Sterk hodepine og paracet...

Fruguri

Andre møte med forumet
Hei, har i de siste ukene slitt med veldig sterk hodepine. Vært til lege der de bare sier at jeg skal ta paracet så går det over, men har hørt at det kan skade penis for gutte baby og fremkalle ADHD... Hva gjør dere som sliter med hodepine under graviditet og bet dere av noe som hjelper mot det? Er gravid i uke 19 :)

Trodde paracet skulle være trygt nok for gravide jeg.
Jeg har ikke hørt noe annet ihvertfall, men har ikke satt meg så mye inn i det heller egentlig.

Jeg har mye migrene og kan ikke ta medisiner for dette.. Men det lindrer å legge et glohett omslag over panne og tinninger for meg - det vider ut blodårene noe, og kan derfor oppleves lindrende når det står på som værst! God bedring :)

Og setter meg i dusjen med varmt vann rennende over hodet, ikke ha på lyset - tenn et stearinlys bare :)

Har blitt anbefalt paracet for alt igjennom hele svangerskapet, på grunn av lite søvn har jeg også fått anbefalt 1 g paracet før jeg legger meg. Liker ikke å ta smertestillende i svangerskapet, men nå er søvnen min så dårlig at den har blitt livsviktig. Magefølelsen sier at jeg kan trygt ta 1 g paracet på de verste kveldene med smerter og jeg følger magefølelsen hele veien :)

Jeg har også hørt dette med paracet, at det heller ikke skal brukes. Husker ikke hvorfor... Men det er ganske nytt. Men ikke sikkert alle leger og div har fått det med seg. Man må nesten bare vurdere risikoen selv.
Jeg hadde syk hodepine på slutten av svangerskapet og tok paracet 2 ganger tror jeg. Men det virket ikke, så da lot jeg heller være...

Tusen takk for alle svar, skal prøve ut tipsene og vist det ikke hjelper så tyr jeg til en paracet når jeg virkerlig trenger det :) Er nesten helt umulig å fungere i hverdagen når smertene er så sterke så er nesten desperat etter råd og tips :p

Hei, har i de siste ukene slitt med veldig sterk hodepine. Vært til lege der de bare sier at jeg skal ta paracet så går det over, men har hørt at det kan skade penis for gutte baby og fremkalle ADHD... Hva gjør dere som sliter med hodepine under graviditet og bet dere av noe som hjelper mot det? Er gravid i uke 19 :)
Hvor har du hørt dette da?:o paracet kan fint tas under svangerskap. Regner jo med du ikke spiser de som drop:)

Kan ta paracet, slett selv tidligere med hodepine, la meg mye på et mørk rom og bet tennene i sammen og prøvde å sove. Noen ganger sovnet jeg andre ganger ikke, og våknet noen ganger med fortsatt vondt... Ikke særlig godt nei:/

Hvor har du hørt dette da?:eek: paracet kan fint tas under svangerskap. Regner jo med du ikke spiser de som drop:)
Har et familie medlem som i store deler av oppveksten sin tilbringt mye tid på sykehus fordi alt ikke ble som det skulle nedi der, da sa også legene på sykehus at det kom av at mor hadde tatt paracet under svangerskap.. Derfor jeg blir ekstra bekymra siden nær familie har opplevd det. Det med ADHD var bare noe jeg fant på jeg søkte på nett at danske studier hadde påvist mulig ADHD.

Har et familie medlem som i store deler av oppveksten sin tilbringt mye tid på sykehus fordi alt ikke ble som det skulle nedi der, da sa også legene på sykehus at det kom av at mor hadde tatt paracet under svangerskap.. Derfor jeg blir ekstra bekymra siden nær familie har opplevd det. Det med ADHD var bare noe jeg fant på jeg søkte på nett at danske studier hadde påvist mulig ADHD.
Såpass:o rart de ikke informerer om det daO.o

"Alt med måte" er det nokon som heiter ;)
Er mykje som kan vera skadelig i store mengder og "alt" kan gi kreft osv.

Synes det er ein ganske drøy påstand. Kan ikkje tenka meg at dei klare å spesifikt vita/sei at paracet var den direkte årsaken til problemet.
Du har kvinner som røyker under graviditet der barnet ikkje har noko utfordringar/sjukdommar/allergiar.

De linkene er jo litt motstridende da.. Den siste står der jo at gravide KAN ta paracet;) men skal bruke forsiktighet. Det regner jeg jo med gravide gjør uansett:)
Veldig klar over det. Men da hadde de jo gått bort ifra det resultatet som var gått ut med tidligere. Står ganske klart i artikkelen hvis man leser den. Jeg skulle bare finne frem så du så at det faktisk har vært sagt. Dermed ikke så rart at TS spør om det ettersom hun har hørt det samme som meg....

Synes det er ein ganske drøy påstand. Kan ikkje tenka meg at dei klare å spesifikt vita/sei at paracet var den direkte årsaken til problemet.
Du har kvinner som røyker under graviditet der barnet ikkje har noko utfordringar/sjukdommar/allergiar.
Men da vil jeg si at de hr vært fryktelig heldige! Bare det å vite at det kan gå galt og likevel prøve å rettferdiggjøre det.... *grøss*

Jeg lå som regel på ett mørkt og kaldt rom med kald klut over hodet i den verste migrene tiden av svangerskapet. Paracet funka ikke på meg så.

Men da vil jeg si at de hr vært fryktelig heldige! Bare det å vite at det kan gå galt og likevel prøve å rettferdiggjøre det.... *grøss*

Ja sjølvsagt! Prøver ikkje å rettferdiggjera det å røyka under svangerskap, synes det er ein veldig uting å gjera, slik at det er sagt.

Men tenker generelt å sei at eit problem stammar spesifikt fordi mor tok paracet når ho var gravid? Eg klare ikkje å finna noko spesifikk forsking som viser til penisproblem?
Korleis veit den/dei legane at det var noko som "skulle" skje, som hadde skjedd uansett om ein tok paracet eller ikkje..?

Back
Topp