Oi, sammenheng mellom røyking og brystkreft!

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Denne artikkelen peker på sammenheng mellom røyking før første svangerskap og brystkreft. Skummelt lesing, og veldig oppsiktsvekkende. Om dette virkelig stemmer så må jo denne informasjonen spres på skolene!

Glad jeg har sluttet å røyke!

Glad jeg aldri har røyket fast! :p En slipper så mange bekymringer da. :p

Enig der.
Må si jeg synes det er helt forferdelig om røyking i tidlige år faktisk kan gi deg brystkreft. Vi vet jo alle at røyking er farlig, men jeg selv trodde at det gikk mere på lungene. Visste ikke at det kunne skade flere deler av kroppen.

jeg trodde dette var slikt som mange visste. for meg er det logisk, men er mange som bør lese dette ja.
røyk inneholder jo mange skumle stoffer, som sikkert kommer ut i hele kroppen.

viktig å spre budskapet ja! veldig bra.

Enig der.
Må si jeg synes det er helt forferdelig om røyking i tidlige år faktisk kan gi deg brystkreft. Vi vet jo alle at røyking er farlig, men jeg selv trodde at det gikk mere på lungene. Visste ikke at det kunne skade flere deler av kroppen.
I mange tilfeller så kommer lungekreft av kreft et annet sted i kroppen. En bit vandrer rett og slett

jeg trodde dette var slikt som mange visste. for meg er det logisk, men er mange som bør lese dette ja.
røyk inneholder jo mange skumle stoffer, som sikkert kommer ut i hele kroppen.

viktig å spre budskapet ja! veldig bra.

Det er jo i og for seg logisk at kroppen tar skade av det, men at brystene tar skade av røyk før første svangerskap fordi de utvikles da, det er nytt for meg (og det virker som det var nytt for forskerne og). Nettopp det at brystene tar størst skade før et svangerskap.

Dette var dystre nyheiter for ei som slutta å røyke da ho vart gravid, fekk barn seint i livet OG har ei mor som har hatt brystkreft:(
Er flink å sjekke brystene da, det er viktig!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Høres veldig logisk ut synes jeg. Alt av giftstoffer skader kroppen på mange forskjellige måter. Bare tenk hva det gjør med et foster som vokser og utvikler seg i magen. Alle organer og hjerne... Regner med foster av røykende mødre har større risiko for kreft i flere organer... Ikke meningen å spore det over på et annet tema, men tenkte med en gang på det når det gjelder celledeling og vekst...

Det burde vel ikke være noe sjokk egentlig når det er mer enn 4000 kjemiske stoffer i tobakk!

Kan jo ikke være så innlysende.. Når forskning først nå har funnet en sammenheng ;)

Skummel lesning, men viktig å få fram! Røyker ikke selv, det har jeg aldri gjort, men mange i nærmeste familie og vennekrets som gjør det.

Back
Topp