikke har mensen i 7 dager da, det har jeg aldri pleid. Har vart mer i 4-5 dager, hvor jeg blør ordentlig i kanskje tre dager. Så i morgen bør det begynne å roe seg.

Sånn hadde eg det før eg fekk min første. Brukte nattbind og tampax samtidig. Om natta måtte eg sova på tisselaken... Var heilt jævlig! Og det rare var at eg ikkje hadde jernmangel eller slike ting :P
Håpar det går seg til :)

Ja, det var mye! :/ Godt å ha bind som absorberer godt. Jeg blør mye de første to-tre dagene, men ikke SÅ mye. Høres ut som at du har vært heldig før. ;) Jeg kunne bare drømme om å legge meg uten bind. :P

Vi er da alle kvinnfolk med "samme problem". ;)
Kanskje du skal la være å gå innpå tråder der overskriften inneholder ordet "blør". :p

Tenkte liksom ikke dette var så drøyt, leser da stadig om sæd, blod, utflod, eggløsningsslim, hemoroider og i det hele tatt her inne. :p

Tenkte liksom ikke dette var så drøyt, leser da stadig om sæd, blod, utflod, eggløsningsslim, hemoroider og i det hele tatt her inne. :p

Haha, ja, det er jo ingen hemninger her. :P Jeg tåler det bra, så for meg gjør detaljer ingenting, syns det heller er fint at en kan diskutere hva som helst og føle seg fri til å dele slikt. ;) Alt trenger ikke å være tabu overalt. :)

Last edited:
Med det samme jeg sluttet på p-pillene hadde jeg slike enorme blødninger, men hos meg dabbet det av etterhvert :)

Om du mister veldig mye blod kan det være lurt å ta et jerntilskudd ;)

Ja det er en del!
Jeg har også blødd mye etter siste svangerskap. Kunne bruke ei pakke nattbind på et par dager :-o
Og på det verste så blødde jeg i 18(!) dager i strekk før det reduserte seg nedover i dager fra mnd til mnd.
Brukte ikke noe prevansjon mellom mine to svangerskap.

Nå fikk jeg satt inn hormonspiral i høstferien, har blødd frem til for ei uke siden da det ble opphold før jeg har blødd litt et par dager igjen nå.

Håper det snart gir seg helt og blir borte en god stund ;-)

Back
Topp