Vaskemaskinproblem

bejbi

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Novemberlykke 2016
Septemberbarna 2019
Vaskemaskinen fungerer ikke, den stopper opp mellom vask og sentrifugering, med vann i.. En jevn durelyd og klokka på maskinen går men ikke noe skjer inne i trommelen. Har nå tømt den for vann gjennom filteret (der det forøvrig lå litt rusk og rask) fordi den slangen for å tømme vannet gjennom tydeligvis er pottetett, det kom ikke en dråpe der.. Så jeg tenker at det er noe som har kilt seg fast i avløpsslangen eller noe.. Noen erfaringer? :-/ tenker jeg må på baksiden og ta av avløpsslangen der og se hva som skjer...

Høres ut som en slange som er tett ja. Eller i verste fall noe som har kilt seg fast under selve trommelen. (Går den rundt i et program så kan det være at det er hovedkortet som er gåent). Det opplevde vi med vår maskin. Den stoppa plutselig i et program og trommelen gikk ikke rundt. Når hovedkortet ble byttet så fungerer maskinen igjen. Så vi har hatt full reperasjon på vår maskin for å finne årsaken til problemet. Bytta motor og hovedkort. (noen uker i mellom).

Vi fikk et lignende problem for et par år siden.. da var det noe som hadde kilt seg fast under trommelen :confused:

Høres ut som en slange som er tett ja. Eller i verste fall noe som har kilt seg fast under selve trommelen. (Går den rundt i et program så kan det være at det er hovedkortet som er gåent). Det opplevde vi med vår maskin. Den stoppa plutselig i et program og trommelen gikk ikke rundt. Når hovedkortet ble byttet så fungerer maskinen igjen. Så vi har hatt full reperasjon på vår maskin for å finne årsaken til problemet. Bytta motor og hovedkort. (noen uker i mellom).

Takk for tips :-)

Etter en nærmere titt, så er det altså ikke slangen som er tett.. Det er hodet mitt, for det var jo en topp på den slangen som måtte av *flau*, så der kom det vann likevel ;-) Fikk renset filteret i vanntilførselslangen bak på maskinen, og der var det litt mye rart. :-p Mistenker at det er noe i pumpa eller under selve trommelen ja. Håper mannen er handy nok til å få fikset det etter jobb idag,, blir passelig handicapet uten vaskemaskin :-(

Takk for tips :)

Etter en nærmere titt, så er det altså ikke slangen som er tett.. Det er hodet mitt, for det var jo en topp på den slangen som måtte av *flau*, så der kom det vann likevel ;-) Fikk renset filteret i vanntilførselslangen bak på maskinen, og der var det litt mye rart. :p Mistenker at det er noe i pumpa eller under selve trommelen ja. Håper mannen er handy nok til å få fikset det etter jobb idag,, blir passelig handicapet uten vaskemaskin :-(

Håper dere får fikset den da. Krysser fingrene! Kjipt å være uten vaskemaskin :(

Back
Topp